بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
مدیر مالی شرکت قند قزوین در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

چند اتفاق شیرین برای قندی‌ها

چند اتفاق شیرین برای قندی‌ها
افزایش نرخ شکر، علاوه بر افزایش سودآوری شرکت های قندی، دست واسطه ها را هم از بازار شکر کوتاه خواهد کرد. همچنین حجم تولید چغندرقند امسال بیش از سال قبل بوده و این افزایش حجم تولید در شرکت های قندی هم اثر مثبتی بر درآمد شرکت ها خواهد داشت.
کد خبر : ۲۴۱۶۵۳

چند اتفاق شیرین برای قندی ها

به گزارش بورس نیوز، سهم‌های گروه قندی در شرایطی امروز قفل در صف فروش بودند که یک افزایش نرخ ۷۲ درصدی‌ گرفتند. قیمت هر کیلوگرم شکر مصرفی خانوار با ابلاغ شرکت بازرگانی دولتی به ادارات غله مراکز استان‌ها، از ۸۷۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش یافت و باید منتظر تأثیر این افزایش نرخ روی سودآوری شرکت‌ها بود.

شرکت قند قزوین که در ۱۲ ماهه سال ۹۹ به ازای هر سهم ۱۰۵۵ ریال سود محقق کرده بود، در دو ماه ابتدای امسال هم با یک پرش ۳۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷۰ میلیارد ریال فروش ثبت کرده است.

محمد کاظمی مدیر مالی شرکت قند قزوین در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص تأثیر این افزایش نرخ بر سودآوری قندی‌ها بیان کرد: خبرافزایش نرخ فروش شکر هنوز رسماً به شرکت‌های تولیدی ابلاغ نشده و باید بعد از ابلاغ نرخ‌های جدید، سودآوری شرکت محاسبه گردد. البته نرخ مواد اولیه شرکت‌های قندی(چغندرقند) هم افزایش‌یافته و در بررسی تغییرات، باید هم افزایش بهای تمام‌شده و هم افزایش نرخ فروش محصول در نظر گرفته شود.

وی افزود: اما نکته اینجاست که به‌هرحال افزایش نرخ شکر یعنی گامی مثبت برای حذف قیمت‌های دستوری و البته که اثر مثبت درآمد فروش بر سودآوری شرکت‌ها از اثر منفی افزایش نرخ مواد اولیه پررنگ‌تر خواهد بود.

مدیر مالی "قزوین" تصریح کرد: الآن فصل بهره‌برداری و تولید و فروش شکر در کارخانه‌های قندی رسیده و قطعاً اثر افزایش نرخ شکر در گزارش‌های ماه‌های آینده نمایان خواهد داشت. این افزایش نرخ، علاوه برافزایش سودآوری شرکت‌های قندی، دست واسطه‌ها را هم از بازار شکر کوتاه خواهد کرد. همچنین حجم تولید چغندرقند امسال بیش از سال قبل بوده و این افزایش حجم تولید در شرکت‌های قندی هم اثر مثبتی بر درآمد شرکت‌ها خواهد داشت.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش نرخ شکر ابلاغ شد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اندکی صبر، سحر نزدیک است ...
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اندکی صبر، سحر نزدیک است ...

با اعلام شرکت قند مرودشت؛

نرخ جدید شکرهای "قمرو" اعلام شد

تحقق زیان از سهمی که ارتفاع ۱۵٫۰۰۰ تومان را دیده بود؛

"قثابت" دیگر برای سهامداران شیرین نیست

ارسال نظر