بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
انعقاد ۳۸۰ میلیارد تومان قرارداد همرسانی
رییس شورای سیاست‌گذاری شبکه فن بازار ملی ایران از انعقاد ۳۸۰ میلیارد تومان قرارداد همرسانی خبر داد.
کد خبر : ۲۴۱۶۵۷

خواندن ۲ دقیقه

 قرارداد همرسانی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، اکبر قنبرپور، رییس شورای سیاست‌گذاری شبکه فن بازار ملی ایران از انعقاد ۳۸۰ میلیارد تومان قرارداد همرسانی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه مشترکی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم، این عدد تا پایان سال جاری به ۵۰۰ میلیارد تومان بالغ خواهد شد.

وی افزود: در فن بازار سال گذشته برنامه‌ای را با معاونت علمی با عنوان "طرح جهش تجارت فناوری" آغاز کردیم و مقرر شد طی آن تا پایان دولت (مرداد ماه سال جاری) ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد جدید همرسانی منعقد شود.

وی ادامه داد: در ۱۱ ماهه ابتدایی این طرح ۳۱۰ میلیارد تومان قرارداد همرسانی منعقد شد و تاکنون این رقم به ۳۸۰ میلیارد تومان بالغ شده است.

قنبرپور با تاکید بر اینکه ما فاصله زیادی برای رسیدن به ۵۰۰ میلیارد تومان قرار همرسانی نداریم، خاطرنشان کرد: کاری که در این طرح اجرایی کردیم، این بوده است که از طریق بروکر‌ها یعنی افراد واسط بین عرضه و تقاضا، طرفین قرارداد که شامل سرمایه گذار و سرمایه پذیر و یا مخترع و بخش صنعت هستند، به یکدیگر معرفی شدند، ضمن آنکه یکسری رویداد‌های هم رسانی نیز برگزار شد.

رییس شورای سیاستگذاری شبکه فن بازار ملی ایران با تاکید بر اینکه این طرح‌ها برای فن بازار‌ها هستند، اظهار کرد: فن بازار‌ها یک شبکه ملی است که در ۲۵ استان نمایندگی دارد و در هر استان بروکر‌هایی داریم که از بخش خصوصی هستند و فناورانی که در این طرح جهش تجارت فناوری حضور داشتند، از سراسر کشور بوده اند.

قنبرزاده با اشاره به انعقاد قرارداد هم‌رسانی میان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس و شرکتی از ترکیه، گفت: این قرارداد در زمینه انتقال فناوری و تجهیزات بود که قرارداد آن منعقد شد. این تجهیز در کشور وجود نداشت و با همکاری‌های انجام شده با کشور ترکیه اقدام به تهیه این وسیله کردیم.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه این همکاری در قالب انتقال فناوری و تجهیز بوده است، اضافه کرد: این قرارداد با عنوان "رفع نیاز دستگاه و تجهیزات اتومات برش و کریپ ترمینال" میان شرکت ایرانی با طرف ترکیه‌ای منعقد شده است.

رییس شبکه فن بازار به بیان برنامه‌های آینده این شبکه پرداخت و گفت: در سال جاری ۵ استان باقی مانده که بدون فن بازار هستند، دارای فن بازار خواهند شد که این استان‌ها شامل "ایلام"، "خراسان جنوبی"، "اردبیل"، "چهارمحال و بختیاری" و "کهگیلویه و بویراحمد" می‌شوند.

قنبرپور برنامه دیگر شبکه فن بازار در سال جاری را برگزاری پنج نمایشگاه نیاز فناوری ذکر کرد و ادامه داد: این نمایشگاه‌ها به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شوند، به این صورت که کشور به ۵ منطقه تقسیم خواهد شد که برگزاری نمایشگاه در ۴ بخش آن از سوی استان‌ها برگزار می‌شود و در منطقه تهران نیز ما برگزار خواهیم کرد.

به گفته وی شبکه فن بازار ملی ایران با استاندار تهران مذاکراتی به منظور تجمیع نیاز‌های فناورانه استان تهران برگزار کرده است تا بر اساس آن نمایشگاه تهران را برپا کنند.

معاون توسعه پارک فناوری پردیس همچنین از برگزاری نمایشگاه ۳ روزه "سرمایه گذاری" در یکی از استان‌های کشور در سال جاری خبر داد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر