بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
استارت‌آپ دانمارک
استارت آپ دانمارک ابتکاری از طرف دولت دانمارک است. این برنامه دریچه‌ای برای کارآفرینان با استعداد خارجی است.
کد خبر : ۲۴۱۶۶۱

خواندن ۲ دقیقه

استارت‌آپ دانمارک+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، استارت آپ دانمارک ابتکاری از طرف دولت دانمارک است. این برنامه دریچه‌ای برای کارآفرینان با استعداد خارجی است. هدف این است که استارت آپ‌های دارای تأثیر بالا در دانمارک، رشد کنند. استارت آپ دانمارک با هدایت وزارت تجارت و وزارت اشتغال ابتکاری در سطح دولت است که زمینه‌های رشد تجارت و استخدام نیروی کار را با هم ترکیب می‌کند. حضور کارآفرینان خارجی در دانمارک باعث رشد اقتصادی، اشتغال و ارتباطات شبکه جهانی استارت آپ می‌شود. کارآفرینان با استعداد صنایع را از نو اختراع می‌کنند، اشتغال ایجاد می‌کنند و رتبه دانمارک را که در حال حاضر یکی از اقتصاد‌های برتر در اروپا است را افزایش می‌دهند.

در صورت پذیرش در استارت آپ دانمارک، اگر تجارت در مسیر درستی باشد، بنیانگذار ۲ سال اقامت می‌گیرد و با ۳ سال تمدید اضافی به طور دائم می‌توانید در دانمارک مستقر شود. برای پذیرش، باید یک طرح کسب و کار ارائه شود که توسط هیئت مدیره مورد بررسی قرار می‌گیرد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه بیشتر استارت آپ دانمارک را بررسی کرده اند.

بررسی استارت آپ دانمارک

دانمارک دومین کشور بزرگ شمال اروپا از نظر جمعیت، اقتصاد و محیط استارت آپ است. همچنین از لحاظ جغرافیایی کوچکترین و پرجمعیت‌ترین است. اکوسیستم دانمارک ابتدا توسط اسکایپ، یک شرکت پان نوردیک (بنیانگذاران دانمارکی و سوئدی، فناوری استونیایی) روی نقشه قرار گرفت، که همچنین به تقویت اکوسیستم‌های استونیایی و سوئدی کمک کرد. از آن زمان، اکوسیستم فناوری دانمارک ۸ غول استارت آپی تولید کرده است:

Zendesk
Unity
Tradeshift
Just Eat
Sitecore
Trustpilot
Net Company
Chainalysis
با این حال، بخش عمده‌ای از اکوسیستم دانمارک با مراحل اولیه راه اندازی مشخص می‌شود. اکوسیستم استارت آپی دانمارکی در درجه اول در منطقه پایتخت کپنهاگ و اطراف آن واقع شده است، جایی که طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از فضا‌های همکاری، شتاب دهنده‌ها و سازمان‌های حمایتی در آن جوانه زده اند. نوآوری به بخشی جدایی ناپذیر از برنامه درسی در کل سیستم آموزشی، به ویژه در دانشکده‌های فنی و علمی تبدیل شده است. دانشگاه فنی دانمارک بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۰ بیش از ۲۵۰۰ مشاغل ایجاد کرده است.

در نمودار زیر رتبه بندی جهانی در عوامل مهم شروع تجارت و کسب و کار در دانمارک را مشاهده می‌کنید:

استارت‌آپ دانمارک

استارت آپ شهر‌های دانمارک

محیط استارت آپ کپنهاگ به ویژه در راه حل‌های فناوری مالی، فناوری سبز و شهر هوشمند بسیار قدرتمند است. دانمارک غربی به ویژه در اطراف شهر اودنسه عمدتا بر روی رباتیک متمرکز است، مشهورترین عضو این مجموعه جهانی رباتیک است که توسط ترادیان مستقر در آمریکا با ۲۵۶ میلیون € (یورو) در سال ۲۰۱۵ خریداری شد. یکی دیگر از قدرت‌های دانمارک در تکنولوژی سلامت و زندگی یافت می‌شود. علوم دانمارک یک سنت شرکتی قوی در زمینه داروسازی دارد و بنیاد Novo Nordisk بودجه مستمر برای تحقیق و توسعه تأمین می‌کند. گروه معروف بیوتکنولوژی اروپا، دره مدیکن کپنهاگ بزرگ، شرکت‌ها و محققان را به خود جلب کرده است.

غول داروسازی ژاپنی Daiichi Sankyo اخیراً مقر اصلی خود را در کپنهاگ تأسیس کرد. سرانجام، کپنهاگ یک کانون در حال ظهور برای استارت آپ‌های هوش مصنوعی است. با وجود بسیاری از برنامه‌های تحقیقاتی یادگیری ماشینی، تعداد قابل توجهی از شرکت‌های اصلی هوش مصنوعی در حال توسعه راه حل‌های برتر در زمینه‌هایی مانند پردازش زبان طبیعی، تشخیص تصویر و گفتار به متن هستند. در جدول زیر می‌توانید رتبه بهترین شهر‌های دانمارک از نظر استارت آپ را مشاهده کنید:

استارت‌آپ دانمارک

دلایل کارآفرینی در دانمارک

دانمارک از نظر سهولت تجارت در اروپا در رتبه اول قرار دارد. برنامه استارت آپ دانمارک دریچه‌ای برای اکوسیستم کارآفرینی پررونق را باز می‌کند که در آن می‌توانید تجارت خود را توسعه دهید. در دانمارک توسط کارشناسان مشاغل عمومی راهنمایی رایگان دریافت می‌کنید و یک اکوسیستم قوی از حامیان کارآفرینان دولتی و خصوصی وجود دارد که می‌توانند به شما در رشد تجارت کمک کنند. همچنین در دانمارک ۶ مرکز توسعه تجارت با بودجه عمومی در ۱۲ مکان مختلف در سراسر کشور وجود دارد. در مرکز محلی خود می‌توانید راهنمایی رایگان، مستقل و حرفه‌ای دریافت کنید که هدف آن متناسب با نیاز‌ها و پتانسیل تجارت شما باشد.

این مراکز در عملیات و توسعه تجاری تخصص دارند. از جمله موارد دیگر، آن‌ها می‌توانند در مورد وام ها، سرمایه‌های خطرپذیر و سایر منابع مالی راهنمایی کنند. با اتصال قاره اروپا به اسکاندیناوی، دانمارک موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد. این امر با زیرساختی عالی تسهیل می‌شود که شرکت شما را با ۵۰۰ میلیون مصرف کننده اروپایی متصل می‌کند. از جمله مزایای کارآفرینی در دانمارک:

تجارت در اقتصادی پویا
حمایت دولت از کارآفرینی در دانمارک
اخذ اقامت دانمارک و شرایط اخذ اقامت دائم
مرکز فناوری و دیجیتال در اروپا
سهولت تجارت

کارآفرینی فناوری در دانمارک

دانمارک به دلیل تحقیقات پیشرفته در زمینه فناوری و استعداد‌های نوآورانه خود شناخته شده است که در عرصه نرم افزار جهانی تأثیرات ماندگاری ایجاد کرده است. C ++، Turbo Pascal و Visual Prolog نمونه‌هایی از زبان‌های برنامه نویسی هستند که توسط برنامه نویسان دانمارکی ساخته شده اند. در دانمارک یکی از بالاترین میزان نفوذ تلفن‌های همراه، باند پهن و رایانه در جهان را پیدا خواهید کرد. موقعیت پیشرو دانمارک در ICT تحت تأثیر توانایی و تمایل شرکت‌های دانمارکی برای پذیرش فناوری‌های جدید است.

دانمارک بر اساس شاخص اقتصاد و جامعه دیجیتال دیجیتالی‌ترین کشور در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا است. دانمارک به عنوان پیشرو در گسترده‌ترین پوشش ۴G را در اروپا دارد. تقریباً همه دانمارکی‌ها آنلاین هستند و آن‌ها از انواع خدمات آنلاین، به ویژه برای بانکداری، خرید و دسترسی به سرگرمی‌های آنلاین به خوبی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، دانمارک در استفاده از فناوری‌های دیجیتال توسط شرکت‌ها در رتبه بندی اتحادیه اروپا و جهان قرار دارد.

استارت آپ‌های نوین در دانمارک

دانمارک به دلیل کیفیت بالای زندگی خود شناخته می‌شود و به طور مداوم به عنوان یکی از شادترین کشور‌های جهان قرار می‌گیرد. اما همچنین یک مکان عالی برای استارت آپ‌ها است. پایتخت این کشور، کپنهاگ، یک مرکز استارت آپ بسیار فعال و رو به رشد را در خود جای داده است. طبق تحقیقات، کپنهاگ در مکان ۱۱ مرکز بزرگ استارت آپ اروپا قرار دارد. دانمارک با وجود جمعیت نسبتاً ناچیز فقط ۵.۸ میلیون نفری، هر ساله تعداد قابل توجهی از صندوق‌های تأمین بودجه را جذب می‌کند و نسبت به بسیاری از کشور‌های اروپایی نسبت سرمایه گذاری در سرانه شرکت‌های نوپا بیشتر است.

در جدول زیر برخی از استارت آپ‌های فناوری آینده دار در دانمارک معرفی شده اند:

استارت‌آپ دانمارک

استارت آپ کپنهاگ دانمارک

کپنهاگ با بیش از ۱.۳ میلیون نفر ساکن در منطقه مترو، یک پایتخت نسبتاً کوچک است. به لطف سیاست‌های زیست محیطی دولت، مردم محلی از هوای پاک، آب پاک و شهری که برای دوچرخه سواران و عابران پیاده ساخته شده است لذت می‌برند. اکوسیستم استارت آپ دانمارکی در اطراف کپنهاگ و اطراف آن متمرکز شده است، جایی که در سال‌های اخیر شتاب دهنده‌های متعدد و فضا‌های مشترک کار کرده اند. ارزش اکوسیستم استارت آپی کپنهاگ در حال حاضر حدود ۱۱ میلیارد $ (دلار) است و به شرکت‌های تازه وارد استعداد خوبی در زمینه استارت آپ ارائه می‌دهد.

دانمارک با داشتن %۹۴ از شهروندان آنلاین، یکی از دیجیتال‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا است. این زمینه را برای شرکت‌هایی که برای آزمایش ایده‌های خود در زمینه فناوری نوآوری‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند، فراهم می‌کند. محیط استارت آپ کپنهاگ در حال تبدیل شدن به کانون استارت آپ‌های هوش مصنوعی است، اما نقاط قوت فعلی آن در:

فناوری مالی
فناوری آموزشی
تکنولوژی سلامت و بهداشت

درباره استارت آپ دانمارک

اکوسیستم استارت آپ دانمارکی طی دهه گذشته به طور مداوم در حال توسعه است. ۸۷.۲% بنیانگذاران آن مرد و ۹۱.۵% دارای مدرک دانشگاهی هستند. تمایل بسیار مثبتی که در دانمارک دیده می‌شود فرهنگ کار آزاد در دانمارک است که به کارمندان خود آزادی بالایی برای انجام کار خود بدهند. استارت آپ‌های دانمارک را می‌توان در بسیاری از بخش‌های ارائه شده در نمودار زیر یافت:

استارت‌آپ دانمارک

در حال حاضر در استارت آپ‌های دانمارکی ۱۲.۵ نفر مشغول به کار هستند و قصد دارند ۷.۸ نفر دیگر را در ۱۲ ماه آینده استخدام کنند. بیشتر استارت آپ‌های دانمارکی از طریق کسب و کار به کسب و کار (۸۲.۱%) درآمد کسب می‌کنند. استارت آپ‌های دانمارکی علاقه زیادی به بین المللی شدن نشان می‌دهند. در حالی که ۸۷% مایل به بین المللی شدن در منطقه یورو هستند، ۵۴.۸% از شرکت‌های نوپای دانمارکی به دنبال ورود به بازار‌های جهانی هستند. مرکز استارت آپ جغرافیایی دانمارک کپنهاگ است.

ویزای استارت آپ دانمارک

اگر طرح تجاری شما توسط گروه تخصصی استارت آپ دانمارک تأیید شود، می‌توانید برای اجازه اقامت و کار در دانمارک به آژانس بین المللی کار و مهاجرت دانمارک درخواست دهید. هزینه پردازش ۱۹۰۰DKK (کرون دانمارک) است و اداره معمولاً درخواست‌ها را ظرف ۱ ماه پس از ارسال بررسی می‌کند. برنامه استارت آپ دانمارک به دلیل عدم نیاز به حمایت مالی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. این برنامه افراد خارج از اتحادیه اروپا را که دارای طرح تجاری نو و مبتکرانه و ایده آل مبتنی بر فناوری هستند را هدف قرار می‌دهد. ویزای استارت آپ دانمارک مجوز اقامت ۲ ساله با امکان تمدید ۳ ساله برای کارآفرینان موفق می‌دهد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای استارت آپ دانمارک:

متقاضی باید نقش فعالی در طرح تجاری خود داشته باشد. (توانایی‌های شخصی کسب و کار را ارائه دهد و شامل یک برنامه جامع کسب و کار یا ارائه محصول باشد)
متقاضی باید از سطح بالایی از زبان انگلیسی برخوردار باشد.
بیزینس پلن متقاضی باید توسط گروه استارت آپ دانمارک تأیید شود.
متقاضی باید توسط اداره مهاجرت و کار در دانمارک تایید شود.
متقاضی باید بتواند از پس هزینه زندگی در دانمارک برای خود و همراهین خود برآید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر