بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
انفعال مدیران و مالکان صندوق در افزایش ارزش صندوق؛

بازدهی ضعیف ۱۶.۷درصدی صندوق "ارزش آفرین گلرنگ"

بازدهی ضعیف ۱۶.۷درصدی صندوق
در بخش سهام، از جمله سرمایه گذاری‌های شرکت می‌توان به سهام بانک ملت، تامین سرمایه بانک ملت، بیمه نوین و بیمه البرز اشاره کرد.
کد خبر : ۲۴۱۶۷۵

خواندن ۲ دقیقه

نگاهی به عملکرد صندوق با درآمد ثابت ارزش آفرین گلرنگ

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، صندوق سرمایه گذاری بادرآمد ثابت ارزش آفرین گلرنگ در روز ۸ خردادماه سال جاری به ارزش یک هزار و ۹۶۱ میلیارد ریال رسیده که این صندوق تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی قرار دارد. همچنین بخش عمده‌ی واحد‌های سرمایه گذاری ممتاز این صندوق به ترتیب با ۵۰ و ۴۵ درصد در اختیار دو شرکت مدیریت سرمایه ارزش آفرین کوروش و سرمایه گذاری توسعه صنایع گلرنگ قرار دارد.

نگاهی به عملکرد صندوق با درآمد ثابت ارزش آفرین گلرنگ

در هفته گذشته شاهد خروج ۱۰ میلیارد ریالی سرمایه از این صندوق با درآمد ثابت بوده ایم. ارزش صندوق در حالی به یک هزار و ۹۶۱ میلیارد ریال رسیده که از دو سال گذشته که ارزش صندوق به محدوده ۲۰۰ میلیارد تومان بودیم، مدیران و دارندگان واحد‌های سرمایه گذاری ممتاز با انفعال و عدم ارائه درخواست افزایش سقف صندوق، نتوانسته اند از فرصت‌های بی نظیر دو سال گذشته در خصوص افزایش جذب سرمایه از طریق صندوق‌های بادرآمد ثابت اقدام کنند.

بازدهی یک ماهه این صندوق به ۱.۴۸ درصد رسیده و به این ترتیب بازدهی یک ساله این صندوق در یک سال منتهی به ۸ خرداد ماه سال جاری به ۱۶.۷ درصد رسیده که حداقل ۵ واحد درصد کمتر از متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مشابه است و این نشان از احتمال خروج بیشتر سرمایه از این صندوق در ماه‌های پیش رو را دارد.

ترکیب دارایی‌های این صندوق در حال حاضر شامل ۴۶.۵ درصد اوراق مشارکت، ۴۳ درصد سپرده‌های بانکی، ۸ درصد سهام و حق تقدم شرکت‌ها و ۲.۵ درصد نیز سایر دارایی‌ها است.

در بخش سهام، از جمله سرمایه گذاری‌های شرکت می‌توان به سهام بانک ملت، تامین سرمایه بانک ملت، بیمه نوین و بیمه البرز اشاره کرد.

در بخش اوراق مشارکت، بخش عمده سرمایه گذاری‌های این صندوق در اسناد خزانه اسلامی و اوراق منفعت دولتی با نرخ‌های ۱۸ درصد صورت گرفته است.

سپرده‌های بانکی این صندوق نیز عمدتا در بانک‌های آینده، دی، رفاه، تجارت و سپه صورت گرفته است. نرخ سود سپرده‌های این صندوق نیز بین ۱۸ تا ۲۰ درصد است.


  • بیشتر بخوانید:

نگاهی به عملکرد صندوق گنجینه مهر

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
حق همیشه با
هشدار حقوقدان و وکیل فعالان بازار سرمایه به مدیریت سازمان بورس و اوراق بهادار؛

حق همیشه با "سازمان بورس" نیست

ادامه روند خروج سرمایه از صندوق‌های سهامی
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (هفته اول خرداد ۱۴۰۰)؛

ادامه روند خروج سرمایه از صندوق‌های سهامی

ارزش صندوق‌های با درآمد ثابت به بیش از ۳۳۴ همت رسید
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت (هفته اول خرداد ۱۴۰۰)؛

ارزش صندوق‌های با درآمد ثابت به بیش از ۳۳۴ همت رسید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
صندوق فشلیه