بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران گفت: تفاهمنامه بورس کالا و شستا بر پایه سه محور اصلی امضا شد که محور اول و دوم به عرضه محصولات و عرضه املاک شرکت‌های تابعه شستا با هدف افزایش شفافیت اختصاص داشت و محور سوم نیز تسهیل ضمانت‌های شرکت‌های عرضه کننده شستا در بورس کالای ایران بود.
کد خبر : ۲۴۱۷۱۷

خواندن ۲ دقیقه

تفاهمنامه بورس کالا و شستا بر پایه سه محور اصلی امضا شد

به گزارش بورس نیوز، حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مابین بورس کالا و شستا در سال گذشته اظهار کرد: همکاری در توسعه معاملات کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا از سوی شستا و شرکت‌های زیرمجموعه آن در بورس کالای ایران موضوع اصلی این تفاهمنامه به شمار می‌رفت که از همان روز‌های ابتدایی امضای تفاهمنامه، شاهد همکاری مطلوب و جدیت بالای شستا برای عرضه محصولات جدید و پذیرش شرکت‌های زیر مجموعه آن در بورس کالا بودیم.

سلطانی نژاد گفت: تفاهمنامه بورس کالا و شستا بر پایه سه محور اصلی امضا شد که محور اول و دوم به عرضه محصولات و عرضه املاک شرکت‌های تابعه شستا با هدف افزایش شفافیت اختصاص داشت و محور سوم نیز تسهیل ضمانت‌های شرکت‌های عرضه کننده شستا در بورس کالای ایران بود که تاکنون اقدامات مناسبی در جهت عملیاتی شدن هر سه محور تفاهمنانه انجام شده و در حال پیاده سازی است.

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران با تقدیر از مجموعه شستا به دلیل عزم جدی و همکاری مناسبی که با بورس کالا داشته است گفت: هم اکنون در کنار پذیرش شرکت‌ها و کالا‌های جدید، موضوع عرضه املاک شرکت‌های شستا در حال پیگیری است تا گامی مهم در جهت افزایش شفافیت اقتصادی برداشته شود.

سلطانی نژاد با بیان اینکه اقدامات اخیر شستا، جهشی در معاملات بورس کالا ایجاد کرده است، گفت: روز گذشته نیز شرکت‌های سیمانی تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اقدام به عرضه محصولاتشان در بورس کالا کردند تا اثرات تفاهمنامه مذکور به طور مستقیم در اقتصاد کشور نمایان شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه به اثرگذاری رشد عرضه محصولات شستا در ثبت رکورد‌های جدید معاملاتی بورس کالا در سال جاری اشاره کرد و گفت: ارزش معاملات بورس کالا طی اردیبهشت ماه سال جاری از ۴۰۶ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی فراتر رفت که این رقم در تاریخ معاملات بورس کالا بی سابقه بوده است.

سلطانی نژاد افزود: در این میان ارزش معاملات محصولات زیرگروه‌های شستا تا پایان اردیبهشت به حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در حجم و ۴۹۰ درصدی در ارزش معاملات این گروه را نشان می‌دهد. نکته حایز اهمیت در این حوزه، افزایش سهم بازار فرعی از سه درصد به هشت درصد ارزش کل معاملات بورس کالا تا پایان اردیبهشت ماه است که عمده این جهش به دلیل پذیرش و عرضه محصولات شرکت‌های شستا در بازار فرعی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه همکاری نزدیک میان بورس کالا و شستا تداوم دارد، تصریح کرد: پس از پذیرش‌ها و معاملات موفق شرکت‌های تابعه شستا در هفته‌های اخیر، فعالیت‌های این مجموعه با بورس کالا گسترده‌تر شده و به دنبال آن تصمیمات لازم برای عرضه سیمان و باقی محصولات به بورس کالا اتخاذ شده و در حال اجرا است.

به گفته مدیرعامل بورس کالای ایران، عزم جدی شستا برای حداکثرسازی شفافیت در شرکت‌های تابعه خود، آغاز یک روند و اقدام مثبت در اقتصاد کشورمان است که امیدوارم سایر شرکت‌های دولتی و عمومی نیز به منظور بهبود فضای کسب و کار و شفافیت، عرضه محصولاتشان در بورس کالا را در دستور کار قرار دهند.

سلطانی نژاد گفت: بررسی عرضه محصولات مختلف طی سال‌های گذشته در بورس کالا بیانگر رشد تولید در این بخش هاست به گونه‌ای که با ایجاد یک روند شفاف اقتصادی و جذاب برای شرکت‌ها به همراه واقعی سازی قیمت ها، شاهد رشد سرمایه گذاری‌ها در تولید و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بخش‌های محتلف بوده ایم که این موضوع قدرت بالای توجه به نظام بازار برای تولید را نشان می‌دهد.


  • بیشتر بخوانید:

۱۴۰۰، سال عرضه املاک و اوراق مبتنی بر ملک در بورس کالا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر