بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
صدور مجوز استخراج رمزارزها ادامه دارد
مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت گفت:ما تابع دستور برای توقف فعالیت‌ها هستیم. مجوز‌های ما جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری هستند؛ وقتی بنگاهی پروانه بهره‌برداری کسب می‌کند مجوز فعالیت دارد، اما حالاکه بنا به مصالح کشور دستوری آمده که بنگاه‌های دارای مجوز هم اجازه فعالیت نداشته باشد، پس این بنگاه هم باید کار خود را متوقف کند.»
کد خبر : ۲۴۱۸۰۴

خواندن ۲ دقیقه

صدور مجوز استخراج رمزارزها ادامه دارد

به گزارش بورس نیوز، علیرضا هادی، مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت درخصوص ممنوعیت استخراج رمزارز تا شهریورماه اظهار کرد: «ما تابع دستور برای توقف فعالیت‌ها هستیم. مجوز‌های ما جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری هستند؛ وقتی بنگاهی پروانه بهره‌برداری کسب می‌کند مجوز فعالیت دارد، اما حالاکه بنا به مصالح کشور دستوری آمده که بنگاه‌های دارای مجوز هم اجازه فعالیت نداشته باشد، پس این بنگاه هم باید کار خود را متوقف کند.»

وی افزود: «فعالیت و استخراج رمزارز تا آن زمان متوقف است، اما متقاضیان می‌توانند مجوز بگیرند، زیرساخت‌ها را آماده کرده و تجهیزات خود را وارد کنند؛ بنابراین اگر متقاضی وجود داشته باشد، اهلیت و شرایط لازم را هم داشته باشد، مجوز صادر می‌شود، اما تا شهریورماه اجازه فعالیت ندارند.»

هادی با اشاره به مراحل دریافت مجوز تصریح کرد: «همه پروسه دریافت مجوز در سامانه بهین‌یاب و به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود. بعد از بازدید درصورتی‌که مطابق دستور‌العمل‌ها بوده باشد، جواز صادر می‌شود. تقاضا تقریباً تثبیت‌شده و چندان تقاضای جدیدی وجود ندارد، بلکه بیشتر تقاضا‌هایی هستند که از قبل درخواست ثبت‌شده و برای دریافت مجوز پیش رفته‌اند.»

به گفته او، حدود ۱۰۰ جواز تأسیس داریم که پیشرفت آن‌ها بیش از ۵ درصد بوده است، پیشرفت آن‌ها باید به ۱۰۰ درصد برسد که بتوانند پروانه بهره‌برداری گرفته و فعالیت داشته باشند. کسی با جواز تأسیس حق فعالیت ندارد بلکه تنها می‌توانند زمین را بگیرند و زیرساخت را آماده کنند. بعد از دریافت پروانه اگر این محدودیتی که دولت تا پایان شهریورماه تعیین کرده به پایان برسد اجازه فعالیت پیدا می‌کنند. تاکنون حدود ۲۰ واحد پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت در پاسخ به سؤالی در مورد میزان حضور خارجی‌ها در حوزه استخراج رمزارز در کشور گفت: «کشور‌های خارجی به‌صورت مستقیم در استخراج رمزارز در ایران فعالیت ندارند، این‌ها در قالب بنگاه‌های ایرانی هستند که سرمایه‌گذاری خارجی دارند. هیچ شرکت خارجی از ما مجوز نگرفته است. مثل‌اینکه چند درصد از یک شرکت داخلی برای شخصی با ملیت دیگر باشد.»


بیشتر بخوانید:

بیش از ۷۰ هزار ماینر در کشور شناسایی شد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر