بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
خانه خلاق و نوآوری تولید محتوای دیجیتال «نیتک» که در زمینه تولید محتوای هدفمند دیجیتالی با تمرکز ویژه روی محصولات صادراتی فعالیت می‌کند در مشهد فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
کد خبر : ۲۴۱۸۱۷

خواندن ۲ دقیقه

خانه خلاق مشهد+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک امروز (۱۱ خردادماه) در مشهد با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار خراسان رضوی و دیگر مقامات استانی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

خانه خلاق با ایجاد مجموعه هشتگانه استودیو‌های صدا و تصویر و تجهیز و استقرار تیم‌های نوآور و خلاق در زمینه تولید محتوای دیجیتال در این مرکز، زمینه تولید محتوای هدفمند به‌ویژه محصولات صادراتی به کشور‌های همسایه را فراهم خواهد کرد.

حمیدرضا بحرینی، مدیر خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک دراین باه گفت: «این مرکز زیست بوم تولید و عرضه محتوای چندرسانه‌ای است که با ترکیب حوزه‌های رسانه تلکام و سرویس‌های دیجیتال به دنبال تعریف رویه‌های هوشمند و بدیع در کسب و کار‌های نوآورانه است. آکادمی خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک بازوی برنامه‌های آموزشی مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک است که بسیاری از مهارت‌های نرم، کسب و کار، فنی و ... را به عموم افراد ارائه می‌دهد.»

وی ادامه داد: «خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک در دوره توانمندسازی با منتورینگ تخصصی، در اختیار گذاشتن فضای استودیویی و فضای کار اشتراکی توسعه محصول و هماهنگی با سرمایه گذار از استارتاپ‌ها حمایت می‌کند. خدمات استودیویی نیتک به عنوان مرکز پیشرو چهاراستودیوی تصویری به مساحت یک هزار مترمربع شامل بزرگترین استودیو شرق کشور و استودیو‌های صوتی به مساحت ۲۰۰ مترمربع و فضای کار اشتراکی به مساحت دو هزار متر مربع را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.»

وی با بیان اینکه مجموعه نیتک در نظر دارد دانش، توصیه و منابعی که در اختیار دارد را به افراد دیگر به اشتراک بگذارد، گفت: «نیتک برای سهولت کار هر چه بیشتر تیم‌های مورد حمایت خود به ارائه زیرساخت‌های مهمی همچون فضای اشتراکی با امکانات میز اختصاصی، منتورینگ تخصصی، اینترنت، اتاق جلسات و ... پرداخته است.»

در ادامه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در این مراسم با اشاره به اختصاص فضای بسیار مناسب از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای ایجاد خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال «نیتک»، بیان کرد: «تبدیل فضا‌های بلااستفاده به محلی برای کارآفرینی رویکرد مبارکی است که از سوی تمامی اجزای دولت دنبال شود. حمایت از خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری به عنوان موتور محرکه کارآفرینی در کشور در سیاست‌گذاری‌ها و همچنین تسهیل امور باید مورد تاکید قرار گیرد.»

سعید مقدم آریایی، عضو هیات مدیره خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک در این مراسم، با بیان این‌که آن‌ها در صدد هستند که حلقه‌های مفقوده در خوشه‌های فناوری و نوآوری در حوزه دیجیتال شکل بگیرد، بیان کرد: «تاکنون بسیاری خواسته‌اند تا اکوسیستم تولید محتوا ایجاد کنند؛ اما نمی‌دانند شکل‌گیری اکوسیستم، نیازمند نگاه تازه و روال تازه است. نوآوری هم به روال تازه نیاز دارد که در زبان بین المللی به آن New Normal می‌گویند و نیتک (New Normal of innovation in Technology) می‌کوشد تا نوآوری در فناوری را تبدیل به امری بایسته و ضروری کند.»


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر