بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
عملکرد ماهانه خودروساز نارنجی‌پوش بررسی شد؛

درآمدهای ۱۴۰۰ "خساپا" به سوی پنچری!

درآمدهای ۱۴۰۰
بیتشرین میزان فروش محصولات سایپا را در بخش «خانواده تیبا» با ۱۹.۶۶۲ دستگاه مشاهده می‌کنیم که نسبت به ماه گذشته با کاهش فروش ۹ درصدی همراه بوده است.
کد خبر : ۲۴۱۸۷۷

تولید اتومبیل سایپا+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری مجموع درآمد حاصل‌شده از فروش محصولات طی این دوره یک‌ماهه را برابر با ۱۹.۲۸۸.۶۰۹ میلیون ریال به ثبت رسانده و از ابتدای سال مالی تا انتهای اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز میزان درآمد شناسایی‌شده این شرکت بالغ‌بر ۴۱.۲۶۶.۵۳۱ میلیون ریال اعلام‌شده، همچنین میزان سرمایه ثبت‌شده ارائه شده این شرکت خودروساز به مبلغ ۱۹۵.۵۱۰.۵۵۰ میلیون ریال گزارش شده است.

عملکرد ماهانه سایپا+بورس نیوز

درآمد‌های شناسایی‌شده شرکت خودروساز سایپا

روند درآمدهای سایپا+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا در اردیبهشت‌ماه با اُفت ۱۲ درصدی میزان درآمد نسبت به ماه گذشته مواجه بوده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۰۹ درصد افزایش را به دنبال داشته، همچنین بیشترین میزان درآمدی که سایپا طی این دوره به ثبت رسانده از بخش «خانواده تیبا» با ۱۶.۲۰۸.۸۲۸ میلیون ریال بوده است.

فروش محصولات خساپا در اردیبهشت‌ماه

بر اساس این گزارش صورت گرفته، میزان فروش محصولات سایپا به میزان ۲۱.۷۷۶ دستگاه بوده که نسبت به ماه گذشته ۱۰ درصد کاهش را تجربه کرده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۷ درصد کاهش فروش را در پی داشته است.

بیتشرین میزان فروش محصولات سایپا را در بخش «خانواده تیبا» با ۱۹.۶۶۲ دستگاه مشاهده می‌کنیم که نسبت به ماه گذشته با کاهش فروش ۹ درصدی همراه بوده است.

رکوردی ارزشمند برای سایپا

این شرکت در اردیبهشت‌ماه موفق به ثبت رکورد جاودان در دنیا بوده چراکه توانسته ۳گانه‌ای مهم را فتح کند.

بر همین اساس، آمارهای این شرکت گواهی بر فروش فروش یک خودرو از خانواده پرایدی بوده که خط آن تعطیل شده است.

از طرف دیگر، این زجرکش کردن مشتریان و تزریق قطره‌چکانی به دیگر محصولات نیز سرایت کرده به‌نحوی که «سراتو» و «آریو s۳۰۰» نیز از هر کدام یک عدد به فروش رسیده است.

درآمدهای ۱۴۰۰

از همین رو باید برای فروش دانه‌ای و نمایشگاه‌وار این شرکت به دومین خودروساز کشور تبریک و تسلیت گفت و شاید باید مجددا اعتبارسنجی جدیدی بین رده‌بنده خودروسازان شکل بگیرد.

بر پایه این گزارش، جای‌خالی دیگر خودروی منتاژی چینی این شرکت یعنی چانگان نیز کاملا به‌چشم آمده چراکه تهی بودن میزان تولید و فروش در آمارهای ارائه شده اردیبهشت‌ماه کاملا محسوس است.

لازم به ذکر است، "سایپا" از ابتدای سال مالی تا به تاریخ افشای اطلاعات خود تنها ۳۶۲ عدد از محصولات خود تحت عنوان چانگان را به بازار ارائه کرده است.

۰۸ خرداد ۱۴۰۰ و اولین قرعه‌کشی!

شاید یکی از عجایب صنعت خودروسازی در دنیا و نمونه مدیریت ناکارآمد نظارتی از سوی وزارت صمت، نوع پیش‌فروش خودروسازان است.

درآمدهای ۱۴۰۰

نکته‌ای عجیب و شگفت‌آور این قرعه‌کشی که تحت عنوان "طرح فروش فوق‌العاده سایپا" برگزار شده بود، ۲۸۶ هزار و ۴۷۳ نفر شرکت کرده که ۲۸۱ هزار و ۴۵۴ نفر واجد شرایط شناخته شدند اما؛ آمارهای تولیدی "سایپا" تنها در ماهی که گذشت حاکی از آن بوده که در مجموع ۲۷ هزار و ۱۶۶ عدد خودرو تولید شده است! اینکه چگونه وزارت صمت اجازه برگزاری چنین قرعه‌کشی را می‌دهد، سوالی است که حداقل در این دوره وزارت صمت نمی‌توان به آن دست پیدا کرد.

شاید این آمار برای شما جالب باشد که ۴۸ هزار نفر هم به عنوان رزرو در این قرعه‌کشی مدنظر گرفته شده‌اند و همین آمارها، مرزهای مشتری‌مداری در دنیا را با زلزله‌های ژاپن برابر و هم‌سطح می‌داند و شاید دلیل عدم ارسال تویوتا، ناکارآمدی این خودروساز دوزاری دنیا در رقابت با سایپا باشد.


بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "خساپا"، آمادگی درج پاسخ شرکت "خودروسازی سایپا "را دارد.

  • بیشتر بخوانید:

سایپا مجدداً مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود ۳۵۵ ریالی هر سهم ورنا در ۶ ماهه نخست
افزایش درآمد‌های سود سهام و سود ناشی از فروش سهام؛

سود ۳۵۵ ریالی هر سهم ورنا در ۶ ماهه نخست

سیلی
زیان ۳۸هزار میلیاردریالی خودروساز نارنجی و یاتاقان در سربالایی؛

سیلی "خساپا" بر صورت سهامداران

خودروساز نارنجی به روغن‌سوزی افتاد؛

سایپا مجدداً مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد

وقتی سهامدار عمده به زیرمجموعه زیانده‌اش اعتقادی ندارد؛

شناسایی سود "ورنا" از محل فروش سهام بی‌کیفیت "خساپا"

ارسال نظر