بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری خطرپذیر دلیل اصلی رشد شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان معتقد است که رونق و توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، موتور محرکه و محور اصلی رشد محصولات جدید و نوآوری در عرصه فناوری است.
کد خبر : ۲۴۱۸۸۶

خواندن ۲ دقیقه

سرمایه‌گذاری خطرپذیر محور اصلی رشد شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان

به گزارش بورس نیوز، محمد رضایی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان در سال ۱۴۰۰ برنامه دارد تا در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر بر روی طرح‌های دانش‌بنیان و فناور با اهرم کردن منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به روش هم سرمایه‌گذاری و یا سرمایه‌گذاری مستقل اقدام به سرمایه‌گذاری خطرپذیر کند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری خطرپذیر که از آن با عنوان‌های «سرمایه‌گذاری جسورانه» یا «سرمایه‌گذاری کارآفرینی» نیز نام می‌برند، شامل تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب‌وکار‌های نوپا، استارت آپ و کارآفرین که مستعد جهش و رشد ارزش است و قطعاً ریسک بالایی دارد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان بیان کرد: این شرکت‌ها در مراحل ابتدایی رشد و تکامل اقتصادی خود قرار دارند و با ارزیابی موشکافانه توسط صندوق پژوهش و فناوری استان، شکاف سرمایه و کمبود نقدینگی شرکت‌های کارآفرین جبران می‌شود و عملاً صندوق در گروه سهامداران آن‌ها قرار می‌گیرند.

رضایی ادامه داد: در واقع صندوق پژوهش و فناوری تحت عنوان سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر با مدیریت فعالانه و برنامه‌ریزی در توسعه مدل‌های راهبردی، در کسب‌وکار هدف و ارزش افزوده و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به بیانی دیگر می‌توان گفت شرکت‌های سرمایه‌گذاری پول و تجارب مدیریتی را در اختیار شرکت‌های در حال رشد قرار می‌دهند و آن‌ها هم این امکانات را برای تبلیغات، پژوهش، ایجاد زیرساخت و تولید محصول استفاده می‌کنند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ مالی هوشمند در زیست‌بوم نوآوری نیاز به نگاه عالمانه، مدبرانه و چابک در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور دارد، اما برای فرهنگ‌سازی آن به همراهی همه دستگاه‌های دولتی، خصوصی و فرهنگی و رسانه‌ای نیاز است.

رضایی در ادامه گفت: در استان گلستان ایده‌ها و شرکت‌های خوبی داریم که در صورت حمایت می‌توانند با رقبای ملی و فرا منطقه‌ای خود برابری کنند، اما برای رشد و توسعه نیازمند حمایت سرمایه‌گذاران هستند و در این راستا باید سازوکار‌هایی در نظر گرفت که هم صاحبان ایده خود را چهارچوب‌مند و حرفه‌ای معرفی کنند و هم سرمایه‌داران با حضور در این بخش و سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکار‌های نوین، زمینه توسعه و رشد اشتغال استان را فراهم سازند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ابزار بسیار مؤثری است که می‌تواند پیوندی قوی میان این دو بخش برقرار کند، افزود: پردازش و رشد ایده‌ها، آینده‌ای درخشان برای سرنوشت کشور به همراه دارد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان بیان کرد: سرمایه‌گذاری روی تولید و ایده‌ها برای آینده کشور و توسعه آن بسیار مؤثر است و علاوه بر اینکه شاهد کاهش بیکاری خواهیم بود، در بسیاری زمینه‌ها از واردات و وابستگی به خارج از کشور نیز بی‌نیاز خواهیم شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در گلستان شاهد شرکت‌هایی هستیم که محصولات آن‌ها نه تنها در‌های واردات را بسته بلکه به مبدأ صادرات تبدیل شده‌اند و ترویج این روحیه قطعاً آینده‌ای درخشان برای کشور و استان رقم خواهد زد.

رضایی گفت: شرکت‌هایی که ظرفیت جذب سرمایه را در مجموعه خود احساس می‌کنند می‌توانند طرح کسب‌وکار یا طرح تجاری خود را به آدرس پست الکترونیکی Golestanfund@gmail.com ارسال کنند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر