بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
افزایش ۵۷۶ درصدی سودآوری بیمه نوین در سال ۱۳۹۹؛

عدم تکرار سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها "نوین"

عدم تکرار سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها
مبلغ حق بیمه صادره این شرکت بیمه‌ای در سال گذشته به ۱۳ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال ۹۸ رشد ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۴۲۰۱۰

بیمه نوین+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت بیمه نوین در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ موفق به کسب سود خالص ۳ هزار و ۹۷۳ میلیارد ریالی شده است. این سود که معادل ۱.۵۱۴ ریال به ازای هر سهم هست، نسبت به سال مالی گذشته از آن رشد ۵۷۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد محسوس درآمد‌های سرمایه‌گذاری شرکت از محل سود فروش سهام شرکت‌های بورسی منجر به این رشد محسوس در سودآوری شرکت شده است. نکته مهم و قابل‌ذکر برای سهامداران شرکت، عدم تکرار این سودآوری و این بخش از درآمد‌های غیرعملیاتی در سال مالی جاری است.

مبلغ حق بیمه صادره این شرکت بیمه‌ای در سال گذشته به ۱۳ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال ۹۸ رشد ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.

رشته‌های بیمه‌ای اصلی تحت فعالیت شرکت شامل بیمه درمان، شخص ثالث، بدنه خودرو و بیمه زندگی است.

درآمد سرمایه‌گذاری‌های شرکت در دو بخش درامد سرمایه‌گذاری از محل ذخایر فنی و سایر منابع به بیش از ۵ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال رسیده است.

این درآمد شامل ۳.۴۴۷ میلیارد ریال سود فروش سهام شرکت‌های بورسی، ۷۶۲ میلیارد ریال سود سپرده‌های بانکی، ۸۶۰ میلیارد ریال درآمد سرمایه‌گذاری در سهام، یونیت صندوق‌ها، صکوک و سایر درآمد‌ها است.


  • بیشتر بخوانید:

درآمد ۶۶۷ میلیارد تومان "نوین" از صدور بیمه‌نامه

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش پرداخت خسارت به مشتریان این بیمه‌ای در شهریورماه؛

۷۳درصد کاهش «حق بیمه صادر شده» "نوین"

ارسال نظر