بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
خبری خوش برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

تایم راند "بورسی‌ها" رسید

تایم راند
نرخ بهره بانکی ۲۰ درصدی جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد و با توجه به شرایط بازارهای موازی و احتمال توافق و احیای برجام، به نظر می‌رسد حجم سپرده‌های بانکی افزایش خواهد یافت و همین موضوع می‌تواند سبب کاهش نرخ سود بین‌بانکی شود.
کد خبر : ۲۴۲۰۷۵

کاریزما

به گزارش بورس نیوز، نرخ سود بین‌بانکی از اوایل سال شیب نزولی داشته و از حدود ۱۹.۹ درصد به ۱۸.۴۹ رسیده است.

آرش غفاری مدیر سرمایه‌گذاری و عضو هیات مدیره شرکت سبدگردان کاریزما در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص تأثیر کاهش نرخ سود بین‌بانکی بر بازار سرمایه بیان کرد: در صورت پایداری کاهش نرخ سود بین‌بانکی، اثر این اتفاق بر بازار سرمایه مثبت خواهد بود. به عبارتی اگر نرخ سود بین‌بانکی، نزولی باشد و این نرخ بر سود سپرده‌گذاری در بانک‌ها و نرخ بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت هم تأثیرگذار باشد، طبیعتاً سایر بازارهای دارایی محور هم تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. با توجه به اینکه نرخ بهره واقعی در اقتصاد ما همچنان منفی است، کاهش نرخ سود بین‌بانکی، بازدهی دارایی‌های سرمایه‌ای ازجمله سهام و ملک و دلار را افزایش خواهد داد.

وی در رابطه با دلیل کاهش نرخ سود بین‌بانکی گفت: دلیل کاهش نرخ سود بین‌بانکی مشخص نیست؛ ولی تحلیل‌ها و داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد احتمالاً روند کاهش نرخ سود بین‌بانکی، تداوم خواهد داشت. به‌هرحال نرخ بهره بانکی ۲۰ درصدی جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد و با توجه به شرایط بازارهای موازی و احتمال توافق و احیای برجام، به نظر می‌رسد حجم سپرده‌های بانکی افزایش خواهد یافت و همین موضوع می‌تواند سبب کاهش نرخ سود بین‌بانکی شود.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه در ۲ماه آینده با در نظر گرفتن شرایط بازارهای جهانی، کاهش نرخ سود بین‌بانکی، تزریق باقیمانده یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه و همچنین حمایت کاندیداها از این بازار، اظهار کرد: هرچند شرایط به نفع بازارسرمایه بوده و انتظار می‌رود این بازار روند مثبتی داشته باشد؛ اما این مثبت‌ها، با شیب زیاد و با ثبات نخواهد بود. وضعیت بنیادی شرکت‌ها بسیار مطلوب است؛ ولی بازار سرمایه برای حرکت صعودی، نیازمند بازگشت اعتماد به فضای روانی این بازار است.

این فعال بازارسرمایه عنوان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری، وعده حمایت از بازار سرمایه را مطرح کرده‌اند اما؛ اکثر کاندیداها تجربه فعالیت اقتصادی ندارند و ضمناً برخی اظهارنظرهای کاندیداها با وعده حمایت از بازارسرمایه در تناقض است. به نظر می‌رسد کاندیداها درک صحیحی از بازار سرمایه ندارند و در کوتاه‌مدت نباید انتظار رشد چندانی داشت.

غفاری در پایان خاطرنشان کرد: البته بعید نیست اتفاق دیگری رخ دهد که انگیزه حرکت و صعود در بازار سرمایه ایجاد کند. در چنین شرایطی بهتر است سرمایه‌گذاران در سهم‌های بنیادی بازار با نگاه بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند و به روندهای کوتاه‌مدت، توجه کمتری داشته باشند.


  • بیشتر بخوانید:

تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد "توافق" نچینید

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"بازارسرمایه" را به رسمیت بشناسید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
با سلام و ضمن تشکر از رسانه ارزشمندتان ؛
میخواستم خواهش کنم گزارشی تهیه کنید از اینکه کارگزاری مفید، دسترسی فعالان بازار به نسخه ی دموی نرم افزار تحلیل تکنیکال "متاتریدر" (که برای نمادهای داخل ایران، انحصاری شده و با عنوان "مفیدتریدر" قابل استفاده است) را مسدود کرده و شرط استفاده از آن را الزام کاربر به عقد قرارداد با کارگزاری مفید اعلام می نماید. یعنی اینهمه مشتریان کارگزاری های دیگر که تاکنون از نسخه ی دموی این نرم افزار استفاده میکردند، از این به بعد مجبورند با کارگزاری مفید کار کنند و مشتری آنها باشند تا بتوانند نسخه ی دمو را کماکان استفاده نمایند..!!
این کار اصلا منصفانه و منطقی نیست و بهتر بود کارگزاری مفید، با ارتقای قابلیتهای نسخه ی فول(کامل) نرم افزار برای مشتریان کارگزاری مذکور، عملا این جذابیت را تبلیغ میکرد که در صورت عقد قرارداد مشتری با آن کارگزاری، امکاناتی در اختیارش قرار میگیرد که نسبت به سایر کارگزاری ها دارای مزیت رقابتی و ویژه ای است ؛ نه اینکه نسخه ی دمو ی نرم افزار را گروگان بگیرند تا کاربران مجبور شوند با آن کارگزاری کار کنند.
ممنون میشم اگر موضوع را پیگیری و گزارشی مفصل درج بفرمایید.