بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
حباب ساز اعظم باز دست به کار شد
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به لگدپرانی رفیق شفیق دیروز و تله سوخته روباه مکار برای سهامداران و...
کد خبر : ۲۴۲۰۹۴

۵

به گزارش بورس نیوز، امروز اتفاق مهمی در بازار سرمایه رقم خورد و سود بین بانکی کاهش یافت! البته کاهش نرخ سود بین بانکی تورم زاست و باعث رشد نقدینگی می شود؛ اما نکته عجیب این ماجرا اینجاست که رئیس سابق میرداماد تا قبل از آنکه برای حضور در پاستور دندان تیز کند، خود را تابع تورم هدفگذاری شده می دانست؛ ولی تا اسم پاستور آمد، اول کار یک لگد نثار مستاجران پاستور کرد که مثلا نشان دهد "مرا با آنان کاری نیست"، بعد هم شعار اقتصاد آزاد و حمایت از بازار سرمایه سر داد و انگار نه انگار که پای ثابت جفا به بورسی ها، خود خودش بوده است! ما هم به شدت در تلاشیم که روزهای تلخ گذشته را از یاد ببریم. اما چه کنیم که دوستان در صنعت پتروشیمی بدجور توسط ایشان گزیده شده اند و پیغام داده اند چطور ممکن است کسی که وقتی نرخ دلار بالای ۲۵ هزار تومان بوده، به پتروشیمی ها دستور داده حواله را ۲۲ هزار تومان بفروشند و بالغ بر ۳ میلیارد دلار رانت ایجاد کرده؛ امروز به فکر مردم باشد.

 

نوشدارو بعد مرگ بازار 

از ملاصدرا هم خبر رسیده که باقیمانده ۱ درصد صندوق توسعه ملی همین روزها به بورس تزریق می شود! نوشدارویی بعد مرگ سهراب...

 

با دوستان، مروت...

البته اهالی ملاصدرا این روزها ضد و نقیض زیاد می گویند! مثلا بعضی دوستان را به ملاصدرا فرا خوانده آند تا نظرسنجی کنند و از تجربیات شان استفاده کنند؛ ولی بعد مهمانی یادشان افتاده که اساتیدی که دعوت کردند تا از نظرات شان استفاده کنند، تخلف کرده و کانال دار هستند و باید تاوان دهند. در نتیجه یک پیام تهدیدآمیز روانه کرده اند .

 

با مدیر یا بی مدیر، مساله این است 

یکی از شرکت های پتروشیمی بازار که یک سال بدون مدیرعامل اداره شده بود، بالاخره مدیردار شد! فقط نکته اینجاست که این شرکت بدون مدیر، عملکرد خوبی داشت و الان نگران هستیم با حضور جناب مدیر روند مطلوب قبل را ادامه خواهد داد یا نه؟!

 

حباب ساز اعظم دنبال پینوکیو 

یکی از اهالی بهارستان خودش سردسته حباب سازان بوده و در روزهای رونق بازار سرمایه، استاد مهناز را به بهارستان برده و با وعده شاخص ۸ میلیونی، بلبشویی به راه انداختند! حالا خبر رسیده که این حباب ساز محترم دوباره هوس باد کردن سهم ها را کرده و چند کارشناس اسم و رسم دار بازار را هم با خود همراه کرده و بازی تکراری و زشت سال قبل را مجدد از سر گرفته اند! به قول بعضی دوستان مان، روباه مکار و گربه نره هرگز به پری مهربان تبدیل نخواهند شد! پس یاد بگیرید پینوکیو نباشید.

 

خیلی خوبیم ما 

و اما خبر خوب پایانی اینکه در شاخص فلاکت، هشتم شدیم! یعنی ۷ کشور از ما بدبخت تر هستند یا حداقل مردمش بیشتر احساس بدبختی می کنند! به هر حال وقتی دلار ۲۴_۲۵ هزار تومانی نیاز به شکرگزاری و تقدیر از مدیران با کفایت مان دارد؛ چون ممکن بود ۶۰ هزار تومان شود و این عزیزان اجازه ندادند؛ پس رتبه هشتم فلاکت هم جای خرسندی دارد؛ چون هنوز امکان بدبخت تر شدن و قرار گرفتن در رتبه نخست وجود دارد و با درایت دوستان، هنوز به آنجا نرسیده ایم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
Poland
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
این حرفا تا حدودی واقعیت دارند اما حقیقت آن است که علت نابودی کشور و حتی بورس نابودی اقتصاد کشور بوده که آقایون اصولگرا عامل اصلی آن بوده اند عدم تصویب اف ای تی اف، سنگ پرانی در اجرای برجام که نهایتش شد خروج آمریکا از برجام و فاجعه اقتصادی خب از اینا هم بگید که این آقایون بیان برنامه هاشون رو بگن در شرایطی که با سیاست مرغ یک پا داردی که اینا دارن، تحریم ها برقرار خواهد بود وقتی عراق و روسیه و افغانستان و چین و ... تمام همسایه ها جرأت نمی کنند از ایران چیزی بخرن و اگه ناچار باشن بخرن پولشو نمیدن، این آقایون چطوری مملکت رو اداره خواهند کرد؟! عزیز من مشکل در سیاست مفتضح کشوره اینا باید به نظر مردم احترام بذارن و سیاست تنش زایی در دنیا رو رها کنند ما جنگ و درگیری و تحریم نمیخوایم اگه خودشون میخوان گم شن هر جهنم دره ای میخوان برن اونجا با آمریکا بجنگن چرا از رفراندوم وحشت دارن؟ بخاطر اینکه میدونن .... میکنن تو ..میگن .شید برید بیرون با این سیاست .تون.
سهامدار
Poland
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
این حرفا تا حدودی واقعیت دارند اما حقیقت آن است که علت نابودی کشور و حتی بورس نابودی اقتصاد کشور بوده که آقایون اصولگرا عامل اصلی آن بوده اند عدم تصویب اف ای تی اف، سنگ پرانی در اجرای برجام که نهایتش شد خروج آمریکا از برجام و فاجعه اقتصادی خب از اینا هم بگید که این آقایون بیان برنامه هاشون رو بگن در شرایطی که با سیاست مرغ یک پا داردی که اینا دارن، تحریم ها برقرار خواهد بود وقتی عراق و روسیه و افغانستان و چین و ... تمام همسایه ها جرأت نمی کنند از ایران چیزی بخرن و اگه ناچار باشن بخرن پولشو نمیدن، این آقایون چطوری مملکت رو اداره خواهند کرد؟! عزیز من مشکل در سیاست مفتضح کشوره اینا باید به نظر مردم احترام بذارن و سیاست تنش زایی در دنیا رو رها کنند ما جنگ و درگیری و تحریم نمیخوایم اگه خودشون میخوان گم شن هر جهنم دره ای میخوان برن اونجا با آمریکا بجنگن چرا از رفراندوم وحشت دارن؟ بخاطر اینکه میدونن مردم ......تو ..شون میگن .شید ..با این سیاست .تون.