بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
۱۰۰۰ ماینر غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری کشف شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری نزدیک به ۱۰۰۰ ماینر غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری کشف شده است.
کد خبر : ۲۴۲۲۳۰

خواندن ۲ دقیقه

کشف ۱۰۰۰ ماینر غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش بورس نیوز، مجید فرهزاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری نزدیک به ۱۰۰۰ ماینر غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری کشف شده، اظهار کرد: در استان تنها پنج مگاوات برق برای ماینر‌های مجاز در نظر گرفته شده بود که از ابتدای خرداد تا پایان شهریور این ماینر‌ها اجازه استفاده از برق را ندارند.

وی در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خوشبختانه در بخش خانگی شاهد قطعی برق نبودیم، افزود: تلاش شد به‌علت برگزاری امتحانات مجازی دانش‌آموزان و دانشجویان پیک بار در سایر بخش‌ها مدیریت شود تا شاهد قطعی در بخش مشترکان خانگی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری افزود: در سال‌جاری شاهد افزایش ۲۵ درصدی مصرف برق در صنایع بزرگ استان از جمله سیمان، پتروشیمی و فولاد بودیم، طبق تفاهم صورت گرفته با این صنایع مقرر شد قطعی دو ساعته برق برای این صنایع از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ در نظر گرفته شود و همچنین تعطیلی صنایع استان به اواسط هفته موکول شود.

وی با بیان اینکه کشاورزانی که از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۷ عصر پمپ چاه‌های کشاورزی خود را خاموش کنند، می‌توانند مابقی ساعات شبانه‌روز را از برق رایگان استفاده کنند، عنوان کرد: با صنایع خارج از استان مانند ذوب‌آهن و کارخانه فولاد اصفهان نیز مذاکراتی برای تغییر پیک مصرف برق انجام شده است تا بتوانیم مصرف را در ساعات پیک بار مدیریت کنیم.

فرهزاد با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری نزدیک به ۱۰۰۰ ماینر غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری کشف شده است، گفت: در استان تنها پنج مگاوات برق برای ماینر‌های مجاز در نظر گرفته شده بود که از ابتدای خرداد تا پایان شهریور این ماینر‌ها اجازه استفاده از برق را ندارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تامین برق شعب اخذ رای در روز انتخابات، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده تنها سه فرمانداری در استان مجهز به ژنراتور نیستند، بنابراین توصیه می‌شود این فرمانداری‌ها در اسرع وقت نسبت به تعمیر ژنراتور‌های خود اقدام کنند تا در صورت قطعی مقطعی برق با مشکل مواجه نشوند.

وی در پایان گفت: فعالیت ماینر‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال، افزایش زودهنگام دمای هوا، افزایش مصرف برق توسط صنایع، اضافه شدن مشترکان خانگی و ... از جمله دلایل افزایش مصرف برق در کشور و بالتبع آن چهارمحال و بختیاری است.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر