بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
رئیس سابق هیات مدیره شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازگشت تعادل بازار در نیمه دوم سال

رئیس سابق هیات مدیره شرکت بورس تهران گفت: بازار در حال حاضر در قیمت‌های مناسب در حال معامله شدن است و به نظر می‌رسد از نیمه دوم سال بویژه با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بازار به تعادل واقعی خود خواهد رسید.
کد خبر : ۲۴۲۲۶۵

بازگشت تعادل بازار در نیمه دوم سال

محمد ابراهیم محمد پورزرندی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: آغاز مجدد عرضه اولیه‌ها اقدام خوبی بود و این امر موجب شد مجددا اقبال عمومی برای سهامداران بالقوه و فعالینی که مدتی به دلیل اینکه عرضه اولیه‌ها متوقف‌شده بود دوباره به بازار برگردند.

رئیس سابق هیات مدیره شرکت بورس تهران افزود: این موضوع موجب می‌شود که پول تازه به بازار برگردد و شرایط نقدینگی بازار را بهبود ببخشد، به دلیل وقفه‌ای که به دلیل شرایط نامناسب بازار اتفاق افتاد در حال حاضر تعداد زیادی شرکت در صف عرضه اولیه قرار دارند، حدود ۳۰ تا ۴۰ شرکت پذیرش گرفتند و تعداد دیگری نیز در صف پذیرش برای عرضه اولیه هستند که موجب می‌شود ورود سهامداران بالقوه به بازار رشد پیدا کند و نقدینگی به بازار تزریق شود در شرایط فعلی نیز بازار نیازمند نقدینگی است و عرضه اولیه محفلی برای این موضوع است.

وی درباره انتقاداتی که درباره قیمت‌گذاری عرضه‌های اولیه صورت می‌گیرد، گفت: برای عرضه‌های اولیه معمولاً نهاده‌های مالی ارزش‌گذار، قیمت پایه را اعلام می‌کنند، اما شرکت بورس و هیات پذیرش به دلیل اینکه منافعی به سهامداران اقلیت و تازه‌واردان بازار برسد، قیمت اعلامی ارزش‌گذار را تائید نمی‌کنند و آن را پایین‌تر اعلام می‌کنند.

محمد پورزرندی بیان کرد: با توجه به قیمت متوسط صنعت که در بازار معامله می‌شود قیمت عرضه‌های اولیه بالا نیست و قیمت‌ها مناسب و در کف عرضه می‌شود و این انتقاد زیاد وارد نیست.

رئیس سابق هیات مدیره شرکت بورس تهران درباره کاهش ارزش برخی عرضه‌های اولیه به زیر قیمت روز عرضه تصریح کرد: این موضوع به دلیل شرایط بازار بود، شرایط بازار درگذشته به دلیل مسائلی که ناشی از کرونا وجود داشت موجب شد شرکت‌ها نتوانند خوب کار کنند از طرفی وجود تحریم این شرایط را بدتر کرده بود، اما به‌مرور این مشکل برای بازار حادث شد رو به بهبودی است و قیمت‌های پایین ناشی از این شرایط بود.

وی درباره به تعادل رسیدن بازار گفت: بازار در حال حاضر در قیمت‌های مناسب در حال معامله شدن است و به نظر می‌رسد از نیمه دوم سال به‌ویژه با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بازار به تعادل واقعی خود خواهد رسید و از نیمه دوم سال رو به رشد هم خواهد رفت.


بیشتر بخوانید:

نقطه "صفر" سرآغازی مجدد برای بورس‌بازان

اشتراک گذاری :
ارسال نظر