بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رویدادها از آنچه در «بورس» می‌بینید، کوچک‌ترند

رویدادها از آنچه در «بورس» می‌بینید، کوچک‌ترند
بازار‌های رقیب چشم‌انداز خاصی ندارند و در کنار آن‌ها با توجه به واریز ۱۵۰ میلیون دلار باقی‌مانده‌ی کمک صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در اوایل هفته آینده و مصوبات سران قوا می‌توان شاهد تأثیر مثبت آن‌ها در بازار باشیم.
کد خبر : ۲۴۲۲۸۰

بزرگنمایی رویدادها تحت تاثیر انتخابات

مجید عبدالحمیدی، کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضیعت فعلی بازارسرمایه گفت: در وضعیت حال نمی‌توان به‌راحتی روند بازار را مورد پیش‌بینی قرار داد، اما بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که معاملات بورس تا زمان برگزاری انتخابات با نوسان‌های بیشتر مثبت، همراه خواهد بود. البته بعد از انتخابات می‌توان شاهد روزهای باثبات‌تری در بازار سرمایه بود. شاخص کل در حال نزدیک شدن به خط روند نزولی میان‌مدت شاخص در محدوده ۱ میلیون و ۱۸۰ هزار واحدی است که به‌عنوان مقاومت بسیار مهم در مسیر صعودی پیش رو داریم.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، هر اتفاقی در این بازار، بزرگ جلوه داده می‌شود و تأثیر سنگینی را بر معاملات بورس خواهد گذاشت.

حمیدی خاطرنشان کرد: نوسان قیمت‌های جهانی به‌شدت روند هفته گذشته بازار را تحت تأثیر قرار داد؛ زیرا برخی از آن‌ها که تأثیرگذار بر نرخ کامودیتی‌ها بودند معاملات بازار و تغییر قیمت سهام را تحت تأثیر قراردادند و باعث ایجاد چنین روند معاملاتی در بازار هفته قبل شدند.

وی بابیان اینکه تا پایان انتخابات ریاست جمهوری، روند معاملات بورس بلاتکلیف است؛ اظهار کرد: ممکن است فقط برگزاری انتخابات تأثیر منفی بر بازار داشته باشد، اما این احتمال وجود دارد که خروجی انتخابات روند معاملات این بازار را به سمت رشد و روند صعودی سوق دهد

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تأکید بر اینکه بازار سرمایه به لحاظ بنیادی با مشکل چندانی مواجه نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به ارزنده بودن سهام حاضر در بازار، بازارهای رقیب چشم‌انداز خاصی ندارند و در کنار آن‌ها با توجه به واریز ۱۵۰ میلیون دلار باقی‌مانده‌ی کمک صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در اوایل هفته آینده و مصوبات سران قوا می‌توان شاهد تأثیر مثبت آن‌ها در بازار باشیم.

وی به سهامداران در وضعیت فعلی معاملات بورس توصیه کرد: سهامداران بهتر است در این موقعیت بازار صبور باشند، اما این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که فقط به سمت انتخاب سهام ارزنده در بازار بروند.

عبدالحمیدی در پایان تأکید کرد: سهم‌های بنیادی باقیمت‌های فعلی در بازار، ارزشمند هستند و سهامداران بهتر است در این موقعیت بازار تصمیم به فروش سهام و خروج از این بازار نگیرند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر