بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
۶ مرحله‌ای که باید قبل از خرید ارز‌های دیجیتال بدانید
می‌توان بازار ارز‌های دیجیتال را به یک کشتی تشبیه کرد که بسیاری از معامله‌گران برای سوار شدن در آن، از یکدیگر سبقت می‌گیرند.
کد خبر : ۲۴۲۴۴۰

خواندن ۲ دقیقه

۶ مرحله‌ای که باید قبل از خرید ارز‌های دیجیتال بدانید

به گزارش بورس نیوز، می‌توان بازار ارز‌های دیجیتال را به یک کشتی تشبیه کرد که بسیاری از معامله‌گران برای سوار شدن در آن، از یکدیگر سبقت می‌گیرند. می‌پرسید چرا؟ طی یک سال گذشته، سود‌های حاصل از معاملات ارز دیجیتال به قدری جذاب بوده که بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید وارد این بازار شده‌اند. همزمان با ورود تعداد زیادی از افراد به بازار ارز‌های دیجیتال، تعدادی از غول‌های مالی و تجاری جهان مثل جی‌پی مورگان (JPMorgan)، پی‌پال (PayPal)، مسترکارت (Master Card) و برخی از شرکت‌های بورسی اروپا در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. نکته جالب این است که همه تلاش می‌کنند از فرصت این بازار برای کسب سود استفاده کنند، اما ممکن است بسیاری از شما ابهامات و سوالات زیادی در مورد ارز‌های دیجیتال داشته باشید و ندانید که سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال را از کجا باید شروع کرد.

پس اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان با سرمایه‌گذاری و کسب سود در بازار ارز‌های دیجیتال آشنا شوید، این مطلب را بخوانید.

ممکن است از خودتان بپرسید که چگونه باید در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد؟ آیا از طریق سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال می‌توان سود به دست آورد؟ بهترین ارز دیجیتال کدام است؟ آیا می‌توان در بازار ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام داد؟

اگر این پرسش‌ها در ذهن‌تان وجود دارد، سعی می‌کنیم به ساده‌ترین روش به آن‌ها پاسخ بدهیم.

۱-بازار ارز‌های دیجیتال نوسان بالایی دارد

درست مثل بازار سهام، بازار رمز ارز‌ها هم نوسان بالایی دارد. بهتر است این موضوع را بدانید که سال میلادی ۲۰۲۱ با صعود خیره‌کننده قیمت رمز ارز‌ها آغاز شد. با این حال، در ماه گذشته، چین ممنوعیت‌هایی را در مورد خرید و فروش ارز‌های دیجیتال اعمال کرد که ضربه شدیدی به این بازار زد. در روز‌هایی که همه به‌دنبال خرید رمز ارز و کسب سود هستند، از یاد نبرید که این بازار، پر از نوسان است.

۲-همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نگه ندارید

فرقی نمی‌کند در بازار سهام حضور دارید یا ارز‌های دیجیتال، در هر صورت به همه سرمایه‌گذاران بازار‌های مالی مختلف توصیه می‌شود که پرتفوی (سبد دارایی‌ها) خودتان را به یک دارایی محدود نکنید و به اصطلاح همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نگه ندارید. اگر سرمایه‌تان را بین چند ارز دیجیتال تقسیم کنید، ریسک ضرر را کاهش می‌دهید. اگر همه پولتان را روی یک ارز سرمایه‌گذاری کنید، ممکن است در صورت ریزش بازار، بخش زیادی از سرمایه خود را از دست بدهید.

البته اگر می‌خواهید برای اولین بار وارد بازار رمز ارز‌ها شوید و سرمایه کوچکی هم دارید، می‌تواند روی خرید بیت کوین و اتریوم حساب باز کنید. حجم بازار این دو ارز دیجیتال، از دیگر رقبای خود بالاتر است. بیت کوین به دلیل ارزش بالا، یک سرمایه‌گذاری مطمئن محسوب می‌شود و شبکه اتریوم هم بسیار کاربردی است.

۳- به ارزش بازار هر ارز دیجیتال توجه کنید

گفتیم که بیت کوین و اتریوم سرمایه‌گذاری مناسبی محسوب می‌شوند، اما ارز‌های دیجیتال دیگری هم هستند که می‌توانند سود خوبی را وارد جیب‌تان کنند. برخی از ارز‌های دیجیتال دیگر با سرعت بیشتری در حال رشد هستند. البته شما نمی‌توانید فقط با نگاه کردن روند قیمت یک ارز دیجیتال در آن سرمایه‌گذاری کنید. شما باید به یک نکته مهم دیگر هم توجه کنید و آن، ارزش بازار هر کوین (ارز دیجیتال) است.

این موضوع به دلیل آن مهم است که امکان دارد به برخی از کوین‌ها برخورد کنید که قیمت بسیار پایینی نسبت به بیت کوین و اتریوم دارند. احتمالا به دلیل اینکه مبتدی هستید، تعداد زیادی از این کوین‌ها را می‌خرید، به امید اینکه قیمت آن‌ها روزی به اتریوم و حتی بیت کوین برسد. اما نباید فراموش کنید که اگر قرار باشد کوین‌هایی مثل داج‌کوین (Dogecoin) یا شیبا (Shiba) به قیمت بیت کوین برسند، ارزش بازار آن‌ها باید بسیار بیشتر از بیت کوین باشد، چرا که نسبت به بیت کوین، تعداد بسیاری بیشتری از کوین‌هایی مثل داج کوین و شیبا در چرخش هستند. توجه به ارزش بازار هر ارز دیجیتال، دید نسبتا خوبی در مورد عملکرد آن در آینده به شما می‌دهد.

۴-یک صرافی ارز دیجیتال مناسب پیدا کنید

۶ مرحله‌ای که باید قبل از خرید ارز‌های دیجیتال بدانید

برای اینکه در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، به یک پلتفرم آنلاین برای معامله نیاز دارید. صرافی ارز دیجیتال این امکان را به شما می‌دهد تا به سادگی و در چند دقیقه، هر ارز دیجیتالی را که دوست دارید، بخرید. صرافی‌های مختلفی وجود دارند، اما بهتر است یک صرافی را انتخاب کنید که مقدار نقدینگی در آن بالاست و تعداد بالایی از کوین‌ها و امنیت درستی داشته باشد.

۵-مراقب کلاهبرداران باشید

اگر فکر می‌کنید که سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال همیشه پر زرق و برق و سودآور است، همینجا صبر کنید! هکر‌ها و مجرمان اینترنتی، مدتی است وارد بازار ارز‌های دیجیتال شده‌اند تا با سوء استفاده از این فضا، پول زیادی به جیب بزنند. پولشویی، فیشینگ و انواع دیگری از حملات اینترنتی در دنیای ارز‌های دیجیتال بسیار مهم هستند. رخنه‌های امنیتی می‌تواند باعث شود تا ارز‌های دیجیتال‌تان را از دست بدهید.

البته به دلیل ماهیت فناوری بلاکچین که رمز ارز‌ها روی آن ساخته می‌شوند، حملات هکری محدودی در این بازار انجام می‌شوند. اما نباید احتمال آن را نادیده بگیرید. همچنین، امکان دارد برخی از ارز‌های دیجیتال ماهیت کلاهبردارانه داشته باشند، پس بهتر است پیش از خرید رمز ارزها، تحقیقات لازم را انجام دهید.

۶- یک استراتژی سرمایه‌گذاری داشته باشید

اگر تا حالا در رمز ارز‌ها سرمایه‌گذاری نکرده‌اید، ممکن است کنجکاو باشید که آیا می‌توان در این بازار از یک استراتژی سرمایه‌گذاری مشخص استفاده کرد یا خیر. بله، اتفاقا به دلیل نوسانات بالای رمز ارزها، بهتر است یک استراتژی مشخص و دقیق را در بازار ارز‌های دیجیتال داشته باشید.

اغلب کارشناسان توصیه می‌کنند یک استراتژی را بر حسب قیمت دلار برای خرید ارز‌ها داشته باشید. در این روش، شما هر هفته، هر ماه یا در هر دوره مشخص، مقدار ثبات و مشخصی از ارز دیجیتال مورد نظرتان را می‌خرید تا بتوانید ریسک ضرر و زیان را تا حد امکان کاهش دهید. به این روش، روش «خرید پله‌ای» هم گفته می‌شود. علاوه بر این استراتژی، تکنیک‌های دیگری مثل «خرید و نگهداری» و «خرید در کف قیمت»، از روش‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند. روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز‌ها وجود دارد، اما مطالعه و تحقیق می‌تواند به موفقیت شما در این بازار کمک قابل توجهی کند.

هر کوین، دو رو دارد. هنوز خیلی زود است که بخواهیم بگوییم ارز‌های دیجیتال، آینده صنعت مالی جهان هستند. با این حال، اگر فکر می‌کنید برای ورود به مسابقه سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال آماده نیستید، ابتدا زمان کافی را صرف مطالعه و تحقیق کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر