بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
برنامه اقتصادی کدام کاندیدا نمره قبولی گرفت؟
در حالی که امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است مخاطبان بورس نیوز نظر خود درباره برنامه‌های اقتصادی کاندیداها را اعلام کردند.
کد خبر : ۲۴۲۵۸۱

نظرسنجی

به گزارش  بورس‌نیوز، در حالی که امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است، در نظرسنجی این سایت از فعالان بازار سرمایه با این مضمون که "اظهار نظر‌های ارائه شده کدام یک از کاندیدا‌های ریاست جمهوری در خصوص بورس با واقعیت همخوانی داشت" ۸۱۱۱ نفر شرکت کردند.

همتی برنده اظهارنظر واقعی درباره "بورس"

بر اساس آمار نظرسنجی صورت گرفته، "عبدالناصر همتی" با ۳۷.۹۸ درصد، "ابراهیم رئیسی" با ۲۸.۴۸ درصد، "سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی" با ۱۵.۷۸ درصد، "محسن رضایی میرقائد" با ۶.۲۹ درصد، "سعید جلیلی" با ۴.۱۹ درصد، "علیرضا زاکانی" با ۳.۸۲ درصد و "محسن مهرعلیزاده" با ۳.۴۵ درصد به ترتیب بیشترین آرا را کسب کردند.

نظرسنجی

برنامه های اقتصادی "رئیسی" بیشترین مقبولیت را کسب کرد


همچنین بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در کانال تلگرامی بورس نیوز پس از مناظره نخست با مضمون " کدام کاندیدا برنامه بهتری برای اداره اقتصاد ارائه کرد؟ " ۸۶ هزار و ۶۷۶ نفر مشارکت کردند که بر این اساس "ابراهیم رئیسی" با ۴۱ درصد، "علیرضا زاکانی" با ۱۹ درصد، "محسن رضایی" و "عبدالناصر همتی" با ۱۰ درصد، "سعید جلیلی" با ۳ درصد و "مهر علیزاده" با ۲ درصد بیشترین آرا را کسب کردند.

نظرسنجی

نظرسنجی

"رئیسی" برنده مناظره دوم

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در کانال تلگرامی بورس نیوز پس از مناظره دوم با مضمون " چه کسی را برنده مناظره دوم ارزیابی می‌کنید؟ " ۲۲ هزار و ۴۴۵ نفر شرکت کردند که بر اساس آن "ابراهیم رئیسی" با ۳۷ درصد، "عبدالناصر همتی" با ۲۰ درصد، "امیرحسین قاضی زاده هاشمی" با ۲۵ درصد، "علیرضا زاکانی" با ۷ درصد، "سعید جلیلی" و "محسن مهرعلیزاده" با ۴ درصد و "محسن رضایی میرقائد" با ۳ درصد به ترتیب رتبه نخست تا هفتم را کسب کردند.

نظرسنجی

نظرسنجی

"قاضی زاده هاشمی" در صدر مناظره سوم

همچنین در نظرسنجی صورت گرفته پس از مناظره سوم با مضمون " چه کسی برنده مناظره سوم می‌دانید؟ " که در کانال تلگرامی این سایت صورت گرفت، ۲۲ هزار و ۳۶۴ نفر شرکت کردند.

نظرسنجی

 

نظرسنجی

بر این اساس "امیرحسین قاضی زاده هاشمی" با ۳۱ درصد، "ابراهیم رئیسی" با ۲۸ درصد، "عبدالناصر همتی" با ۱۷ درصد، "محسن مهرعلیزاده" با ۱۵ درصد، "علیرضا زاکانی" با ۴ درصد، "سعید جلیلی" با ۳ درصد و "محسن رضایی" میرقائد با ۲ درصد آرا مشارکت کنندگان را کسب کردند.

مجید عبدالحمیدی، کارشناس بازارسرمایه

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که معاملات بورس تا زمان برگزاری انتخابات با نوسان‌های بیشتر مثبت، همراه خواهد بود. البته بعد از انتخابات می‌توان شاهد روزهای باثبات‌تری در بازار سرمایه بود. شاخص کل در حال نزدیک شدن به خط روند نزولی میان‌مدت شاخص در محدوده ۱ میلیون و ۱۸۰ هزار واحدی است که به‌عنوان مقاومت بسیار مهم در مسیر صعودی پیش رو داریم.

با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، هر اتفاقی در این بازار، بزرگ جلوه داده می‌شود و تأثیر سنگینی را بر معاملات بورس خواهد گذاشت.

تا پایان انتخابات ریاست جمهوری، روند معاملات بورس بلاتکلیف بوده و ممکن است فقط برگزاری انتخابات تأثیر منفی بر بازار داشته باشد، اما این احتمال وجود دارد که خروجی انتخابات روند معاملات این بازار را به سمت رشد و روند صعودی سوق دهد.

محسن عباس لو کارشناس بازارسرمایه

مهم‌ترین و عمده‌ترین دلیل نوسان بازار به انتخابات برمی‌گردد که پس از انتخابات این وضعیت بهتر خواهد شد.

حجم معاملات در حال حاضر بسیار پایین بوده و معامله‌گران همه در انتظار مشخص شدن نتیجه انتخابات هستند تا اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

هنوز اعتماد به بازار برنگشته، اما جو غالب بازار به رئیس‌جمهور آینده خوش‌بین است و منتظر برنامه‌های برنده انتخابات است، اما پیش‌بینی‌ها حاکی از بهتر شدن شرایط بازار دارد.

سعید جعفری مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار

با توجه به وعده‌های انتخاباتی کاندیداها و عدم ارائه برنامه‌ای مشخص در مورد سیاست خارجی و...، به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده بازار سرمایه جذاب خواهد شد چراکه چشم‌انداز آتی اقتصاد ایران کماکان تورمی است و تجربه نشان داده در شرایط تورمی، بازدهی بازار سرمایه از بازارهای موازی بالاتر است.

اینکه بازار سرمایه در چند ماه اخیر ریزش سنگینی داشته و قیمت‌ها برای خرید جذاب شده اما؛ نکته اینجاست که رونق بازارسرمایه درگرو مثبت شدن فضای بازار و هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید سهام و تشکیل صف‌های خرید است.

اگرچه بسیاری از سهامداران بزرگ بورس، در منفی‌های بازار اقدام به خرید کرده‌اند؛ ولی بسیاری از سرمایه‌گذاران هم منتظر تعیین تکلیف نتیجه انتخابات و کاهش ابهامات در فضای سیاسی و اقتصادی کشور هستند تا بعد از آن اقدام به خرید کنند. ازاین‌رو، احتمالاً بعد از برگزاری انتخابات، بازار سرمایه رونق خواهد گرفت.

احسان رضا پور کارشناس بازارسرمایه

بابیان اینکه رشد چندروزه امید‌ها را به بازار برگرداند و گمان می‌رفت که شاید بتوان آن را برگشت بازار نامید، که این موضوع ناشی از گزارش‌های مناسب شرکت‌ها در ماه‌های فروردین و اردیبهشت بود همچنین بسیاری از سهامی که اُفت قیمتی را تجربه کرده بودند در آستانه برگزاری مجامع و تقسیم سود قرار داشتند و شتاب کاهش نرخ ارز نیز به‌آرامی در حال از بین رفتن بود و همه این موارد این باور را ایجاد کرد.

زمانی که یک رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی در برخی نماد‌ها در یک بازه کوتاه تجربه می‌شود سرمایه‌گذاران به سمت خروج تشویق می‌شوند و سهامداران با توجه به وضعیت بازار نگرانی بابت جا ماندن نداشته و به سمت فروش می‌روند به همین دلیل نمی‌توان به سرعتی که بازار ریزش داشت با همان سرعت به روند صعودی بورس امیدوار بود مگر اینکه خبر‌های بسیار خوبی منتشر شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
.............