بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رانندگی در جاده مه زده «بورس»

مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری ایساتیس پویا گفت: برخی سهم های گروه فولاد، پتروشیمی و اوره سازان گزینه های معقولی برای سرمایه گذاری محسوب می شوند؛ مشروط بر آنکه بازده مورد انتظار سهامداران تقریبا ۲ برابر نرخ سود بانکی باشد و سرمایه گذاری با استراتژی یک ساله صورت بگیرد.
کد خبر : ۲۴۲۶۱۰

چشم بازار سرمایه به اتفاقی پررنگ تر از انتخابات

باوجود وعده‌های حمایت از بازار سرمایه توسط کاندیداهای ریاست جمهوری، این بازار کماکان رمق ندارد و شاخص کل در محدوده ۱ میلیون ۱۵۰ هزار واحدی در جا زده است. 

باید دید آیا برگزاری انتخابات و تعیین سکان‌دار دولت بعد، رونق را به این بازار بازمی‌گرداند یا خیر.

سلمان بابایی زاده اشکذری مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری ایساتیس پویا در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: نتیجه انتخابات قابل پیش‌بینی نیست و تأثیر حضور هر یک از کاندیداها در دولت بعد روی بازار سرمایه، بستگی به سیاست‌های اقتصادی نامزدهای انتخاباتی خواهد داشت؛ اما درمجموع معتقدم بازار سرمایه ما وزن زیادی به انتخابات ریاست جمهوری نداده و بعدازاین هم، نتیجه این انتخابات بر روند بازار سرمایه، چندان اثرگذار نخواهد بود. برنامه‌های اقتصادی کاندیداها، تورم زدا نیست و اگر توافقی حاصل نشود، اقتصاد ایران در معرض یک موج تورمی سنگین قرار خواهد داشت.

وی افزود: اقتصاد ما به‌شدت به مذاکرات و احیای برجام گره‌خورده و باید دید نتیجه مذاکرات چه خواهد بود. کاندیداهای ریاست جمهوری فعلاً در مورد برنامه‌های خود در حوزه سیاست خارجی اظهارنظر خاصی نکرده‌اند. بهترین اتفاق برای بازار سرمایه ما، کاهش فشار تحریم‌ها و تسهیل صادرات صنایع و نیز تثبیت نرخ ارز در محدوده فعلی و عدم سقوط نرخ دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان خواهد بود. کاهش نرخ دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان، به نفع اقتصاد ایران نخواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری گفت: صنایع بزرگ و سودآور بازار که سود تقسیمی مناسبی هم داشته و نسبت‌های P بر E پایین‌تر از ۵ دارند، برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند. برخی سهم‌های گروه فولاد، پتروشیمی و اوره سازان گزینه‌های معقولی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند؛ مشروط بر آنکه بازده مورد انتظار سهامداران تقریباً ۲ برابر نرخ سود بانکی باشد و سرمایه‌گذاری با استراتژی یک‌ساله صورت بگیرد.

بابایی زاده در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم ارزش معاملات افزایش یابد. ارزش معاملات بازار بورس در حال حاضر حدود ۳ هزار میلیارد تومان است که اگر به ۵ هزار میلیارد تومان برسد، بازار سرمایه متعادل خواهد شد و اگر ارزش معاملات بورس به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان برسد، انتظار یک‌روند صعودی در این بازار می‌رود. فعلاً سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه همچون رانندگی در یک جاده مه‌آلود است و به نظر می‌رسد سرمایه‌های بزرگ تا پایان این مه، وارد بازار نخواهد شد.


  • بیشتر بخوانید:

لیدر‌های بعد از انتخابات کدامند

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
لیدر‌های بعد از انتخابات کدامند
مدیر سرمایه‌گذاری مشاور سرمایه‌گذاری معیار

لیدر‌های بعد از انتخابات کدامند

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

افسار دلار بر گردن دوست/ فتیله‌ای که دولت کم‌وزیاد می‌کند

لیدرهای بعد از انتخابات کدامند
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

لیدرهای بعد از انتخابات کدامند

بیدارشدن سفته‌بازان «بورس» از خواب زمستانی
سهامداران مراقب دلالان زیر تابلوی بورس باشند؛

بیدارشدن سفته‌بازان «بورس» از خواب زمستانی

ارسال نظر