بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
سخنگوی شرکت توزیع برق اصفهان گفت: از خرداد سال گذشته تاکنون با همکاری مراجع انتظامی ۱۰ هزار و ۵۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز (ماینر) در استان کشف و ضبط شده است.
کد خبر : ۲۴۲۶۹۱

خواندن ۲ دقیقه

ماینر در اصفهان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی شرکت توزیع برق اصفهان گفت: از خرداد سال گذشته تاکنون با همکاری مراجع انتظامی ۱۰ هزار و ۵۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز (ماینر) در استان کشف و ضبط شده است.

امیر رمضانی، سخنگوی شرکت توزیع برق اصفهان اظهار کرد: مالکان این دستگاه‌ها که در ۲۳۴ نقطه استان با مصرف ۲۶ هزار و ۳۱۵ کیلووات مصرف برق غیرمجاز داشتند، بر اساس میزان استفاده غیرمجاز از برق، جریمه شدند و انشعاب آنان هم قطع شد.

وی با اشاره به تاثیر حساسیت همه افراد نسبت به مدیریت مصرف برق در حفظ محیط زیست ادامه داد: استخراج هر بیت کوین، موجب انتشار ۳۰۰ تُن گاز کربن در فضا و مصرف هر یک کیلووات ساعت برق موجب انتشار یک کیلوگرم گاز CO ۲ در جَو می‌شود.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان ادامه داد: مشترکان در صورت اطلاع از محل دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال، می‌توانند موضوع را به شرکت برق از طریق شماره تلفن ۱۲۱ یا پلیس آگاهی ۱۳۱ و ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی با اشاره به آغاز زودهنگام موج گرما در بهار ۱۴۰۰ گفت: بدلیل گرمای شدید امسال نسبت به سال گذشته، مصارف برق خانگی و وسایل سرمایشی بویژه در مناطق گرم زودتر از سال گذشته وارد مدار شد که جبران تداوم مصرف بی‌رویه انرژی باید از طریق خاموشی برق مشترکان یا با مدیریت بهینه مصرف و همراهی هدفمند مردم جبران شود تا متوسط مصرف کاهش یابد و تعادل در نظام تولید و مصرف ایجاد شود.

رمضانی خاطرنشان ساخت: بخشی از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور بدلیل کاهش نزولات آسمانی امسال در اختیار نیست بر همین اساس ۳۶ درصد از منابع آبی کشور کمتر شده که با کاهش فعالیت نیروگاه‌های برق آبی، تراز تولید و مصرف نیز به میزان چهار هزار مگاوات کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود۶۰۰ مگاوات از مجموع ۲ هزار مگاوات برق مورد نیاز استان در پیک تابستان صرف وسایل سرمایشی می‌شود، خاطرنشان کرد: انتظار نداریم مشترکان، وسایل برقی را بطورکلی از مدار خارج کنند، بلکه تقاضای ما این است که از کولر اضافی استفاده نکنند و کولر‌های گازی را نیز روی دمای ۲۵ درجه به بالا تنظیم و کولر‌های آبی را در دور کُند استفاده کنند.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان خاطرنشان کرد: بخش صنعت و کشاورزی در سال‌های گذشته با انعقاد تفاهمنامه‌هایی، همکاری خوبی با این شرکت داشتند و بر اساس این قرارداد‌ها متعهد شدند تا مصرف خود را از بار اوج مصرف به ساعت دیگر منتقل کنند و سال گذشته بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال بعنوان پاداش به صنایع همکار، ادارات و کشاورزان پرداخت شد.

وی یادآور شد: خاموش کردن حتی یک لامپ اضافی هم در کاهش مصرف و جلوگیری از بروز خاموشی موثر است و در صورتی که هر مشترک تنها یک لامپ اضافی را خاموش کند، مصرف برق کشور به اندازه یک نیروگاه هزار مگاواتی کاهش خواهد یافت


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر