بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
قیمت‌های جهانی در انتظار نشست فدرال رزرو؛

اجلاس فدرال رزرو و گره‌ای کور بر بازارهای موازی

اجلاس فدرال رزرو و گره‌ای کور بر بازارهای موازی
به نظر می‌رسد بازار‌های مالی در انتظار انتشار گزارش کمیته بازار آزاد فدرال رزرو برای ارزیابی سیاست‌های پولی ایالات متحده هستند.
کد خبر : ۲۴۲۷۱۹

اجلاس فدرال رزرو و گره‌ای کور بر بازارهای موازی

به گزارش بورس نیوز، قیمت دلار در روز گذشته در رقم بین ۲۴ تا ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان قرار داشت و فعالان این بازار و سایر بازار‌ها همچنان چشم به نتایج انتخابات دارند تا تأثیر آن بر قیمت را ببینند.

به گفته کارشناسان برای اینکه قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار بگیرد، نیاز است که در انتظارات نزولی معامله گران برای خرید دلار در محدوده‌های پایین‌تر تغییر ایجاد شود و این تغییر فقط با یک خبر منفی سیاسی ایجاد خواهد شد.

بازار سکه روز گذشته باکمی جنب‌وجوش همراه بود و با افزایش قیمت به ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.
اعتقاد برخی افراد به گران شدن سکه پس از انتخابات موجب شد سطح تقاضا برای خرید افزایش یابد درحالی‌که اونس جهانی با کاهش روبه‌رو بوده است.

شاخص دلار آمریکا با اندکی افزایش در ۹۰.۴۹۸ تقریباً ثابت مانده است. معاملات نزدیک به بالاترین قیمت در ۵ هفته گذشته انجام‌شده است. زیرا معامله گران منتظر نتیجه نشست فدرال رزرو هستند که انتظار می‌رود بانک مرکزی همچنان تا حد زیادی سیاست‌های قبلی خود را بدون تغییر نگه دارد.

قیمت‌ها در بازار نفت نیز افزایشی بود و نفت برنت پنجمین جلسه افزایش متوالی خود را پشت سر گذاشت و قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶۹ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۶۸ سنت رسید.

به گفته کارشناسان، پیش‌بینی‌ها حکایت از رشد قیمت دارد ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا معتقد است؛ به دلیل ترمیم اقتصادی در آمریکا، اروپا و آسیا که احتمالاً سبب بازگشت تقاضا به سطح قبل از کرونا در نیمه دوم سال آینده خواهد شد، چشم‌انداز رشد تقاضا بسیار بالاست.

قیمت‌های جهانی در انتظار نشست فدرال رزرو

قیمت جهانی طلا نیز در معاملات روز چهارشنبه، تحت تأثیر تقویت دلار و رسیدن آن به بالاترین سطح یک‌ماهه پیش از اجلاس فدرال رزرو، قرار داشت و اُفت کرد.

انس جهانی طلا نیز روز گذشته با کاهش همراه بود و همه منتظر هستند در روز جاری شاخص‌های اقتصادی آمریکا اعلام شود بنابراین امکان تغییرات بر روی انس جهانی وجود دارد.

شاخص NIKKEI ۲۲۵ با افت ۱۵۰ واحدی به سطح ۲۹۲۹۱ رسید این افت در حالی بود که در جلسه قبل افزایش ۰.۷۴ درصدی را ثبت کرده بود و احساس خطر در میان نشست دوروزه کمیته بازار آزاد فدرال ایالات‌متحده، کاهش‌یافته است.

روند معاملات در بازار ارز‌های دیجیتال نیز در روز گذشته ریزشی بود و بیت کوین نتوانست سطح ۴۰ هزار دلار را حفظ کند و با کاهش ۳.۲۹ درصدی به ۳۸ هزار دلار رسید. به نظر می‌رسد بازار‌های مالی در انتظار انتشار گزارش کمیته بازار آزاد فدرال رزرو برای ارزیابی سیاست‌های پولی ایالات‌متحده هستند.


بیشتر بخوانید:

بازارهای جهانی و سودآوری شرکت‌های مسی داخلی از منظر تحلیل

اشتراک گذاری :
ارسال نظر