بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
دبیرکل انجمن اقتصاددانان ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مناسب‌ترین رویکرد در حوزه رمزارز‌ها

مناسب‌ترین رویکرد در حوزه رمزارز‌ها
معتقدم نمی‌توان در حوزه کریپتوکارنسی‌ها با رویکرد سلبی برخورد کرد چراکه آینده اقتصاد دیجیتال، اقتصاد کریپتوکارنسی‌ها بوده و رمز ارز‌ها در نوک قله کوه یخی اقتصاد دیجیتال قرار دارند و به همین دلیل مسیر خود را پیدا خواهند کرد.
کد خبر : ۲۴۲۷۷۹

مناسب ترین رویکرد در حوزه رمزارزها

به گزارش بورس نیوز، در یک سال گذشته بسیاری از سرمایه‌گذاران به بازار رمز ارزها کوچ کرده‌اند. اما ورود نقدینگی به بازار رمز ارزها، خوشایند دولت نبوده و محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ایجادشده است. به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، ورود نقدینگی به بازار رمز ارزها، به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود و باید به طریقی، نقدینگی را به سمت بازارهای مولد داخلی هدایت کرد.

پیمان مولوی دبیر کل انجمن اقتصاددانان ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: با توجه به شرایطی که در حوزه رمز ارزها وجود دارد، رویکرد ایالات‌متحده آمریکا و برخی کشورها در این حوزه را بیشتر قبول دارم. در این دیدگاه، تمام رمز ارزها را تحت عنوان رمز دارایی پذیرفته و بر اساس آن رویکرد، مالیات اخذ می‌شود و اقداماتی مثل بستن صرافی‌های رمز ارزها و ایجاد محدودیت برای سرمایه‌گذاران این حوزه صورت نمی‌گیرد. رویکرد دیگر، رویکرد "سلبی" است که چین و برخی کشورهای دیگر در پیش گرفتند و کلا صرافی‌های رمز ارزها را تعطیل کردند.

وی افزود: معتقدم نمی‌توان در حوزه کریپتوکارنسی ها با رویکرد سلبی برخورد کرد. آینده اقتصاد دیجیتال، اقتصاد کریپتوکارنسی ها بوده و رمز ارزها در نوک قله کوه یخی اقتصاد دیجیتال قرار دارند و به همین دلیل مسیر خود را پیدا خواهند کرد. ازاین‌رو به نظر می‌رسد رگلاتوری باید با درک این موضوع و فرصت‌ها و امکاناتی که برای اقتصاد ایران ایجاد خواهد کرد، سیاست‌گذاری کند و درنهایت از مبادلات این بازار، مالیات اخذ کند. ایجاد رانت و اقتصاد دستوری و اقدامات این‌چنینی، راهکار مناسبی برای جلوگیری از ورود سرمایه‌گذاران به حوزه رمز ارزها نخواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر