بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
در جریان معاملات هفته گذشته بازار مشتقه بورس کالا تعداد ۹۵ هزار و ۲۵۰ قرارداد آتی به ارزشی بالغ بر ۱۸۹۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال منعقد شد.
کد خبر : ۲۴۲۸۳۵

خواندن ۲ دقیقه

 بازار مشتقه بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات هفته گذشته بازار مشتقه بورس کالا تعداد ۹۵ هزار و ۲۵۰ قرارداد آتی به ارزشی بالغ بر ۱۸۹۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال و بر پایه دارایی‌های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز و نقره منعقد شد که حاکی از رشد ۶۸ درصدی در حجم معاملات و ۷۸ درصدی در ارزش معاملات است.

طی هفته‌ای که گذشت ۵۰ هزار و ۳۲۴ قرارداد آتی زعفران نگین در سه سررسید تیر، شهریور و آبان ماه ۱۴۰۰ منعقد گردید و ارزش ۷۲۵ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریالی برای آن رقم خورد.

ثبت انعقاد ۷۱۶ قرارداد آتی زعفران پوشال در دو سررسید شهریور و آبان ماه امسال نیز ارزشی حدود ۷.۴ میلیارد ریال را در پی داشت.

۱۰۵۲ قرارداد آتی پسته نیز به ارزشی حدود ۱۷۰ میلیارد ریال برای تحویل در دو سررسید خرداد و مرداد ماه امسال منعقد گردید.

۶۰۸ قرارداد آتی زیره سبز برای دو موعد تحویل خرداد و مهر ماه سال جاری در حالی منعقد شد که ارزشی نزدیک به ۳۸ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریالی را رقم زد.

در دو سررسید مرداد و مهر ماه امسال انعقاد تعداد ۴۲ هزار و ۵۵۰ قرارداد آتی نقره ارزشی حدود ۹۵۱ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال را به ثبت رساند تا با این عملکرد، نقره از نظر حجم معاملات بعد از زعفران نگین جایگاه دوم را به دست آورد. با این حال، از نظر ارزشی، دارایی نقره بر زعفران نگین پیشی گرفت و رتبه نخست معاملات هفتگی را از آن خود کرد.


  • بیشتر بخوانید:

در بازار آتی بورس کالا چه گذشت؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر