بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

ورود غول ها به رینگ، ممنوع!

ورود غول ها به رینگ، ممنوع!
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به فروش داغ رقیب جاده مخصوصی ها و رفع تکلیفی از کارگزاری پر حاشیه و...
کد خبر : ۲۴۲۸۶۸

۵

به گزارش بورس نیوز، نرخ دلار این دو روزی اندکی کاهش داشته و خیلی ها این کاهش را به استقبال از مستاجر جدید پاستور گره می زنند. حال آنکه به نظر می رسد نسیم خنکی که از جانب وین وزیدن گرفته بیش از انتخابات پاستور اثرگذار بوده است‌.

 

ورود غول ها به رینگ ممنوع

دو غول جاده مخصوص که مدت هاست جز زیان حاصلی ندارند، دل به عرضه محصولات شان در رینگ بورس خوش کرده بودند که انگار این دلخوشی شان دوامی نداشته و رئیس سمیه پیغام داده که "موافق عرضه خودرو در بورس کالا نیستم! اما طرحی راهی بهارستان کرده ام که اگر قبول کنند، قیمت ها کمی بهتر خواهد شد". بعضی تحلیلگران صنعت خودرو هم پوزخند زده اند که ریشه مشکلات تان جای دیگری است و به محض افزایش قیمت کارخانه خودرو، دلالان جان بر کف، ترک این بازار می کنند و آن وقت است که این دو غول جاده مخصوص باید در به در دنبال مشتری بگردند! مردم هم این وسط نقش نخودی دارند و برای کسی مهم نیست که از شرایط راضی هستند یا نه!

 

فروش داغ رقیب جاده مخصوصی ها 

اما در شرایطی که ۲ غول جاده مخصوص با ارائه آمار تولید و فروش پز می دادند تا زیان شان کمتر به چشم بیاید، رقبای شان با جدیت کار می کردند. مثلا یکی از رقبای بزرگ شان روی کیفی سازی محصول تمرکز کرده و محصولات با کیفیتی تولید می کند که اگرچه گران هستند، اما حسابی سر و صدا کرده‌اند. ضمن اینکه این شرکت هر چه تولید کند داغ داغ می فروشد و عادت به فروش به قید قرعه و مسخره بازی های شبیه این هم ندارد.

 

رفع تکلیف کارگزاری پر حاشیه 

بعد از فراز و فرود سنگین بازار سرمایه، خیلی ها انتقاد کردند که چرا کارگزاری ها بدون آگاه کردن مردم، کد بورسی صادر کرده اند؟ حالا خبر رسیده که برخی دوستان کارگزارمان، در مسیر جلوگیری از ورود نسنجیده مردم به بازار سرمایه، سنگ تمام گذاشته اند و قبل از معاملات برخی نمادها، اقرارنامه ای پیش چشم سهامدار باز میکنند که باید اول آن را امضا کند! اینطوری کارگزاری هم رفع مسوولیت می کند و همه چیز به خیر و خوشی تمام می شود! جالب اینجاست که این کارگزاری، جزو همان هایی بوده که این مدت حرف و حاشیه پشت سرش زیاد بوده و برخی مدیرانش هم به خاطر همین حواشی، برکنار شده اند.

 

شلوغ کاری برای سهم‌ خواهی 

مدیر کل سابق یکی از نهادهای عمومی، که سال گذشته و پس از افشای زندگی لاکچری و بی بند و باری دخترش در استرالیا از سمت خود کنار گذاشته شد تحرکاتی را برای سهم خواهی از مستاجران جدید پاستور آغاز کرده و سعی دارد با جمع کردن عده ای معترض به دور خود، خود را قهرمان نشان دهد. البته رفتار خلاف شرع و عرف فرزند این بزرگوار دلیل اصلی برکناری او نبوده و تخلفات مالی در دوره مسئولیت، دلیل اصلی برکناری او بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر