بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
مدیر واحد کنترل کیفی شرکت فولاد مبارکه:

بازده کیفی محصولات فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید

بازده کیفی  محصولات فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید
در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هم‌زمان با رشد چشمگیر تولید شرکت بالاترین بازده کیفی محصولات شرکت در نواحی فولادسازی، نورد گرم، نورد سرد و فولاد سبا به دست آمد که منجر به کسب رکورد ۹۱ درصد در کل شرکت شد که این رکورد از ابتدای راه‌اندازی تاکنون بی‌نظیر است.
کد خبر : ۲۴۲۹۱۴

خواندن ۲ دقیقه

بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید

به گزارش بورس نیوز، علیرضا کی‌یگانه مدیر واحد کنترل کیفی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه سال جاری، هم‌زمان با رشد چشمگیر تولید شرکت، بالاترین بازده کیفی محصولات شرکت در نواحی فولادسازی، نورد گرم، نورد سرد و فولاد سبا به دست آمد که منجر به کسب رکورد ۹۱ درصد در کل شرکت و بهبود ۲ درصد نسبت به سال قبل شد که در شرکت فولاد مبارکه رکورد محسوب می‌شود.

وی افزود: رکورد بازده کیفی شرکت فولاد مبارکه از آنجا مهم است که تمام نواحی تولیدی به بالاترین عملکرد کیفی خود در این ماه، با توجه به حجم و ظرفیت تولید محصولات کیفی، دست یافتند.

مدیر واحد کنترل کیفی شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد: در اردیبهشت‌ماه سال جاری، بازده کیفی واحد فولادسازی ۹۵.۳ درصد، نورد گرم ۹۹.۴ درصد، نورد سرد ۹۶ درصد و فولاد سبا ۹۸.۴ درصد شد که کسب این رکورد در کنار افزایش تولید کمّی، منجر به سودآوری شرکت، رضایت‌مندی مشتریان و به دنبال آن کاهش ضایعات می‌شود.

وی در پایان از تمام مدیران نواحی تولیدی و کارکنان کنترل کیفی که در کنار پرسنل نواحی تولیدی در ردیابی و اعلام به‌موقع عیوب و مشکلات خطوط اهتمام کردند، تشکر و قدردانی کرد.


غلامرضا سلیمی، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در توضیح رکورد تولید کیفی محصولات ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال، شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان سازمانی متعالی و پیشرو همگام با رکورد کمّی در تولید، به کیفی‌سازی محصولات اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی افزود: اگرچه هدف‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ بر افزایش کمّی محصولات تولیدی است، اما در شرکت فولاد مبارکه و ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، شاخص کیفیت محصولات هم هدف‌گذاری شده است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: در سال گذشته نسبت به سال ۹۸، تمام پارامتر‌های کیفی شامل ذوب‌های خارج از استاندارد و کاهش عیوب محصولات تولیدی با بهبود ۰.۵ تا ۲.۵ درصدی همراه بود که باید نسبت به مقیاس تولید ۷ میلیون تن فولاد خام سنجیده شود.

وی خاطرنشان کرد: روند کیفی‌سازی محصولات در دو ماه ابتدای سال تداوم داشت و در اردیبهشت‌ماه رکورد کیفی‌سازی محصولات در تاریخ شکل‌گیری شرکت فولاد مبارکه ثبت شد. بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید که سهم ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، در رسیدن به این شاخص ویژه و مهم است.

سلیمی با تأکید بر اینکه افزایش کمّی در تولید بر بهبود کیفیت محصولات مؤثر است، ادامه داد: کیفی‌سازی محصولات در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه شامل ذوب‌های خارج از استاندارد با ۲.۳۵ درصد و میزان بهبود ۰.۲۸ درصدی همراه شد که بهترین شاخص کیفی در این بخش است و مهم‌ترین پارامتر بازده کیفی محصولات تولیدی در شرکت فولاد مبارکه محسوب می‌شود.

وی افزود: میزان عیوب تختال در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه که سهم مهمی در بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه دارد در اردیبهشت‌ماه ۷.۶ درصد بوده است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: یکی از پارامتر‌های سنجش کیفی محصولات این ناحیه درصد ناخالصی نورد گرم با منشأ فولادسازی است که در ناحیه نورد سرد و شرکت‌های بهره‌بردار محصول تختال شناسایی می‌شود که در ماه گذشته به ۲.۵۲ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین مقدار ممکن در دو سال گذشته رسید.

وی اضافه کرد: بازده کیفی فولادسازی در اردیبهشت‌ماه به ۹۵.۳ درصد افزایش یافت که میزان بهبود این بازده یک رکورد محسوب می‌شود.

سلیمی گفت: پارامتر‌های مذکور در بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه سهم مهمی دارند و ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم توانست علاوه بر رکورد در تولید فولاد خام این شاخص کیفی‌سازی محصولات را هم ارتقا بخشد.

وی دست‌یابی به دستاورد کیفی‌سازی محصولات ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه را همگام با رکورد در بخش تولید محصول و نتیجه آماده‌به‌کار نگه داشتن تجهیزات، نگهداری و تعمیرات به‌موقع و بازرسی انجام گرفته و تلاش پرسنل این واحد دانست.

به گفته مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه چنانچه محدودیت‌های تأمین انرژی به‌ویژه برق برطرف شود، متناسب با ارتقای کمّی تولید فولاد خام کیفی‌سازی محصولات شرکت فولاد مبارکه محقق می‌شود.


  • بیشتر بخوانید:

پیام تفاهم‌نامه فولاد مبارکه و ایرانسل برای شرکت‌های دانش‌بنیان

اشتراک گذاری :
ارسال نظر