بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
افزایش ۵۰ درصدی قیمت شیر؛

سیگنالی برای گروه دامپروری‌ و لبنی‌

پس از رایزنی‌های زیاد سرانجام نرخ شیر خام با افزایش حدود ۵۰ درصدی به هر کیلوگرم ۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.
کد خبر : ۲۴۲۹۶۳

م

به گزارش بورس نیوز، پس از رایزنی‌های بسیار سرانجام دامداران موفق شدند مجوز افزایش قیمت شیر خام را دریافت کنند و از این پس این محصول را با نرخ جدید عرضه کنند.

سید احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از تعیین قیمت ۶ هزار و ۴۰۰ تومانی برای هر کیلوگرم شیرخام با چربی ۳.۲ درصد درب گاوداری خبر داد و گفت: از طرف کارگروهی تعیین شده در وزارت جهادکشاورزی، برای هر کیلوگرم شیرخام (به ازای هر یک دهم چربی مثبت و منفی ۸۰ تومان) قیمت ۶ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

افزایش قیمت شیر در حالی است که پیش از این هر کیلوگرم شیرخام با قیمت مصوب ۴ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی دامداران عرضه می‌شد البته صنایع لبنی مدعی بودند که دامداران شیر را با قیمت حدود ۵ هزار تومان عرضه می‌کنند نه با قیمت مصوب، با اعلام نرخ جدید عملا شیرخام با رشد ۵۰ درصدی قیمت همراه بوده است.

بر اساس اطلاعات رسیده به بورس نیوز، در حالی قیمت شیر افزایش یافته که دامداران اعلام کردند در صورتی که صددرصد نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت به آن‌ها تحویل داده شود شیر را با قیمت ۶ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل می‌دهند در غیر این صورت قیمت هر کیلوگرم شیر تحویلی به ۹ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد رسید. این افزایش قیمت ۵۰ درصدی در حالی است که قیمت غیر مصوب شیر که بر اساس عرضه و تقاضا در بازار عرضه می‌شود حدود ۵ هزار تومان است.

افزایش قیمت شیر قطعا تاثیر مثبتی بر روی شرکت های دامپروری حاضر در بورس دارد موجب بالا رفتن قیمت سهام این گروه خواهد شد از طرفی با توجه به اینکه با افزایش قیمت شیر قطعا قیمت محصولات لبنی در نیز با رشد روبه رو خواهد شد و قطعا تأثیر مثبتی در شرکت‌های حاضر و فعال در بورس خواهد گذاشت و به نسبت افزایش قیمت‌ها در بازار، گردش مالی و فروش شرکت‌ها نیز افزایش می یابد در نتیجه شاهد رشد ارزش سهام شرکت‌های لبنی و فعال در این حوزه خواهیم بود.


بیشتر بخوانید:

احتمال افزایش نرخ شیرخام

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
احتمال افزایش نرخ شیرخام
دامپروری‌ و لبنی‌ها گوش به زنگ؛

احتمال افزایش نرخ شیرخام

فروش های بی‌منطق در برخی صنایع
مدیر عامل سبدگردان نوین نگر آسیا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد

فروش های بی‌منطق در برخی صنایع

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ثبت افزایش سرمایه "غشان"/ رشد ۶درصدی سودخالص به فروش

ارسال نظر