بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تقویت انگیزه فروش در روزهای آتی

تقویت انگیزه فروش در روزهای آتی
برای انتخاب سهام، استراتژی ترکیبی از تحلیل تکنیکال و بنیادی داشته باشند و این‌طور نباشد که اگر سهمی را از منظر بنیادی، مناسب سرمایه‌گذاری ارزیابی کردند، در هر قیمتی اقدام به خرید کنند یا در هر قیمتی، فروشنده باشند. سرمایه‌گذاری بدون برنامه، سرمایه‌گذاری منطقی نیست.
کد خبر : ۲۴۳۱۷۴

تقویت انگیزه فروش در روزهای آتی

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه تابستان خود را با نشاط آغاز کرد و امروز ۳۲۲ نماد بازار، رنگ سبز به تن داشتند. مثبت های این روزها، این نگرانی را در دل برخی فعالان بازار ایجاد کرده که مبادا عرضه حقوقی ها، مجال رشد دوباره را از این بازار بگیرد.

حسن کاظم زاده کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: در هفته‌های قبل قیمت سهم‌ها به‌جایی رسید که انگیزه‌ای برای فروش در بسیاری از نمادها وجود نداشت و به همین خاطر بازار سرمایه به یک‌روند صعودی بازگشت.

اما به‌تدریج به محدوده‌ای نزدیک می‌شویم که هم بعضی حقوقی‌ها و هم بعضی حقیقی‌ها، ممکن است تمایل به فروش داشته باشند و سودی شناسایی کنند. حتماً با مثبت‌تر شدن بازار، انگیزه فروش هم تقویت خواهد شد. اما نمی‌توان فقط فروش‌ها را به حقوقی‌ها گره زد.

وی افزود: البته بازار سرمایه به سمت تعادل پیش می‌رود و ویژگی بازار متعادل این است که اگر در قیمتی، عرضه‌ها افزایش یابد، خریداران عقب‌نشینی کرده و در قیمت‌های پایین‌تر، اقدام به خرید می‌کنند و اگر تقاضا افزایش یابد، فروشندگان قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. ولی سرمایه‌گذاران از بازار خارج نمی‌شوند و به‌هرحال، با بازی خریداران و فروشندگان، قیمت‌ها تغییر می‌کند.

تقویت انگیزه فروش در روزهای آتی

این کارشناس بازار سرمایه در مورد راهکارهای سرمایه‌گذاری در روزهای مثبت بازار اظهار کرد: به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود برای انتخاب سهام، استراتژی ترکیبی از تحلیل تکنیکال و بنیادی داشته باشند و در زمان خرید، هدف قیمتی تعیین کنند و این‌طور نباشد که اگر سهمی را از منظر بنیادی، مناسب سرمایه‌گذاری ارزیابی کردند، در هر قیمتی اقدام به خرید کنند یا در هر قیمتی، فروشنده باشند. سرمایه‌گذاری بدون برنامه، سرمایه‌گذاری منطقی نیست.

کاظم‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در بازار سرمایه، نباید سهم‌ها را به بنیادی و غیر بنیادی تفکیک کرد. هر سهمی، می‌تواند در مقطعی جذاب باشد و در مقطعی، جذاب نباشد. ازاین‌رو معتقدم در کنار تمام پتانسیل‌های بنیادی یک سهم، باید تحلیل تکنیکال سهم نیز موردبررسی قرار بگیرد.


  • بیشتر بخوانید:

ترمزدستی خریداران پایین آمد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چگونه سبد پرتفو بچینید
یک پژوهشگر اقتصادی در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

چگونه سبد پرتفو بچینید

کریپتو
مدیر معاملات کارگزاری فارابی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کریپتو "نه"، نقدینگی در بانک‌ها و اوراق پارک است

فاصله زیاد «بورس» با بازاری پویا و کارا
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد مدعی شد؛

فاصله زیاد «بورس» با بازاری پویا و کارا

به وقت جذابیت ریالی‌ها
مدیر سبد شرکت تحلیلگر امید در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

به وقت جذابیت ریالی‌ها

ارسال نظر