بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
"شپلی" و سرآغازی از انتهای سیاه «خصوصی‌سازی» !

آیا سازمان بازرسی، پرونده "شپلی" را اصلا باز کرد

آیا سازمان بازرسی، پرونده
اگر اسم آن ۱۱نفر در مناظرات بیرون نمی‌آمد و یکی از آنها در پلی‌اکریل‌اصفهان قبلا شلنگ‌تخته نینداخته بود، شاید آنقدر زیر چنین پرونده‌ای هیزم روشن نمی‌شد تا در دل سیاهی اقتصاد، یک خصوصی‌سازی دیگر، نمک بر زخم شود. 
کد خبر : ۲۴۳۱۹۳

آیا سازمان بررسی، پرونده

به گزارش بورس‌نیوز، شاید انتظار مردمی که از خارج گود دستگاه قضا را نظاره می‌کنند، این انتظار به‌وجود آمده که "همیشه یک نفر هست" و در بحرانی‌ترین امروز نیز می‌تواند نسخه‌هایی را تجویز کند تا درد مسائل اقتصادی و چنگ‌هایی که از سر بخل و تزویر بر پیکرهاین اقتصاد رنجور چنگ که نه، زهم وارد کرده را التیام بخشد.

ولی برخی حرکت‌ها از بازیگران درون گود برای اهالی خارج از گود، اینگونه تفسیر و معنی می‌شود که آن یک‌نفر که بود و حال در حال کوچ به مکانی دیگر است، نیازی به بازی در تاکتیک آقای سرمربی نیست چرا که به‌زودی نام آقا تبدیل می‌شود به سرمربی سابق ...

این داستان از آنجایی نشات می‌گیرد که حفظ برند و بنگاه تولیدی مانند جان انسان‌ها بسیار پر اهمیت است چراکه نان مردم و مال سهامداران به آن گره خورده است و نباید در مدعی‌العموم در برابر مال هیچ فردی، عقب‌نشینی کرده یا در گیرودار هوای بهاری از خود خواب‌آلودگی نشان دهد.

اگر اسم آن ۱۱نفر در مناظرات بیرون نمی‌آمد و یکی از آنها در پلی‌اکریل‌اصفهان قبلا شلنگ‌تخته ننداخته بود، شاید آنقدر زیر چنین پرونده‌ای هیزم روشن نمی‌شد تا در دل سیاهی اقتصاد، یک خصوصی‌سازی دیگر، نمک بر زخم شود. 


بیشتر بخوانید:

گلایه هیات مدیره پلی اکریل از معاون صنایع سازمان بازرسی/ درخواستی برای حمایت ستادکل نیروهای مسلح!


رئیس هیئت‌مدیره "شپلی" در آخرین نشست خبری که برگزار کرد، با بیان این نکات اذعان کرد:


علی دوستی با بیان اینکه اتفاقاتی که برای سهم ۳۰ خرداد رخ داد به ورود یکی از دستگاه‌های نظارتی مرتبط است گفت: از سال گذشته که به‌عنوان سرپرست مشغول به فعالیت شدم به این دستگاه نظارتی مراجعه کردیم، از بازرسی کل کشور تقاضای ورود شد و در بازرسی حوزه صنعت حضور پیدا کردیم و خواستار آن شدیم با توجه به حجم بالای تخلفات هیئت اجرایی و مشکلات صنعت پلی اکریل و حجم واگذاری‌های غیرقانونی به موضوع ورود کنند، اما متأسفانه نه اقدامی صورت نگرفت.

رئیس هیئت‌مدیره شپلی بیان کرد: از دو ماه گذشته که سهامداران و هیئت مدیر از دفتر آیت‌الله رئیسی داشتند  ایشان در مورد ورود سازمان بازرسی دستور جامعی دادند و سازمان بازرسی پرونده را به حوزه صنعت ارجاع  و با توجه به مأموریتی که از جانب آیت‌الله رئیسی داشتند پیگیری کردند.

وی ادامه داد: هیئت‌مدیره درخواست کرد موضوع میدانی بررسی شود، اما سازمان بازرسی به اصفهان نیامد و سعی کردند از تهران پرونده را بررسی کنند به همین دلیل همه نوع گزارش راست و دروغ ارسال شد و این تیم بر اساس همین گزارش‌ها متأسفانه هفته گذشته طی نامه‌ای به هیئت حمایت اعلام کردند که در فرآیند واگذاری شرکت به هیئت‌مدیره، هیئت حمایت باید بررسی دقیقی انجام دهد.

علی دوستی خاطرنشان کرد: در ۳۱ خرداد رئیس هیئت حمایت فراخوانده می‌شود، اما در ۳۰ خردادماه صف خرید تبدیل به‌صف فروش می‌شود که نشان‌دهنده آن است که برخی جریانات ضمن ارائه اطلاعات غلط به مقامات نظارتی، دست پنهانی نیز در بازارسرمایه دارند.

رئیس هیئت‌مدیره شپلی گفت: بازارگردان مشخص است حتی در ۳۰ خرداد حجم بالایی از صف فروش را خریداری کرد، اما نمی‌دانستیم که چنین حرکتی از یکی از بخش‌های نظارتی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: جای تعجب است که در زیرمجموعه قوه قضاییه نفراتی که اخیراً جابه‌جاشده‌اند و سمت گرفتن حرکتی بدون بررسی و بدون هماهنگی با سایر ارکان قوه قضاییه انجام بدهند که هم‌روی سهم اثر منفی بگذارد و هم‌روی نگاه و اعتماد ۴۰ هزار سهامدار بر روی قوه قضاییه تأثیرگذار باشد و هم آینده یک شرکت صنعتی را تحت تأثیر قرار دهد.

علی دوستی تأکید کرد: از شخص آیت‌الله رئیسی درخواست می‌کنیم در این بحث ورود عاجل کنند، زیرمجموعه قوه قضاییه نباید ساز ناکوک نسبت به خط‌مشی اصلی نظام و قوه قضاییه که حمایت از تولید است بزند.

اما شفاف‌سازی باید از سوی نهادهای نظارتی مانند «دادستان»، «دادگستری»، «استانداری»، «سازمان بورس»، «نهادهای نظارتی» برای سهامداران شکل بگیرد که دلیل این ناهماهنگی‌ها و تعلل‌ها از کجا نشات گرفته است.


بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "شپلی"، آمادگی درج پاسخ سازمان‌ها و نهادهای نام برده شده در این مطلب را دارد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

"شپلی" در یک قدمی افزایش سرمایه

خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
گفت‌وگو با مهدی زرفشانی (۱-بخش دوم)

خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت "شپلی"

ارسال نظر