بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

از کیسه خلیفه بخشیدن تا کجا

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به ریخت و پاش برون مرزی بانک بورسی و یک طرح خوب برای اشتغال زایی جوانان و...
کد خبر : ۲۴۳۲۵۳

طنز بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها که تحت تاثیر گذشته یک‌ساله بازارسرمایه به هم بدبین بوده به همه چیز سوءظن دارد، قبل از شروع معاملات تبریک گفتیم و تنها جوابی که به ما داد این بود "فایدش که چی ؟!"

 می‌گوییم آقای سخنگو انگیزه فروش زیر تابلوی بورس خیلی کم شده اما؛ سخنگوی ما سری تکان می‌دهد و قرمزهای تابلو را می‌بینید که هنوز ۱۵۲ نماد هم قفل در صف فروش است، ترس سهامداران چندان عجیب نیست.

سخنگوی این روزهای راه‌پله با تبسمی عجیبی مطمئن بود که می‌گفت اصلاح سنگین قیمت سهم‌ها و کاهش ریسک‌های سیاسی، این روزها حتی انگیزه‌ها برای فروش را هم کمرنگ‌تر کرده که البته شکی در چنین سخنی نیست اما؛ گویا سخنگوی ما هم جزو فعالان بازار است که مداوم غر می‌زنند که این مثبت‌ها شاخص‌سازی و دست‌کاری است که البته شاید پر بیراه هم نگویند. 

رکوردی از عالیجناب دیروز

سخنگوی ما از گاف دوباره آقای رئیس‌کل حیاط‌خلوت دولت نیز انتقادی کرد و گفت، یک‌روز داد می‌زند که این سهم در فلان نقطه ارزنده است و روز دیگر وقتی بازار سبزی را به خود می‌بیند، کله صبح سورپرایز می‌کند؛ از این‌ور بوم یا از اون‌ور بوم را آقای رئیس آنچنان اعتقادی ندارد؛ ولی باید به آقای رئیس‌کل این موضوع را گفت که شما دست کدال و شفاف‌سازی را بسته‌اید چراکه به خبربیارتان زودتر گفتید و آن‌هم گفت! سورپرایز شما، سوخته بود جسارتا ...

ریخت و پاش برون مرزی بانک بورسی

شعب برون‌مرزی برای بانک‌های ایرانی مانند پاپیون کت‌وشلوار است و در خوش‌تیپی روسا کاملا تاثیرگذار است؛ آقای بانک معروف، مبادله بانکی بدون FATF چگونه ممکن است که اولا شما شعبه داری و کلی هزینه می‌کنی دوما اینکه چرا حتی ایرانی‌های خارجی هم باید تو بانکی حساب داشته باشند که حتی یک کارت اعتباری بین‌المللی نمی‌تواند ارائه دهد!!!!

بانکی‌ها برای این نوع دسته‌گل‌ها به کسی پاسخ نمی‌دهند که چرا و چگونه ؟؟؟ شاید هم به کسانی که باید پاسخ دهند، نورچشمی‌هایی در آن شعب داشته باشند!

هزینه تراشی عجیب در جاده مخصوص 

غول‌های جاده مخصوصی که این روزها زیان‌انباشته آنها باعث جنگ با شورای رقابت شده، برخی هزینه‌هایی را منتشر می‌کنند که واقعا تیری در قلب ماست! روزی نزدیک به ۶۰میلیون تومان هزینه پارکینگ!!! دِ نه دِ آخه خب ماشین‌ها را چرا زود تحویل نمی‌دید؛ کاش آدرس پارکینگ‌ها هم بود که باید می‌دیدیم خودروها کامل است یا ناقص!!!

لجاجت با خودروسازان یا بازی با جان مردم

خیلی دور نیستیم از روزهایی که در کشورمان اتوبوس، کامیون و ... تولید می‌کرد اما؛ به‌لطف بی‌کفایتی برخی دوستان و سهم‌خواهی برخی رانت‌خواران، صنعت تولید خودروهای سنگین در کشور ما زمین‌گیر که نه، در گل فرو رفت و تلی از شرکت‌هایی ورشکسته و کارگران بیکار را از خود برجای گذاشته است.

اینجاست که رانت‌خواران محترم شیک‌وپیک نسخه می‌دهند و قاشق نشسته وسط حرف روسای تصمیم‌گیر می‌پرند که نگران تامین نیاز بازار نباشید، ما مگه مُرده‌ایم خودمان وارد می‌کنیم! حساب ارزی ما را که دارید!

یادمان نرفته که آنقدر سفره واردات خودرو چرب بود که بر سر آن بین جماعت دلالان(همان مثلا واردکنندگان) و نهادهای بالادستی و ناظر رقابت درگرفت و آقایان تصمیم گرفتند تا اجازه ترخیص خودرو را لغو کنند! در نتیجه ۱۵۰۰ کامیون یک سالی است که در گمرک خاک می‌خورد! از آن طرف هم به گفته خودشان، ۵۵ هزار کامیون فرتوت با عمری بیش از نیم قرن در جاده‌ها تردد می‌کنند! از آمار اتوبوس‌های فرسوده هم نگوییم بهتر است‌؛ در نهایت، بی‌توجهی به نوسازی خودروهای سنگین، هر روز جان عده‌ای را می‌گیرد و آخر کار هم آقایان به بی‌ادبانه ترین شکل ممکن لم می‌دهند و می‌گویند "همین است که هست" و وای به حال مردمی که جان شان برای مدیران شان پشیزی نیرزد!

خبر خوب پایانی

و اما خبر خوب پایانی اینکه به مدد درایت مسئولان مان، بخشی از معضل بیکاری جوانان برطرف شد و دیگر کسی نمی‌تواند از نبود کار، گله کند! ایستادن در صف واکسن کرونا به‌جای سالمندان با درآمد بالا و تضمینی! باز بگوئید مسئولان به فکر اشتغال جوانان نیستند.


  • بیشتر بخوانید:

غول‌هایی که به چاه افتادند/بخندیم یا بترسیم

اشتراک گذاری :
ارسال نظر