بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
معاون خرید شرکت فولاد مبارکه گفت:امیدواریم ثبات به بازار‌ها بازگردد و سیاست‌هایی اتخاذ شود که بتوان برای ۴ سال براساس آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.
کد خبر : ۲۴۳۳۰۰

خواندن ۲ دقیقه

دولت جدید و وزارت صمت نگاه جامع و کامل به کل زنجیره فولاد داشته باشد

به گزارش بورس نیوز، رضا یزدخواستی، معاون خرید شرکت فولاد مبارکه درخصوص اینکه چه انتظاری از دولت آینده برای بخش صنعت می‌رود اظهار کرد: امیدواریم ثبات به بازار‌ها بازگردد و سیاست‌هایی اتخاذ شود که بتوان برای ۴ سال براساس آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: امید می‌رود در دولت آینده سیاست‌هایی اتخاذ شود که منجر به ثبات در صنعت و بازار گردد. از طرفی نمی‌توان گفت صرف یکدست شدن همه ارگان‌ها منجر به ثبات شود، بلکه در اولویت قرار گرفتن سیاست‌های مسئولان برای تنظیم و ایجاد ثبات در بازار است که می‌تواند در اولویت نخست باشد یا اولویت ثانویه.

یزدخواستی ادامه داد: انتظارات ما از دولت و وزارت صمت در آینده این است که نگاه جامع و کاملی به کل زنجیره فولاد، بازار فولاد، تولید محصولات زنجیره فولاد، بازار داخلی و صادرات داشته باشند و یک چشم‌انداز پنج‌ساله برای آن تعریف کنند؛ به‌گونه‌ای که صادرات کالای ایرانی کاملا رقابتی و برای کشور ارزآور باشد. در واقع لازم است نگاه به این زنجیره از حالت بخشی و جزیره‌ای دور شود و ملاک آن نگاه کارشناسی و اقتصادی باشد، (نه اینکه افزایش انتقال سود از یک بخش به بخش دیگر زنجیره و یا افزایش قیمت‌ها در زنجیره رخ دهد) تا در نهایت شاهد تغییرات مثبت باشیم؛ در غیر این صورت شرایط تغییری نخواهد کرد.


  • بیشتر بخوانید:

موفقیت دیگر در بهار ۱۴۰۰ برای فولاد مبارکه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر