بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
چتری برای قدم‌زدن زیر بازار عرضه‌های بورسی
سهامداران باید توجه داشته باشند که کندل بازگشتی که دیروز بر نمودار شاخص‌کل شاهد بودیم احتمالا بازار را پر عرضه آغاز خواهد کرد،اما این روند عملکرد سهامداران است که در مرداب عرض‌ها پای خود را نگذارند که چنین نگرشی می‌تواند بازار را متعادل نگاه دارد.
کد خبر : ۲۴۳۳۴۱

چتری برای قدم‌زدن زیر بازار عرضه‌های بورسی

به گزارش بورس‌نیوز، روند معاملاتی روز گذشته بازارسرمایه همانطور که در پیش‌گشایش روز گذشته نیز ذکر شد، دست‌خوش تغییرات محسوسی خواهد شد و در ابتدا عرضه‌ها و سپس دست قوی تقاضا‌ها زیر تابلوی بورس تهران کاملا مشهود خواهد بود که این موضوع کاملا رخ داد و بورس تهران توانست ۵۳۲۵ واحد رشد کند اما؛ شاخص هم‌وزن وضعیت متفاوتی داشت و رشد شاخص‌کل بازارسرمایه نشات گرفته از رشد نماد‌های شاخص‌ساز بود.

دلاری و دلایل خنده‌دار نوسان

شاید خیلی‌ها از افراد و مردمی که خارج از گود سرمایه‌گذاری در دلار نشسته‌اند، زمانی که بفهمند تا دیشب در گروه‌های فضای مجاری درباره اجازه دادن یا ندادن ایران برای دسترسی آژانس به دوربین‌های سازمان اتمی بحث بود و چاشنی اصلی نرخ دلار هم این عامل بود، تعجب کنند، ولی باور کنید که دلاریون با چنین دلایلی و تنها بخاطر آنکه بازار ارز را در دست گرفته‌اند دلار را نزدیک به ۲۵ هزارتومان کرده‌اند! در آخرین معاملاتی که دلار برجای گذاشت نرخی در حدود ۲۴ هزار و ۶۱۰ تومان بود که به ازای هر دلار، ریال انبوهی جابه‌جا می‌شود!

شاخص جهانی دلار نیز امروز مانند خار‌های صحرا شده و نوسان‌های غیرمعقولی را به خود گرفته و گویا سایه احتیاط بیش از پیش امروز در این معاملات به چشم می‌خورد.

"نفت" چشم خورد

در حالی که سرمایه‌گذاران نفتی در دید بلندمدت و میان‌مدت روز‌های خوبی را سپری خواهند کرد، اما نفت هفته خود را با نوسانی منفی آغاز کرد و در سطح کمی پایین‌تر از ۷۵ دلار باقی ماند، ولی با این حال نفت ۱۰۰ دلاری که انتظار خیلی از افراد و آرزوی دوباره کشور‌های اوپکی است باید دید که آیا به آن دوران با شکوه خود باز می‌گردد یا خیر!

طلا نیر کمرنگ شد

اندیکاتور‌های نرخ هر اونس طلا نیز در آخرین بررسی‌ها کمی روند نزولی را به خود گرفت اما؛ بازار سکه و طلا در بازار ایران، سکه است.

با نزدیک‌شدن به فضای محرم و صفر، سرعت خرید طلا، سکه و جواهر کمی سرعت گرفته چراکه معمولا تا زمان ورود به این ماه‌های مقدس مردم مراسم‌های جشن فراوانی را برگزار می‌کنند و معمولا طی این دو ماه، از تب و تاب خرید طلا کاسته می‌شود و قشر سنتی ایران، اقدامی نسبت به خرید انجام نمی‌دهند.

رمزارز‌ها و احتیاطی به نام "شرط عقل"

بالاخره پس از طوفان در حوزه رمزارزها، آفتاب بیرون زد بیت‌کوین توانست رشدی در حدود ۴ درصدی را به خود بگیرد، ولی نکته اینجاست که چین، آمریکا و انگلیس کماکان با اقدامات مثبت و منفی که تاکنون بار‌ها عرض شده، هیزم‌تر و خشک زیادی را زیر تابلوی این بازار‌ها می‌ریزند و احتیاط سرمایه‌گذاران در این بازارها، شرط عقل است.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران باید توجه داشته باشند که کندل بازگشتی که دیروز بر نمودار شاخص‌کل شاهد بودیم احتمالا بازار را پر عرضه آغاز خواهد کرد، ولی این روند عملکرد سهامداران است که در مرداب عرض‌ها پای خود را نگذارند که چنین نگرشی می‌تواند بازار را متعادل نگاه دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر