بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
مدیر واحد مشتقه کارگزاری آگاه گفت: این ابزار قطعا می‌تواند بخشی از فعالان قدیمی و سرمایه‌گذاران آتی سکه را به بازار باز گرداند و با توجه به اینکه دارایی خوبی انتخاب شده، شرایط بازار را بهتر و جذاب‌تر می‌کند.
کد خبر : ۲۴۳۳۷۰

خواندن ۲ دقیقه

صندوق های طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، ایمان آدینه‌زاده، مدیر واحد مشتقه کارگزاری آگاه با بیان اینکه این ابزار می‌تواند عملکرد جذابی را نسبت به سایر کالا‌های موجود در بازار آتی داشته باشد اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها این است که راه‌اندازی معاملات آتی واحد‌های صندوق‌های طلا با استقبال خوبی همراه باشد و در کنار معاملات آتی نقره و تقویت معاملات آن در طول چند ماه اخیر به همراه سایر دارایی‌های موجود در بازار، نقدینگی و شرایط بازار تا حد زیادی رو به افزایش باشد.

وی افزود: این ابزار قطعا می‌تواند بخشی از فعالان قدیمی و سرمایه‌گذاران آتی سکه را به بازار باز گرداند و با توجه به اینکه دارایی خوبی انتخاب شده، شرایط بازار را بهتر و جذاب‌تر می‌کند.

مدیر واحد مشتقه کارگزاری آگاه تصریح کرد: راه اندازی معاملات آتی واحد‌های صندوق طلا، سبب می‌شود برخی سرمایه گذاران که نظاره گر معاملات بودند به دلیل جذابیت طلا دوباره وارد باز شده و معاملات خود را مجددا آغاز کنند.

آدینه‌زاده با بیان اینکه تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد عواملی که بر جذابیت ابزار‌های آتی و فیوچرز تاثیر می‌گذارد اندازه قراردادها، ارزش آن ها، وجه تضمین در نظر گرفته شده و دوره سررسید است، یادآور شد: وجه تضمین در نظر گرفته شده بر روی تمایل بازار بر روی انجام معاملات تاثیرگذار است و درصورت بالا بودن، عدم تمایل ورود سرمایه گذاران کوچک را سبب می‌شود؛ لذا بهتر است در تنظیم دستورالعمل این معاملات موارد فوق مد نظر قرار گیرد.


  • بیشتر بخوانید:

انعقاد بیش از ۱۴۲ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"آتی سکه"، شفافیت یا بازارسنتی

اعلام قیمت پایه محصولات پتروشیمی
از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی اعلام شد؛

اعلام قیمت پایه محصولات پتروشیمی

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا خبر داد؛

هفته آینده؛ زمان افتتاح قراردادهای آتی واحدهای صندوق طلا

ارسال نظر