بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
باید به عامل اصلی ورود غیرمجاز ماینر توجه کرد
سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: از زمان آغاز شناسایی دستگاه‌های استخراج رمزارز از اواخر سال گذشته تاکنون ۷ هزارو ۳۰ دستگاه ماینر در مناطق تحت پوشش این شرکت کشف شده است.
کد خبر : ۲۴۳۴۶۷

خواندن ۲ دقیقه

دستگاه رمزارز دیجیتال+بورس نیوز

به گزازش بورس نیوز، کیومرث زمانی، سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با بیان اینکه تاکنون ۷ هزار و ۳۰ دستگاه استخراج رمز ارز در شبکه تحت پوشش منطقه خوزستان کشف و جمع آوری شده، گفت: باید به عامل اصلی یعنی ورود غیرمجاز این تجهیزات به صورت قاچاق به کشور توجه کرد.

وی افزود: از زمان آغاز شناسایی دستگاه‌های استخراج رمزارز از اواخر سال گذشته تاکنون ۷ هزارو ۳۰ دستگاه ماینر در مناطق تحت پوشش این شرکت کشف شده است.

وی افزود: این تعداد دستگاه ماینر کشف شده در خوزستان با تعداد ماینر‌های کشف شده در یک مرکز غیر مجاز در جنوب غرب تهران که خبری تکان‌دهنده و نگران‌کننده بود، برابری می‌کند.

زمانی با بیان اینکه کشفیات انجام شده در کشور تنها نوک یک کوه یخی معلق در اقیانوس است که باقی آن در زیر آب پنهان است، گفت: علاوه بر مصرف برق، وارد شدن آسیب به شبکه و خاموشی‌ها، خرید این دستگاه‌ها باعث خروج حجم عظیمی ارز به خارج از کشور برای این سرمایه‌گذاری غیرمولد و غیر اشتغالزا در این حوزه می‌شود.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور عنوان کرد: رشد چنین مزارع غیر مجاز تولید رمز ارز همچون علف هرز تمامی بخش‌های مختلف صنعت و اقتصاد را ناکارا کرده و موجب هدررفت سرمایه‌های کشور به صورت مستقیم (خروج ارز) و غیرمستقیم (مصرف برق) می‌شود.

زمانی گفت: ضرورت دارد برای جلوگیری از آسیب‌های گسترده این تجهیزات، از ورود غیرمجاز و قاچاق آن‌ها جلوگیری شود. همچنین در مواردی که این دستگاه‌های استخراج رمزارز به صورت مجاز و از مبادی رسمی و گمرکی کشور وارد می‌شوند، باید نسبت به رهگیری آن‌ها اقدام و سازوکاری برای آن تعریف شود.


  • بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر