بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
اغلب رسانه‌ها بر این باورند که گسترش نسخه دلتا و احتمال محدودیت‌های ناشی از سفر در اروپا و آمریکا، شاخص دلار را در مقابل طلا دست خالی گذاشت تا این فلز گران‌بها به دلار نشان دهد که برای سرمایه‌گذاری کماکان، کت تن کیست.
کد خبر : ۲۴۳۵۰۵



پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، دلار آنقدر بالا رفته که شاید هرگونه دستکاری دستوری، مانند عضو‌جدیدی در پیکر اقتصاد باشد که بدن آن را پس بزند! بله دلار این روز‌ها بالای ۲۵ هزارتومان‌معامله می‌شود و گویی گوشت را به گربه سپرده‌ایم.

تمام چشم بازار‌های سرمایه‌گذاری از نوع بورس و دلار و ... به مذاکرات برجام دوخته شده اما؛ تنها بازاری که نان معامله گران آن را در روغن اصل کرمانشاهی زده، دلار است.

از سوی دیگر، فصل تابستان معمولا با اوج درخواست معامله‌گران طلا همراه بوده و در ایران نیز تا قبل از ایام محرم و صفر، میزان تقاضا در اوج قله خود قرار میگیرد و معمولا پس از آن رکود ۲ماهه بازار طلا را به سکون می‌برد؛ سکه در آخرین معامله خود در محدوده ۱۰میلیون و ۷۷۰ تا ۷۹۰ هزارتومان دست به دست می‌شد.

رشد ۵۰درصدی از آن اوپک تا این اوپک

بازار طلای سیاه نیز این روز‌ها از تصمیم اوپک مبنی بر پاسخ به تقاضای مشتریان سکه بوده، قیمت نفت خام زمانی که در آخرین معامله خود با رشد ۱.۵درصدی همراه بود توانست برای اهالی اوپک نسبت به آخرین‌جلسه برگزاری کشور‌های نفت‌خیز، رشد بیش از ۵۰درصدی قیمت را به همراه داشته باشد.

کت زرد بر تن طلا

طلای جهانی نیز در نمودار خود در مقایسه با دلار، بیش از ۷ درصد رنگ گرفت! اغلب رسانه‌ها بر این باورند که گسترش نسخه دلتا و احتمال محدودیت‌های ناشی از سفر در اروپا و آمریکا، شاخص دلار را در مقابل طلا دست خالی گذاشت تا این فلز گران‌بها به دلار نشان دهد که برای سرمایه‌گذاری کماکان، کت تن کیست.

تهدید چین، عکس عمل کرد؛ شانگ‌های منفی شد

سرمایه‌گذاران بازار‌های خارجی نیز بد نیست بدانند که از شرق تا غرب با نوسان همراه بود.

معمولا بررسی این روز‌های شاخص بازار‌های بزرگ حاکی از آن بوده که شاخص شانگ‌های عکس NIKKIE و بازار‌های آمریکا گام برمیدارد.

شاخص شانگ‌های چین درحالی افت ۷۰درصدی را از خود برجای گذاشت که در جشن ۱۰۰سالگی‌حزب کونیست چین، قدرت خود را به نمایش گذاشت که این رویه در بازار سهام این کشور، عملکردی عکس برجای گذاشت!

با این‌حال شاخص نیکی نیز کاملا در مسیری مجزا از دشمن دیرینه خود، با رشدی در حدود ۷۶واحدی و با وام گرفتن از اخباری همچون بهبود تولید و چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در ایالات متحده، توانست این رشد را ذخیره کند.

با این‌حال، داوجونز نیز با درج چنین اخباری از رشد جا نماند و توانست افزایش ۱۶۲درصدی را به ثبت برساند.

آرامش رمزارز‌ها پس از اصلاح مثبت

رمز ارز‌ها پس از سقوط هفته‌های گذشته و البته اصلاح مثبت در هفته‌ای که گذشت، این‌روز‌ها در آرامش به سر می‌برد؛ بیت‌کوین در آخرین روندمعاملاتی خود حدود ۰.۱۸درصد رشد داشت تا این رمزارز در محدوده ۳۳هزارتایی حفظ شود.

بازار امروز نوبت کیست

با رشد نرخ دلار در سامانه نیمایی، بسیاری از سهم‌ها در گروه‌های پتروپالایشی و البته فولادی‌ها با جذابیت مضاعفی همراه خواهند شد البته باید سهامداران عزیز به این نکته نیز توجه داشته باشند که آزادسازی نرخ‌ها و تاثیرگذاری دلار بر کالاهای تولیدی، می‌تواند این نوید را به سهامداران بدهند که در فصل مجامع انتقال دلار ۴۲۰۰ تومانی به دلار سامانه نیمایی، کاملا بر وفق مراد سهامداران تمام شود.

از سوی دیگر، سهامداران در ابتدای معاملات احتمالا با افزایش میزان عرضه‌ها درگیری کوتاهی خواهند داشت اما؛ با توجه به نزدیک شدن به نیمه دوم معاملات، دست تقاضا می‌تواند مچ عرضه‌کنندگان را بخواباند و بازاری سبز، در انتظار سهامداران به نشسته است. 

 


  • بیشتر بخوانید:

صعود جدید و نیازمند "تعادل"

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
لعنت بر تو بورس نیوز با تحلیلهای الکیت