بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چشم انداز رشد بیشتر بورس

چشم انداز رشد بیشتر بورس
کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به رشد تورم و رشد اقتصادی کشور و مدنظر قرار دادن این دو مقوله باید انتظار رشد بیشتری از بورس داشت.
کد خبر : ۲۴۳۵۳۶

چشم انداز رشد بیشتر بورس

صادق قاسمی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: بخشی از رشد بورس مربوط به نرخ دلار است که از قیمت ۲۲ هزار تومان فاصله گرفته و از طرفی گزارش‌هایی که درباره نرخ تورم اعلام‌شده وضعیت انتظار تورمی را افزایش داده است و مذاکرات برجام نیز به سرانجام خاصی نرسیده و تمام این موارد در کنار هم موجب رشد بورس شده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری در کنار گزارش‌های خوب شرکت‌ها و وضعیت مناسب نرخ‌های جهانی نیز از سایر عوامل رشد بازار سرمایه محسوب می‌شوند.

وی گفت: اکثر کارشناسان اذعان دارند که شاخص یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار واحد تا یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار واحد کف شاخص محسوب می‌شود و با پشت سر گذاشتن مقاومت یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار واحد وضعیت بازار آرام‌تر شده است.

قاسمی بیان کرد: در گروه‌های مختلف، صنایع افزایش نرخ‌هایی گرفتند که موجب شده شرایط بازار به نسبت ماه‌های گذشته بهتر شود هرچند همانند نیمه نخست سال گذشته نخواهد بود، اما از رخوت و رکود نیمه دوم سال ۹۹ عبور می‌کند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: طی چند هفته اخیر پول حقیقی وارد بازار شده و به‌مرورزمان این شرایط بهتر خواهد شد، اما با اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد بازار به‌زودی آن را فراموش نخواهد کرد و اعتماد به‌زودی بازنمی‌گردد.

وی افزود: رشدی که از بازار توقع داریم بخشی مربوط به رشد اقتصادی کشور و بخشی مربوط به تورم است و باید در محاسبات این دو موضوع را مدنظر قرار دهیم و با توجه به این دو مقوله به نظر می‌رسد باید انتظار بیشتری از بازار داشت.


بیشتر بخوانید:

امید به ادامه رشد بورس با ورود پول حقیقی

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امید به ادامه رشد بورس با ورود پول حقیقی
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

امید به ادامه رشد بورس با ورود پول حقیقی

باد موافق در زمین بورسی‌ها
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

باد موافق در زمین بورسی‌ها

تقسیم سود ۱۳۵ ریالی در مجمع
در مجمع شرکت باما مطرح شد؛

تقسیم سود ۱۳۵ ریالی در مجمع "کاما"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

افزایش جسارت سرمایه گذاران در خرید

ارسال نظر