بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
امضاء دو قرارداد میان نفت‌خیز جنوب و دانش‌بنیان‌ها
شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از امضای دو قرارداد مهم ساخت بار نخست با شرکت‌های دانش‌بنیان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر : ۲۴۳۵۵۲

خواندن ۲ دقیقه

قرارداد میان نفت‌خیز جنوب و دانش‌بنیان‌ها+بوسر نیوز

به گزارش بورس نیوز، صادق فتح‌الهی، مدیر امور فنی این شرکت گفت: باتوجه به قانون حمایت از تولید بار نخست در معامله با شرکت‌های دانش‌بنیان، برخی نیاز‌های فناورانه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از این طریق در حال پیگیری است.

وی افزود: عمده این نیاز‌ها شامل کالا، قطعات، مواد، تجهیزات، خدمات و نرم افزار در حوزه‌های حفاری، مهندسی بهره‌برداری، فرآورش، زمین‌شناسی و مواد شیمیایی است.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به دو قرارداد نهایی شده در این باره اشاره کرد و گفت: «بومی‌سازی مواد جلوگیری‌کننده از هرزروی سیال حفاری» و «طراحی، ساخت داخل و ارائه خدمات پلاگ متورم‌شونده قابل نصب و برداشت» دو قراردادی هستند که مجوز‌های عقد قرارداد آن‌ها صادر شده است.

فتح‌الهی مجموع ارزش این دو قرارداد را حدود ۵٠٠ میلیارد ریال دانست و ادامه داد: بومی‌سازی، حمایت از ساخت داخل، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقای سطح ریسک‌پذیری دستگاه‌های اجرایی و صرفه‌جویی چشمگیر حاصل از این تولیدات از مهم‌ترین مزیت‌های این قرارداد‌ها به‌شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های تحت پیگیری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از طریق مصوبه تولید بار نخست می‌توان به تهیه نرم‌افزار جامع اسیدکاری، تهیه دستورعمل ارزیابی و شاخص‌های مورد نیاز ماده سیال تکمیلی و استفاده از سیمان سبک با استفاده دستگاه لوله مغزی سیار به‌صورت Plug Back و توپک هوشمند اشاره کرد که در حال سپری کردن مراحل کارشناسی هستند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تداوم روند صعودی میزان درآمدهای
کسب درآمد ۱.۱۳۳.۱۸۲ میلیون ریالی حفاری شمال در اردیبهشت‌ماه؛

تداوم روند صعودی میزان درآمدهای "حفاری"

افزایش درآمد ۸ درصدی
عملکرد ماهانه حفاری شمال در ابتدای سال مالی ۱۴۰۰؛

افزایش درآمد ۸ درصدی "حفاری

هیات مدیره شرکت حفاری شمال موافقت کرد؛

خرید زمین ۱۵ هکتاری "حفاری " در شهرک صنعتی اهواز

سرمایه
در مجمع فوق العاده شرکت حفاری شمال؛

سرمایه "حفاری" ۷۳ درصد افزایش یافت

ارسال نظر