بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
به‌عنوان مدیران شایسته ایران ۱۴۰۰ اتفاق افتاد؛

تجلیل از مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن

تجلیل از مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن
سومین اجلاس تقدیر از مدیران شایسته ایران ۱۴۰۰ (در توسعه کسب‌وکار) با حضور علیرضا یوسفی مدرس دانشگاه خواجه نصیر، سید علیرضا بنی‌هاشمی، رئیس خانه صنعت‌کاران و مشاور مجلس، امیر یوسفیان، نائب رئیس بانک صادرات ایران و جمعی از مدیران نمونه کشوری در حوزه کسب‌وکار به مناسبت روز صنعت و معدن در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا برگزار شد.
کد خبر : ۲۴۳۶۳۱

خواندن ۲ دقیقه

تجلیل از مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن

به گزارش بورس نیوز، در ابتدای این همایش یوسفی ضمن اشاره به برخی چالش‌های پیش روی توسعه کسب‌وکار‌ها در کشور گفت: یکی از مشکلات عدم موفقیت پایدار کسب‌وکار‌ها در بینش مدیریتی نهفته است. در شیوه مدیریتی غالب در کشور ما تحلیل ضعیف است و تنها در طول زمان پول تزریق می‌شود و هیچ‌وقت به دنبال بینش، تحلیل و آنالیز نرفته‌ایم.

یوسفی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ۷۴ درصد کسب‌وکار‌ها رهبران آن‌ها بعد از مدتی از کار خسته و دچار فرسایش می‌شوند افزود: رهبری سازمان باید دنبال توسعه کسب‌وکار خود باشد. رهبر بودن مهم است؛ چراکه رهبر باید ثابت‌قدم باشد و برای همین است که کسب‌وکار‌ها رشد پیدا نمی‌کنند.

تحریم حوزه کسب‌وکار را با چالش‌های متعددی روبه‌رو کرد

علیرضا بنی‌هاشمی، مشاور هیئت‌رئیسه مجلس نیز در این مراسم گفت: متأسفانه ازنظر شاخص‌هایی که درباره ارزیابی فضای کسب‌وکار مطرح است، در بین کشور‌های حوزه سند چشم‌انداز جایگاه مناسبی نداریم.

او با اشاره به بررسی موانع کسب‌وکار اظهار کرد: از زمانی که شعار سال اعلام شد، راهکار‌ها را به دولت فعلی و منتخب اعلام کردیم.

بنی‌هاشمی با بیان اینکه عوامل خارجی و داخلی در طی سال‌های اخیر موانعی در فضای کسب‌وکار ایجاد کرده گفت: موانع خارجی که باعث شده کسب‌وکار با چالش روبه‌رو شود تحریم و عدم حضور مؤثر در پیمان‌های جهانی، وضع تعرفه‌های سنگین برای برخی از کالاها، عدم حضور رایزن‌ها در بسیاری از کشور‌ها و مواردی از این دست است.

تلاش برای کاهش دغدغه مدیران و صنعتگران در شرایط سخت اقتصادی و کرونا

یوسفیان، نائب رئیس بانک صادرات ایران در این مراسم گفت: در بانک صادرات این دغدغه وجود داشت که با توجه به دوره سخت و شرایط اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا با ارائه روش جدید در کنار مدیران و صنعتگران باشیم.

وی ادامه داد: توقع معمولی که از هر مدیر بخش بازرگانی و تولیدی و بانکی وجود دارد این است که بتواند تحلیلی از شرایط موجود ارائه دهد و وقتی به شرایط شناخت پیدا کرد ۵۰ درصد راه را رفته است. سپس با شناخت محدودیت‌ها و پتانسیل‌ها راهکار ارائه کند.

در پایان این مراسم از مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ذوب‌آهن به‌عنوان مدیران نمونه و شاخص سال تقدیر شد.


  • بیشتر بخوانید:

فولاد مبارکه از بزرگترین مجتمع‌های اقتصادی ایران و خاورمیانه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر