بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر : ۲۴۳۶۴۰

تاثیر منفی سیگنال‌های ایلان ماسک بر بازار بیت کوین

ایلان ماسک در تلاش برای سبز کردن بیت‌کوین تحقیقات زیست محیطی در این رابطه ارائه داد. این موضوع اختلافات بیت ایلان ماسک و برخی از طرفداران بیت‌کوین را زیاد کرد. با این حال باید گفت سوخت مورد نیاز استخراج بیت‌کوین در برخی از شرکت‌های چینی از طریق زغال سنگ تولید می‌شد و همین موضوع باعث شروع مخالفت‌های دولت چین شد.

مجلس طرحی برای ساماندهی رمزارزها ندارد

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:هنوز هیچ طرحی برای ساماندهی رمزارز‌ها تدوین نشده و پس از قرائت این گزارش، کمیسیون اقتصادی وارد اقدامات مقدماتی برای تدوین این طرح خواهد شد و جلسات کارشناسی با حضور مسئولان بخش دولتی و خصوصی برای بررسی تخصصی این موضوع برگزار می‌شود. پس از پایان تدوین طرح، مواد آن در کمیسیون به تصویب رسیده و جهت بررسی نهایی به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

استخراج بیت کوین در چین ساده شد

در چند ماه اخیر بیش از ۵۴ درصد از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین جهان که در چین قرار داشتند به علت ممنوعیت‌های جدیدی که از سوی دولت چین اعمال شده است از مدار خارج شده‌اند. این اتفاق برای اولین بار در تاریخ رمزارز‌ها رخ می‌دهد.

پیش از این آخرین تخمین‌ها نشان می‌داد که بین ۶۵ درصد تا ۷۵ درصد فعالیت‌های مربوط به استخراج بیت‌کوین جهان در چین انجام می‌شود.

تعداد ۲۶ دستگاه ماینر در اهواز کشف شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ۵۶ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز، توسط نیروی انتظامی با همکاری شرکت توزیع برق اهواز در این شهرستان کشف و ضبط شد.

ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی ۳ درصد افزایش یافت

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱۴۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۲۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر