بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
قیمت‌گذاری و دخالت دستوری شفافیت بازار را تهدید می‌کند
کارشناس بازار سرمایه گفت:بورس به عنوان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری، بیشترین بازدهی را در مقایسه با دیگر بازار‌ها در اختیار سهامداران قرار می‌دهد.
کد خبر : ۲۴۳۷۰۱

خواندن ۲ دقیقه

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، علی صادقین، کارشناس بازار سرمایه به راه‌های بهبود روند معاملات بورس و تداوم صعود شاخص بورس اشاره و اظهار کرد: مهمترین پیشنهاد ما برای بهبود وضعیت بازار، عدم دخالت در سیستم قیمت گذاری، عدم ارائه دستورالعمل‌های مکرر و سیاست‌هایی است که می‌تواند عدم اعتماد فعالان بازار به سرمایه گذاری در بورس را ایجاد کند.

وی افزود: جلوگیری از دستوالعمل‌هایی مانند قیمت‌گذاری دستوری و دخالت‌های دستوری که شفافیت بازار را مورد تهدید قرار می‌دهند می‌توانند به عنوان راهکاری مناسب برای تداوم رشد بورس محسوب شوند.

صادقین با تاکید بر اینکه بورس به عنوان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری، بیشترین بازدهی را در مقایسه با دیگر بازار‌ها در اختیار سهامداران قرار می‌دهد، گفت: در صورت انتشار خبر‌های مثبت از برجام، کاهش و ثبات نسبی انتظارات تورمی در اقتصاد کشور به طور حتم بازار سرمایه نسبت به بازار ارز، طلا، مسکن، خودرو و دیگر بازار‌های سفته‌بازانه از ارجحیت برای سرمایه گذاری برخوردار خواهد بود و بالاترین بازدهی را در اختیار سهامداران قرار می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: سهامداران برای سرمایه گذاری در بورس باید گزارش ماهانه خرداد ماه شرکت‌ها را مورد تحلیل قرار دهند، همچنین در کنار آن روند سه ماهه بهار ۱۴۰۰ را از نظر فروش، سود ناخالص، سود خالص، نقدشوندگی و عملکرد شرکت‌ها بررسی کنند تا از این طریق بتوانند انتخاب درستی را در خرید سهام داشته باشند.

وی اظهار داشت: این روز‌ها شرکت‌های بنیادی که عملکرد عملیاتی خوبی داشتند با نقدشوندگی بهتر و استقبال بیشتر سهامداران روبرو هستند؛ بنابراین برای سرمایه گذاری در بورس باید فاکتور‌های بنیادی مورد توجه سهامداران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون دیگر در بازار سیاستی که تعارض جدی با بازار سرمایه داشته باشد و به نوعی سبب نگرانی سهامداران شود وجود ندارد، اظهار داشت: اکنون برجام به عنوان مهمترین ریسک فعلی معاملات بازار تلقی می‌شود، از یک طرف موافقت با برجام منجر به کاهش نرخ ارز می‌شود که این اتفاق می‌تواند تاثیر کوتاه مدتی را بر روی نماد‌های صادرات محور و کامودیتی محور داشته باشد، این مساله باعث شده است تا نوعی سردرگمی در بازار در خصوص توافق برجام وجود داشته باشد، اما معمولاً بازار در یک دهه اخیر خود را به خوبی با تحریم یا توافق تطبیق داده و توانسته از ظرفیت هر دو اتفاق بهره مناسب خود را ببرد.

صادقین خاطرنشان کرد: با وجود پیش‌بینی‌های خوبی که انجام شده است باید منتظر ماند و دید تیم اقتصادی و مالی که می‌توانند در حوزه بازار سرمایه رییس جمهور را یاری کنند چه کسانی هستند و چه سیاست‌هایی را در بازار در پیش می‌گیرند، بعد از روشن شدن چنین مسایلی می‌توان در خصوص عملکرد آن‌ها در بازار اظهار نظر کرد.


  • بیشتر بخوانید:

باد موافق در زمین بورسی‌ها

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مجمع "ومعادن" برگزار شد؛

"ومعادن" ۶۰ تومان سود تقسیم کرد

رشد ۱۸درصدی میزان پرداختی‌های
پرداختی «سپرده‌های بلند مدت دوساله» این بانک مشخص شد؛

رشد ۱۸درصدی میزان پرداختی‌های "دی"

افزایش ۴درصدی سود سپرده‌ سرمایه‌گذاری
پرداختی سود سپرده این بانک در ۳ ماهه ابتدایی سال بررسی شد؛

افزایش ۴درصدی سود سپرده‌ سرمایه‌گذاری "وتجارت"

ارسال نظر