بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
عملکرد ماهانه تولید فولاد خام واحد‌های فولادسازی کشور در دوماهه اول سال ۱۴۰۰ منتشر شد و بر اساس آن بیشترین حجم تولیدشده متعلق به اسلب به میزان ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰ تن است که گروه فولاد مبارکه سهم ۸۶ درصدی از تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۲۴۳۷۰۵

خواندن ۲ دقیقه

فولاد مبارکه اصفهان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز ، بر پایه جدول منتشرشده از سوی ایمیدرو، شرکت آهن و فولاد ارفع طی فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ توانسته است ۱۵۸ هزار و ۹۱۱ تن بیلت فولادی تولید کند. همچنین جهان فولاد سیرجان نیز در این مدت توانسته بیلت فولادی به مقدار ۱۷۲ هزار و ۲۳۴ تن را به تولید برساند.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان به‌عنوان نخستین شرکت فولادی ایران در دوماهه اول امسال توانسته است بیلت فولادی به مقدار ۱۷۱ هزار و ۵۲۴ تن و بلوم نیز به مقدار ۲۴۸ هزار و ۳۷۷ تن تولید کند.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز در واحد زیرمجموعه خود (فولاد چادرملو) تولید ۲۰۴ هزار و ۶۰۹ تن بیلت فولادی را به ثبت رسانده است.

شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در شرکت زیرمجموعه خود یعنی فولاد بردسیر طی دوماهه اول امسال توانست بیلت فولادی به میزان ۱۳۴ هزار و ۲۴۰ تن تولید کند.

شرکت فولاد آلیاژی ایران طی دوماهه اول سال ۱۴۰۰، سه محصول را در سبد تولیدی خود جای داده است: اینگات به مقدار ۸ هزار و ۳۰۹ تن، بلوم آلیاژی-مهندسی به میزان ۳۲ هزار و ۱۴۱ تن و بیلت آلیاژی- مهندسی نیز به مقدار ۴۸ هزار و ۷۱۳ تن.

فولاد خراسان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات فولادی در شرق کشور نیز طی مدت یادشده توانسته است بیلت فولادی به مقدار ۲۰۰ هزار و ۷۶۶ تن تولید کند و فولاد بناب نیز در این دوماهه تولید ۷۸ هزار و ۷۴۶ تن بیلت را به ثبت رسانده است.

فولاد خوزستان یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ فولادساز ایران است. این شرکت نیز در فروردین و اردیبهشت امسال توانست اسلب به مقدار ۳۰۸ هزار و ۳۲۷ تن، بیلت فولادی ۲۰ هزار و ۶۶۶ تن و بلوم نیز به مقدار ۳۰۶ هزار و ۳ تن تولید کند.

فولاد کاوه جنوب نیز طی مدت یادشده رقم ۲۸۹ هزار و ۷۴۷ تن را در تولید بیلت فولادی به ثبت رسانده است.

مجموعه فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین گروه فولادساز کشور نیز طی دوماهه اول امسال در شرکت‌های زیرمجموعه خود رکورد‌های تولید به نسبت قابل‌قبولی به ثبت رسانده است. شرکت فولاد سبا طی مدت یادشده توانسته است اسلب به مقدار ۲۶۰ هزار و ۹۵۷ تن تولید کند؛ همچنین فولاد هرمزگان تولید ۲۷۵ هزار و ۵۸۵ تن اسلب را به ثبت رسانده؛ اما بالاترین میزان تولید در کارخانه فولاد مبارکه انجام شده است؛ به این ترتیب که تولید یک میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۵۱ تن اسلب را در کارنامه ۲ ماه اول امسال خود به ثبت رسانده است.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران هم در کنار دیگر تولیدکنندگان محصولات فولادی کشور توانسته است در کارنامه دوماهه تولید خود رقم ۲۵ هزار و ۴۱۱ تن بیلت فولادی را به ثبت برساند.

در مجموع بالاترین حجم تولید طی ۲ ماه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ به اسلب اختصاص دارد که به میزان ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰ تن تولید شده و بعد از آن بیلت فولادی با رقم یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۸۵۴ تن در جایگاه دوم قرار گرفته است. در این میان مجموعه فولاد مبارکه با تولید یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۶۹۳ تن توانسته است ۸۶ درصد از تولید کل اسلب کشور را به خود اختصاص دهد.


  • بیشتر بخوانید:

ثبت ۷۳ ركورد بی‌سابقه در فولاد مباركه طی یك سال

اشتراک گذاری :
ارسال نظر