بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
هکرهای شرکت های بزرگ جهان به دنبال باج خواهی ۷۰ میلیون دلاری
خبرگزاری رویترز نوشت: هکر‌های مظنون به حمله گسترده به صد‌ها شرکت بزرگ جهان خواستار ۷۰ میلیون دلار باج هستند تا اطلاعات را احیا کنند.
کد خبر : ۲۴۳۷۱۶

خواندن ۲ دقیقه

هکرهای شرکت های بزرگ جهان +بورس نیوز


به گزارش بورس نیوز، خبرگزاری رویترز نوشت: هکر‌های مظنون به حمله گسترده به صد‌ها شرکت بزرگ جهان خواستار ۷۰ میلیون دلار باج هستند تا اطلاعات را احیا کنند. این خواسته از طریق وبلاگی که به طور معمول از سوی گروه جرائم سایبری «ریویل» مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطرح شده است.

به نوشته این خبرگزاری این گروه هکری وابسته به روسیه جزو باج‌گیران پرکار جرائم سایبری در جهان محسوب می‌شوند.

این گروه دارای ساختاری ائتلافی بوده و تعیین این که چه کسی از جانب هکر‌ها صحبت می‌کند را دشوار کرده، اما آلن لیسکا از شرکت امنیت سایبری «ریکوردد فیوچر» می‌گوید این پیام «مطمئنا» از سوی رهبری اصلی ریویل ارسال شده است.

رویترزنوشت: گروه هکری ریویل به تلاش‌های این خبرگزاری برای اظهارنظر در این زمینه پاسخی نداده است.

ریویل با نفوذ در شرکت فناوری اطلاعات کاسیا مستقر در میامی از دسترسی‌های این شرکت برای ورود به سیتسم مشتریان آن استفاده کرد که باعث ایجاد واکنشی زنجیره‌ای شد که در نهایت به سرعت رایانه صد‌ها شرکت در جهان را از کار انداخت.

بنابر تحقیقات انجام شده از سوی یک شرکت امنیت سایبری ده‌ها کشور جهان تحت تاثیر این حمله هکری قرار گرفته اند. در تازه‌ترین مورد یک فروشگاه زنجیره‌ای در سوئد صد‌ها فروشگاه خود را روز شنبه تعطیل کرد، زیرا به دلیل قطع اینترنت صندق‌های آن در نتیجه این حمله از کار افتادند.

مدیر ارشد امنیت اطلاعات در شرکت نرم افزاری سوفوس گفته است که مدارس، ادارت دولتی کوچک، تفریگاه‌ها و سازمان‌های مسافرتی، اتحادیه‌های اعتباری و حسابداری‌ها در این حمله آسیب دیده اند.

حملات باج افزاری به طور معمول شامل قفل کردن داده‌ها در سیستم‌ها با استفاده از رمزنگاری است و باعث می‌شود شرکت‌ها برای بازیابی دسترسی خود هزینه پرداخت کنند.

کاسیا همواره خود را یکی از تامین کنندگان اصلی فناوری اطلاعات و خدمات مدیریت امنیتی به شرکت‌های کوچک و متوسط معرفی کرده است.

به گفته پلیس فدرال آمریکا «ریویل» همچنین در حمله ماه گذشته «جی بی اس» یکی از بزرگترین شرکت صنایع فناوری گوشت جهان نقش داشته و این حمله باعث شد این شرکت که در برزیل مستقر است ۱۱ میلیارد دلار به بیت کوین به هکر‌ها پرداخت کند.


  • بیشتر بخوانید:

کاهش قیمت دوباره ارزهای دیجیتالی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر