بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:قیمت‌گذاری دستوری در دولت‌های گذشته تجربه شده و چالش‌های زیادی را برای اقتصاد و مردم و تولید به وجود آورده، از این رو این انتظار از دولت سیزدهم می‌رود که با شیوه‌های اقتصادی به تنظیم بهینه بازار‌ها ورود کند.
کد خبر : ۲۴۳۷۶۱

بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، حسین حاتمی، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نقش دولت در تنظیم مناسبات اجتماعی و اقتصادی را نمی‌توان منکر شد، اظهار کرد: اساساً دولت‌ها سعی دارند با ورود به حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی، کارکرد موثری از خود به نمایش بگذارند که در بسیاری از موارد این مداخله گری‌ها نتایج عکس داده که باید در شیوه و کیفیت ورود دولت به حوزه‌های مختلف تجدیدنظر شود.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس افزود:شاید دخالت دولت در روند قیمت کالا‌ها را نتوان به کلی حذف کرد، اما قطعا می‌توان شیوه ورود دولت به بازار و قیمت کالا‌ها را اصلاح کرد. دستور دادن دولت‌ها به بازار را در دوره‌های مختلف نمی‌توانیم منکر شویم، اما موضوع مهم آن است که ایجاد یک رویکرد منطقی با مشاوره افراد صاحب نظر و فعالان بازار باید نوع نگاه دولت به بازار را مبتنی بر شیوه‌های علمی و مناسبات اقتصادی کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر این موضوع که امروز قیمت گذاری دستوری به یک معضل بزرگ اقتصادی تبدیل شده است، گفت: قیمت‌گذاری دستوری در دولت‌های گذشته تجربه شده و چالش‌های زیادی را برای اقتصاد و مردم و تولید به وجود آورده، از این رو این انتظار از دولت سیزدهم می‌رود که با شیوه‌های اقتصادی به تنظیم بهینه بازار‌ها ورود کند.

حاتمی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در دولت سیزدهم شاهد توسعه بیشتر بازار سرمایه و به خصوص بورس کالا باشیم، گفت: فضای دولت آینده مبتنی بر توسعه مناسبات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالا‌ها در بورس کالا خواهد بود تا با رویکردی تجربه شده براساس شیوه‌های علمی، شفافیتی کامل در مبادلات کالایی کشور حکمفرما شود که در صورت تحقق این مهم بسیاری از چالش‌های اقتصادی امروز حل شده و روابط اقتصادی مثبت در کشور جاری می‌شود.


  • بیشتر بخوانید:

قیمت‌گذاری و دخالت دستوری شفافیت بازار را تهدید می‌کند

اشتراک گذاری :
ارسال نظر