بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

معجزه ای برای شفای دردها

معجزه ای برای شفای دردها
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به صف های خریدی که آب با خود برد و تولید برق از اشتباهات مدیران بحران ساز و گوش هایی که حوصله شنیدن مشکلات مردم را ندارند و...
کد خبر : ۲۴۳۷۸۵

طنز بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، امروز روز خاصی برای بازار سرمایه بود. روزی که شاخص کل با یک صعود ۲۶ هزار پله ای به قله ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی رسید و رکورد ارزش معاملات خرد در سال ۱۴۰۰ شکست و ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم ها و صندوق های سهامی، از ۷۳۰۰ میلیارد تومان عبور کرد! بعضی غول های بازار هم رکورد ورود پول حقیقی در خودشان را رکورد زدند. اما خوشی های امروز دوامی نداشت و بعضی دوستان حقوقی طوری شیر فلکه عرضه را باز کردند که صف های خرید را آب برد!

 

معجزه ای برای شفای دردها

یکی از معجزه های این روزها هم این است که تا بخواهید غم مشکلی را بخورید، مشکل بزرگتری از راه می رسد و کلا مشکل قبلی فراموش تان می شود. تا آمدیم نگران افزایش قیمت های مداوم باشیم، موج پنجم کرونا آمد! اما به مدد معجزات الهی، دیگر موج پنجم کرونا و واکسن های پر حاشیه داخلی برای ما رنگی ندارد و چنان درگیر معضل قطعی آب و برق شده ایم که دیگر هیچ بادی تکان مان نمی دهد! البته قطعی آب و برق فقط برای مردم نیست و صنایع هم دچار چالش شده اند! فولادی ها و سیمانی ها را کلا تعطیل کردند و این وسط نه صدای فریاد از سر ترس زیان ده شدن فولادی ها را کسی شنید؛ نه رنگ پریدگی مشتریان بازار فولاد و سیمان و دغدغه گران شدن های بیشتر را کسی دید! دوستان در بهارستان هم به هر خبرنگاری که این روزها اسم بی برقی بیاورد، با قطع ناگهانی تلفن یادآوری می کنند "پررو بازی در بیاورید، تلفن هم قطع می کنیم"! امان از جهنمی که قبل از مردن به چشم دیدیدم....

 

مردن هم یادمان رفت 

گفتیم مرگ؛ یادمان آمد قبر و کفن و دفن به ۵۰ میلیون تومان رسیده و خود بخود مردن هم یادمان رفت!

 

بحرانی دیگر در انتظار این‌ بازار

چندی قبل دامداران و گاوداران اعلام کردند قیمت شیر خام را گران می کنند؛ ولی این افزایش نرخ رسمیت پیدا نکرد و فقط بهانه ای برای گرانی لبنیات شد. حالا خبر رسیده که گاوداران این بار نامه ای به دفتر مقام معظم رهبری نوشته و از مشکلات و درخواست افزایش نرخ شیر گفته اند! البته خبر داریم که گاوهای آبستن را سر می برند تا با کمبود ناگهانی شیر در بازار، قیمت ها را اجبارا به سمت بالا هل دهند! هر چه هست، قیمت گذاری دستوری باعث شده گران بخریم، غرغر تولیدکننده را هم بشنویم! بعضی از دوستان این صنعت هم در گوشی پیغام داده اند منتظر یک بحران در بازار گوشت و مرغ باشید! ما که به بحران عادت کرده ایم! فقط کاش می شد جای صادرات برق به همسایه ها، کمی بحران و مدیر بحران ساز صادر کنیم.

 

موج استعفاها در بورس

در بازار سرمایه، استعفا به شدت باب شده و امروز یکی از مدیران نهادها، استعفا داد! استعفای مدیرعامل یکی از صندوق های حمایتی بازار هم روی میز وزیر اقتصاد است و ایشان فرموده به تنگ آمده ام و به زور نمی توانید مرا نگه دارید! در پس پرده چه خبر است، خدا می داند. فقط اینکه نگران دوری این عزیزان نباشید که هنوز نرفته، کرسی دیگری برایشان مهیا است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر