بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

گمشده ای دیگر در پاستور

گمشده ای دیگر در پاستور
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به پیش قدم شدن اهالی فرابورس برای رفع دو بحران بزرگ کشور و ۲۰ هزار مگاوات برقی که خوردند و یک لیوان آب هم روی آن‌ و...
کد خبر : ۲۴۳۸۵۵

برق ما را چه کسی خورد؟

به گزارش بورس نیوز، امروز خطر از بیخ گوش بازار گذشت و با وجود آنکه انتظار می رفت واکنش سهامداران به تعطیلی تولید فولادی ها و سیمانی ها منفی باشد؛ خریداران محصولات فولادی ترسیدند مبادا به خاطر بی برقی، قحطی شود و با قدرت خریدند و در نتیجه این رقابت ها، قیمت بعضی محصولات فولادی مثل سبد میلگرد رشد کرد و بازار هم، رهید.

 

برق خوری مجاز و غیر مجاز 

اما آین روزها همه می پرسند چرا نیروگاه هسته ای نمی زنیم؟ پیگیری کردیم دیدیم احداث نیروگاه هسته ای، خیلی خیلی گران تر از نیروگاه گازی است؛ تازه سوخت هم برایش نداریم! پس در وانفسای بی پولی دولت ها، کمی مقاومت پیشه کنید که برق هست؛ اما کم است و بخش زیادی از آن مقدار هم که هست، صرف ماینینگ می شود‌. گلایه هم نکنید که آقایان فرمودند ماینینگ با مجوز اشکال ندارد! به عبارتی می توانید شیتیل بدهید و مجوز بگیرید و برق را از سفره مردم بدزدید و کسی هم کاری ندارد!

 

مدیران بحران شکن در پی رفع بحران آب و کرونا

اهالی فرابورس انگار زیادی سرحال هستند. پیغام داده اند آماده تامین مالی برای واکسن کرونا و بحران آب هستند! واکسن که ضروری نیست و صد سال دوم، نصیب همگان خواهد شد! برای رفع بحران آب هم عجله نداریم که اگر نصف مملکت را خشکسالی گرفته، نصفش هنوز آب دارد؛ هر وقت همه جا خشک شد و روزی چندین ساعت آب نداشتیم، فکر تامین مالی و رفع بحران هم می کنیم! فقط مانده ایم چطور بزرگوارانی که در حل مشکل بازار خودشان مانده اند و هنوز نتوانسته اند قفل صف فروش ۱۰۰ نماد کوچک را بگشایند، قصد تامین مالی و کمک به رفع بحرانی دیگر دارند؟

 

گمشده ای دیگر در پاستور 

یک زمانی دکل گم‌ میشد، این روزها برق گم می شود؛ رئیس پاستور گفته یک نفر برق را خورده و می گوید نیست! در زمان ما ۲۰ هزار مگاوات برق اضافه شده! حالا کی خورده و چطور خورده معلوم نیست... اگر آمار گمشده های پاستور را در گیتس ثبت کنیم حتما رکورددار می شویم.

 

خروج اژدها از کیسه ماکارونی ساز

امروز ماکارونی ساز بزرگ بازار مجمع برگزار کرد و خبر از مذاکره برای تولید خودروی ملی با برند خود داد! ظاهرا تفاهم نامه ۷ میلیارد دلاری با اهالی صمت هم در دست امضا است. از آن دست خبرهایی بود‌ که نفهمیدیم باید بلرزیم یا بخندیم! انگار شعبده باز دست در کیسه کرده و اژدها بیرون کشیده! هر چه می‌خواهید تولید کنید، فقط ما را پودر نکنید...

 

چشم مان شور بود

چند بار از اوضاع مساعد تولیدکنندگان لوازم خانگی نوشتیم، انگار چشم مان شور بود و خبر آمد به مدد قطع برق، تولیدشان ۳۰ درصد افت کرده! منقل و اسفند ما را ندیدید؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر