بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
نگاهی به بازارهای خاکستری سرمایه‌گذاری؛

رقص کردی "سکه" با دلار!

رقص کردی
تابلوی احتیاط تنها در بازار ایران مشهود نبود و بلکه در بازار‌های جهانی و بر روی نمودار‌ها نیز شاخص دلار آمریکا این چاشنی احتیاط را کاملا چشید چراکه نرخ تروم ۲ درصدی و خرید دارایی‌ها و عقب‌نشینی از سیاست‌های بانک فدرال رزرو نیز در این تصمیم فعالان بازار کاملا مشخص است.
کد خبر : ۲۴۳۹۰۲

رقص کردی

به گزارش بورس‌نیوز، بازار‌های جهانی این روز‌ها بر اساس اخبار نوسان‌گیری میکند و فضای احساسی، هیجانی باعث شده تا تابلوی ایست، احتیاط را بر سر این بازار ببینیم؛ البته این تابلو برای دلاری بوده که در ارتفاع ۲۵ هزارتومانی در این تابستان برای خود شربت آب‌لیمو سفارش داده است؛ ولی بااین‌حال، احتیاط کاملا شاخصه این روز‌های اهالی میدان فردوسی و سبزه میدان است.

تابلوی احتیاط تنها در بازار ایران مشهود نبود و بلکه در بازار‌های جهانی و بر روی نمودار‌ها نیز شاخص دلار آمریکا این چاشنی احتیاط را کاملا چشید چراکه نرخ تروم ۲ درصدی و خرید دارایی‌ها و عقب‌نشینی از سیاست‌های بانک فدرال رزرو نیز در این تصمیم فعالان بازار کاملا مشخص است.

سکه و رقص کردی با دلار!

نگاهی به آنسوی بازار‌ها مالی در ایران در روزی که بورس تعطیل بود، نشان میدهد که اهالی سکه‌باز نیز کمی با عقب‌نشینی سیاست روز خود را تشریح کنند که این حرکت، ناشی از وضعیت دلار و البته قیمت انس جهانی بود که پس از ۲۰ روز به ۱۷۹۴ دلار رسید؛ نرخ سکه در بازار ایران بین معامله گران در حدود قیمت تقریبی ۱۰ میلیون ۶۸۰ تا ۶۹۰ در نوسان است.

کاهش ذخایر نفت آمریکا و ...

نشست اوپک فعلا برای اهالی دور میز نان نداشته است، اما برای خریداران آب داشت! این گفته از این بخش نشات میگیرد که قیمت نفت خام حرکت صعودی خود را کندتر کرده و از آن اهداف نفت ۱۰۰ دلاری را کمی دورتر میکند؛ البته چشم‌انداز کاهش ذخایر ایالات‌متحده نیز چاشنی نشست خنده‌های اوپک بود.

از شرق تا غرب، نزول

بازار‌های شرق آسیا امروز پس از مدت‌ها در یک مسیر حرکت کردند و بورس شانگ‌های و NIKKEI روند نزولی را به خود گرفتند!

شرایط اضطراری اعلامی از سوی ژاپنی‌ها برای کرونا ویروس و البته پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور نیز نزولی بوده و از طرفی دیگر، چینی‌ها و اهالی این بازار نیز نزدیک به ۲۸ واحد کاهش را در حالی به جان خرید که برای نخستین بار از ماه آگوست نرخ بازده ۱۰ ساله اوراق خزانه‌داری چین به زیر ۳ درصد سقوط کرده است، این در حالی بود که بانک مرکزی اعلام کرد که ممکن است سیاست‌های خود را برای کمک به اقتصاد تسهیل کند.

بررسی آمار‌های ایالات‌متحده در بازار‌های جهانی نیز گویای آن است که Dow افت ۲۲۸ واحدی را دید که عمده دلایل آن در بخش دلار، ذکر شد.

رمز ارز‌ها و روز‌های ناخوشی

در روز‌هایی که بورس تهران سبزپوش بوده، تمام بازار‌های موازی ازجمله رمز ارز‌ها نیز به ریپ زدن افتادند و بیش از آنکه سبزپوش باشند، قرمزی را بر تن کرده و افت‌های چشمگیری را تجربه کرده است؛ فعلا چینی‌ها در ظاهر بزرگ‌ترین تهدید و پایدارترین آن‌ها برای بیت کوین و دیگر رمز ارزهاست اما؛ در بازار ایران نیز بزرگ‌ترین تهدید قطع برق را مزارع بیت کوین چینی‌ها اعلام می‌شود؛ حال باید دید استخراج رمز ارز‌ها در چین با مشکل مواجه است یا استخراجی برای چینی‌ها! سیاست‌هایی که چین پیش‌گرفته است برای همسایگان این کشور خوش تمام نشده و باید دید در آینده در مزارع چینی‌ها ملخ می‌افتد یا خیر!


  • بیشتر بخوانید:

کیف کوک بورسی‌ها

اشتراک گذاری :
ارسال نظر