بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

جو مثبت و بدون التهاب حاکم بر بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: جو کلی بازار دارای نگرانی و التهاب نیست و این موضوع موجب می‌شود اگر پالس‌های مثبت به بازار مخابره شود مجدد شاهد تقویت معاملات و مثبت‌تر شدن روند شاخص باشیم.
کد خبر : ۲۴۳۹۸۳

فضای بازار مثبت و بدون التهاب

احسان رضاپور در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: پس از گزارش‌های خوب شرکت‌ها و خبر‌های خوبی که در هفته‌های اخیر رسید وضعیت بازار تقویت‌شده و ارزش روزانه معاملات نیز در ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان در حال تثبیت شدن است که اتفاق خوبی است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: صف‌های فروش نیز که در ماه‌های گذشته بسیار سنگین بود در حال جمع شدن است و اگر این روند در روز‌های آینده ادامه یابد با جمع شدن بخشی از صف‌های فروش و متعادل شدن سهام اکثر شرکت‌ها می‌توان گفت جو نگران‌کننده بازار پایان‌یافته است.

وی گفت: با نزدیک شدن استقرار دولت جدید، برخی از سرمایه‌گذاران درباره حرکت نقدینگی و سیاست‌های دولت آینده بلاتکلیف هستند و ترجیح می‌دهند صبر کنند تا تیم اقتصادی دولت آینده مستقر شود.

رضاپور بیان کرد: درمجموع جو کلی بازار دارای نگرانی و التهاب نیست و این موضوع موجب می‌شود اگر پالس‌های مثبت به بازار مخابره شود مجدد شاهد تقویت معاملات و مثبت‌تر شدن روند شاخص باشیم.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: پس از رشد حدود ۲۰ درصدی که برخی از نماد‌ها در یک ماه گذشته داشتند، علی‌رغم جذابیت قیمت شرکت‌ها، طبیعی است زمانی که افرادی که در سود‌های کوتاه‌مدت قرار می‌گیرند نسبت به شناسایی سود و افزایش عرضه‌ها اقدام کنند، اما با توجه به کاهش قیمت و ارزندگی سهام مجدداً تقاضا افزایش خواهد یافت و روند مثبت بازار آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: خبر‌های مثبتی اگر از برجام برسد با توجه به بعد روانی آن، برای بازار مثبت است، اما عده‌ای به دلیل اینکه اعتقاددارند که ممکن است دلار در محدوده‌ای کمتر از ۲۰ هزار تومان قرار بگیرد از بازار فاصله می‌گیرند.

رضاپور تأکید کرد: اتفاقات و شواهدی که در بازار ارز طی مدت اخیر افتاده و با توجه به وضعیت تورم به نظر می‌رسد شانس اُفت ارزش دلار روزانه در حال کمتر شدن است و افراد بیشتری در حال به این نتیجه رسیدن هستند که ۲۵ هزار تومان محدوده منطقی‌تر و واقعی برای نرخ دلار است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: هرچه سرمایه‌گذاران به این نتیجه برسند که روند قیمتی دلار کاهشی نخواهد بود و به زیر ۲۰ هزار تومان نخواهد رسید بازار سرمایه بهتری خواهیم داشت و گروه‌هایی که از بازار فاصله گرفتند نیز به بازار گرایش پیدا خواهند کرد.

وی بابیان اینکه احتمالاً در نیمه دوم سال اصلاح نرخ‌های حامل‌های انرژی را خواهیم داشت، گفت: به دلیل کسری بودجه در سال جاری و لزوم ساختار بودجه برای سال ۱۴۰۱ و مفروضاتی که در آن دیده خواهد شد و گمانه‌زنی‌هایی که درباره حامل‌های انرژی مطرح می‌شود احتمالاً بازار را تحت شعاع قرار خواهد داد هرچند جذابیت قیمتی شرکت‌ها ممکن است مانع پیدایش روند کاهشی مستمر در بازار شود.

 


بیشتر بخوانید:

ادامه روند رو به رشد بازار در هفته جاری

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۴ راهکار ریکاوری صنعت برق
در یادداشتی برای بورس نیوز عنوان شد:

۴ راهکار ریکاوری صنعت برق

ادامه روند رو به رشد بازار در هفته جاری
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ادامه روند رو به رشد بازار در هفته جاری

چشمک بورس به سرمایه‌گذاران
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

چشمک بورس به سرمایه‌گذاران

ارسال نظر