بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

اُفت بازار روندی سینوسی و طبیعی است

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سطح عمومی بازار از نظر تناسب ارزش ذاتی و ارزش معاملاتی به سطح قابل قبولی رسیده است گفت: اُفت بازار در روز گذشته یک روند سینوسی و طبیعی است.
کد خبر : ۲۴۳۹۹۰

اُفت بازار یک روند سینوسی و طبیعی است

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: در سنوات گذشته بیشتر رفتار‌های نسبت به مجامع عمومی از سوی سهامداران این بود که ترجیح می‌دادند به دلیل سختگیری‌هایی که برای پرداخت سود صورت می‌گرفت به مجامع ورود نکند و این یک الگوی رفتاری بود به همین دلیل یکی از دلایلی که بازار به‌صورت زوج و فردی طی می‌کند همین نکته است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: هم‌زمانی وقایعی که در مرز‌های شرق کشور رخ داد با قطعی برق صنایع نیز روی بازار اثر گذاشت.

وی گفت: در کنار این موارد رشدی که بازار طی دو هفته اخیر داشت موجب شد فروشندگان به‌ویژه صندوق‌های سرمایه‌گذاری سعی کنند با حاشیه سود حتی بسیار کم، نقدینگی خود را تأمین کنند.

آقابزرگی بیان کرد: فضای معاملات بازار یک‌شکل طبیعی دارد که در پی افزایش‌ها کاهش مختصری هم به خود گرفته است.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه شرکت‌ها از ابتدای سال یک رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی را تجربه کردند، خاطرنشان کرد: این نشان از این است که رفتار حضور در مجامع برخلاف سالیان گذشته هم موفقیت‌آمیز بوده و هم یک بازدهی مناسب‌تر را رقم‌زده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در همین زمان شاخص یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار واحد بود درحالی‌که در حال حاضر یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار واحد است و یک اُفت پی‌درپی داشتیم و به زمینه‌ای برای رشد و تعدیلات رسیدیم.

آقابزرگی بابیان اینکه سطح عمومی بازار ازنظر تناسب ارزش ذاتی و ارزش معاملاتی به سطح قابل قبولی رسیده است، گفت: افزایش حجم معاملات، کاهش تعداد صف فروش و کاهش ریالی صف‌های فروش تا آستانه یک هزار میلیارد تومان و تشکیل صف خرید یک تغییر رفتار در بازار را نشان می‌دهد.

کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: اُفت بازار در روز گذشته یک‌روند سینوسی و طبیعی است و جای نگرانی و دغدغه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: بخش زیادی از فعالان بازار برخلاف سال‌های گذشته به‌صورت ماندگار و بلندمدت سهام را نگه نمی‌دارند و ترجیح می‌دهند با یک حاشیه سود کم سهام را عرضه کنند به همین دلیل اُفت در بازار بیشتر به وقوع می‌پیوندد.


  • بیشتر بخوانید:

جو مثبت و بدون التهاب حاکم بر بورس

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جذاب‌های بعد از بازگشایی را شکار کنید
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

جذاب‌های بعد از بازگشایی را شکار کنید

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

جو مثبت و بدون التهاب حاکم بر بورس

۴ راهکار ریکاوری صنعت برق
در یادداشتی برای بورس نیوز عنوان شد:

۴ راهکار ریکاوری صنعت برق

ارسال نظر