بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
قیمت‌های نفت به دلیل کمبود عرضه در بازار به بالاترین حد از سال ۲۰۱۸ صعود کرده و عدم تصویب افزایش تولید اوپک پلاس، قیمت‌ها را تقویت کرده است.
کد خبر : ۲۴۴۱۰۵

اوپک+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، منابع آگاه به رویترز گفتند روسیه پشت صحنه در تلاش برای بازگرداندن عربستان سعودی و امارات متحده عربی به پای میز مذاکره و یافتن مسیری به سوی توافق است.

اختلاف میان این دو کشور مانع از تصویب توافق جدید برای افزایش تولید از آگوست شد. قیمت‌های نفت به دلیل کمبود عرضه در بازار به بالاترین حد از سال ۲۰۱۸ صعود کرده و عدم تصویب افزایش تولید اوپک پلاس، قیمت‌ها را تقویت کرده است.

این اختلاف باعث شد اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان که در قالب گروه اوپک پلاس همکاری دارند، مذاکرات را پس از روز‌ها رایزنی نیمه کاره بگذارند.

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد با دقت مذاکرات تولیدکنندگان اوپک و متحدانشان را دنبال می‌کند. کرملین روز دوشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی وی در مکالمه تلفنی روز جمعه درباره اوپک پلاس یا قیمت‌های نفت گفتگو نکردند.

عربستان سعودی و عمان روز دوشنبه در بیانیه مشترکی خواستار تداوم همکاری میان اوپک و متحدانش شدند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک پلاس از ماه مه سال ۲۰۲۰ در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوایل بحران همه گیری کووید ۱۹ کاهش تولید به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز را به اجرا گذاشت و از آن زمان با توجه به بهبود تقاضا، به تسهیل تدریجی محدودیت عرضه داوطلبانه خود پرداخته و آن را به حدود ۵.۸ میلیون بشکه در روز رسانده است.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش تولید نفت کشور‌های عضو اوپک پلاس از سال آینده

اشتراک گذاری :
ارسال نظر