بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
ماهیت صندوق طلا سرمایه‌گذاری با پشتوانه سکه و طلاست
کارشناس بازار سرمایه مزیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا را شامل مدیریت فعال و حرفه‌ای، پوشش ریسک سرمایه‌گذاری، امنیت بالا، وجود بازارگردانی، نقدشوندگی بالا، کارمزد کم، برخورداری از معافیت مالیاتی، امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ کم و ورود و خروج آسان برشمرد.
کد خبر : ۲۴۴۱۷۱
ماهیت صندوق طلا+بورس نیوز
 
به گزارش بورس نیوز، علی رحمانی، مدیر معاملات مشتقه کارگزاری مبین سرمایه با اشاره به اینکه در حال حاضر فعال‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا، صندوق طلای لوتوس است که نقدشوندگی و حجم معاملات بالایی دارد، اظهار کرد: در روز‌های گذشته نیز شاهد راه اندازی قرارداد آتی واحد‌های سرمایه‌گذاری طلا با پشتوانه صندوق طلای لوتوس بودیم.
 
وی با اشاره به ماهیت و مزیت این صندوق‌ها ادامه داد: این صندوق از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس کالای ایران و نخستین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور است که موضوع فعالیت آن سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلاست. این صندوق فقط می‌تواند در دارایی‌های ریالی داخل کشور سرمایه‌گذاری کند و سرمایه‌گذاری خارجی (ارزی) به هر نوع و شکلی برای آن غیرمجاز است. نوع دارایی‌های صندوق گواهی سپرده سکه طلا، اوراق مشتقه سکه طلاست.
 
رحمانی گفت: مدیریت فعال و حرفه‌ای، پوشش ریسک سرمایه‌گذاری، امنیت بالا، وجود بازارگردانی، نقدشوندگی بالا، کارمزد کم، برخورداری از معافیت مالیاتی، امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ کم و ورود و خروج آسان از مزیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا است. ماهیت این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری با پشتوانه سکه و طلاست.
 

  • بیشتر بخوانید:

دومین سرررسید قرارداد آتی واحدهای صندوق طلا از سه شنبه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر