بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
با «متعادل‌مثبت» در استقبال تعطیلات آخر هفته
با نگاهی به صف‌های تشکیل در بازارسرمایه می‌توان به این جمع‌بندی رسید که ۲۷۸ سهم در سوی زمین سبز‌ها قرار داشته که ۱۰۰ نماد در صف فروش به ارزش ۵۶۲میلیارد تومان و از سوی دیگر ۲۶۹سهم نیز با لباس قرمز زیر تابلوی بورس ظاهر شدند که ۹۶ سهم در صف‌فروش آخر هفته گیر کردند.
کد خبر : ۲۴۴۱۷۷

با «متعادل‌مثبت: در استقبال تعطیلات آخر هفته

به گزارش بورس نیوز، شاخص بورس اوراق و بهادار تهران، همانطور که در پیش‌گشایش امروز نیز به عرض سهامداران عزیز رسید، آغازی با نزول را تجربه خواهد کرد اما؛ روند معاملات در پایان به‌صورت متعادل مثبت به پایان خواهد رسید که چنین تصوری، در پایان زمان معاملات امروز چهارشنبه بازارسرمایه کاملا برای سهامداران مشهود است.

در پایان معاملات امروز ۲۳تیرماه ۱۴۰۰، شاخص با رشد اندک ۱۶۵۰ واحدی به یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی رسید، شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۳۵۱ واحد رشد به رقم ۴۰۱ هزار و ۶۹۳ واحد رسید تا سهامداران برای روز شنبه، کاملا آماده صعودی دیگر باشد و اگر اتفاقات یک‌شبه که جمعه گریبانگیر اقتصاد نشود، رخ ندهد؛ بازارسرمایه می‌تواند به فکر بالا آمدن شاخص و شکستن مقاومت باشد.

بر پایه این گزارش، ارزش معاملات امروز در حالی به حوالی ۶هزارمیلیارد تومانی رسید که بیش از ۷ میلیارد و ۶۵۵ میلیون برگه در ۸۳۴ هزار و ۳۸۳ تعداد معامله بین سهامداران رد و بدل شد.

با نگاهی به صف‌های تشکیل در بازارسرمایه می‌توان به این جمع‌بندی رسید که ۲۷۸ سهم در سوی زمین سبز‌ها قرار داشته که ۱۰۰ نماد در صف فروش به ارزش ۵۶۲میلیارد تومان و از سوی دیگر ۲۶۹سهم نیز با لباس قرمز زیر تابلوی بورس ظاهر شدند که ۹۶ سهم در صف‌فروش آخر هفته گیر کردند.

ارزش صف‌های شکل گرفته سبز پوش را سهم‌هایی از جمله "دی با ارزش صف خرید ۳۹میلیارد تومان"، "تیپیکو با ارزش صف خرید ۳۶میلیارد تومان"، شاوان با ارزش صف خرید ۳۶میلیارد تومان"، شجم با ارزش صف خرید ۳۵میلیارد تومان" و "آپ با ارزش صف خرید ۲۳ میلیاردتومان" تشکیل داده و از سوی دیگر، نماد‌هایی همچون "غدام با ارزش صف فروش ۵۶ میلیارد تومان"، "سنیر با ارزش صف فروش ۵۱میلیارد تومان"، "ثالوند با ارزش صف فروش ۴۹میلیارد تومان"، "کتوکا با ارزش صف فروش ۴۴میلیارد تومان" و "فاهواز با ارزش صف فروش ۴۱میلیارد تومان" قرار دارند.

نماد‌های تاثیرگذار

"میدکو" با ۱۷۲۷ واحد، "پارس" با ۸۴۶ واحد، "رمپنا" با ۷۲۵ واحد، "نوری" با ۷۰۵ واحد، "وپارس" با ۳۹۸ واحد، سبز پوشان تاثیرگذار در شاخص بودند.

"ومدیر"، "ولکار"، "شستا"، "برکت"، "غکورش"، "شپنا"، و "خودرو" نماد‌های پرتراکنش امروز بازار بودند.

لازم به ذکر است که ارزش نقدی معاملات امروز بورس تهران نیز بالغ بر ۵ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان رسید.

ارزشمند‌های امروز

از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نماد‌هایی همچون "کمند"، "شستا"، "شپنا"، "پالایش"، "برکت"، "وپاسار" و "نوری" بوده است.

پُر حجم‌های امروز

بر اساس همین گزارش باید به سراغ لیست پُر حجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند.

در همین راستا بر اساس آمار‌های ارائه شده «خپارس با ۴۳۳ میلیون سهم»، «خساپا با ۴۲۲ میلیون سهم»، «خودرو با ۴۲۱ میلیون سهم»، «خگستر با ۳۳۹ میلیون سهم»، «وپارس با ۲۷۲ میلیون سهم» و «وتجارت با ۲۳۰ میلیون سهم» در این لیست جای گرفته‌اند.


  • بیشتر بخوانید:

"نقدینگی" و کوچ به نرخ‌های ارزنده

اشتراک گذاری :
ارسال نظر