بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
"همتی" در فدرال رزرو، دلار در مسیر ریال؛

نمود جو خبرزدگی ایرانی در رمزارزها

نمود جو خبرزدگی ایرانی در رمزارزها
درحالی بازارهای موازی مسیر نزولی را پیش گرفته که تنها بازار دارای صعود "بورس" بوده و اگر سهامداران بازارسرمایه ایران، از این شاخه به آن شاخه نروند و تنها در یک بازار سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشند، سود بهتری را بدست می‌آورند.
کد خبر : ۲۴۴۲۰۲

نمود جو خبرزدگی ایرانی در رمزارزها

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص روز گذشته همانطور که در روزهای گذشته پیش‌بینی شده بود توانست متعادل مثبت به کار خود پایان دهد و بیش از ۱ هزار و ۶۰۰ واحد رشد را بر روی تابلو به نمایش بگذارد.

نکته امیدوارکننده رشدهای شاخصی که سهامداران می‌توانند به آن اتکا کنند، رشد شاخص هم‌وزن بوده که این شاخص نیز بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ صعود را از خود برجای گذاشت تا اهالی قدیمی بازار را به امیدوارکننده بودن بازارسرمایه در ابتدای هفته آینده خوش‌بین سازد.

همتی در فدرال رزرو، دلار در مسیر ریال

طایفه دلاریون در دوراهی لغو تحریم‌ها و سیگنال‌های آن گرفتار شده‌اند و از سوی دیگر با زیرمیز زدن‌های داخلی برجام روبه‌رو شده‌اند و این روزها ژلوفن لازم هستند از سردردی که ابهامات برجامی گریبانگیر آنان شده اما؛ روند نزولی که این روزها دلار به خود گرفته کاملا زیر زبان بورسی‌ها آمده و ارزنده بودن سهم‌ها با نرخ دلار کاملا به نفع پرتفوهای اهالی بازارسرمایه است.

دلار در مرز ۲۴ هزار و ۵۰۰ نیز در بین معامله‌گران دست‌به‌دست شد و صرافی‌های میدان فردوسی حتی آماده درج در محدوده ۲۳هزارتومان را داشتند اما؛ فاکتورهایی مانند زمان، شایعات و خبرها اجازه اوج‌گرفتن بیش از این و ریزش بیشتر دلار را نداد.

نگاهی به بازارهای جهانی و شاخص دلار نیز گویای آن بوده که عقب‌نشینی این ارز بین‌المللی حرف‌های زیادی نه‌تنها در بازار ایران بلکه در بازارهای جهانی دارد و فدرال رزرو آمریکا مدیریتی همتی‌وار را آغاز کرده تا دلار را ریال کند!

جنگ زرگری اوپک یا نمایش "گل به خودی"

قیمت نفت خام که آماده بود تا با یک نشست به سوی نفت ۱۰۰ دلاری، گام‌های ساده‌تری را بردارد، در بالاترین سطح خود در حدود ۱.۱۶ واحد کاهش یافت ؛ البته از شیوخ خلیج فارس و اوپکی‌ها بعید نیست که این جنگ زرگری هم برای عدم افزایش تولید نفت خام باشد تا با کمبود نفت برای زمستانی که بسیاری از آژانس‌های انرژی هشدار می‌دهند، نفتی را از امروز قیمت‌سازی کنند که دوران شکوه بالای ۱۶۰ دلاری را به خود دیده بود.

خبر خوش‌حال کننده برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان اوپک آن بوده که ذخایر نفت آمریکا کماکان نزولی است و تامین نفت و بنزین از سوی برخی تولیدکنندگان خارج از اوپک، امکان‌پذیر نیست.

وقتی طلا، آقای اعتماد می‌شود

اونس طلا در روزهای نزولی دلار و البته ایام کرونایی که مردم به دنبال سرمایه‌گذاری ثابت هستند، با اقبال همراه شده و شاخص‌ها ۱۷درصد صعود را برای این فلز گران‌بها به نمایش درآورده است.

در بازار ایران نیز، سکه که بیش از طلا مورد داد و ستد قرار می‌گیرد راه نزول دلار را دنبال کرده و با فانوس خود گام در جای گام اهالی دلاری بازار می‌گذارد.   

از شرق تا غرب

رفتارهای غیرمنطقی و مخالف بازارهای سهام شرق آسیا، این روزها کاملا تغییر چهره داده و خبرهای جهانی بر عملکرد هر دو بازارجهانی شرق‌دور تاثیر می‌گذارد.

شاخص شانگهای با نزولی ۳۸واحدی همه معامله‌گران را سورپرایز کرد چراکه اقتصاد روبه‌رشد این کشور با تمام شاخص‌ها چنین گام معکوسی را انتظار نداشتند و از سوی دیگر، شاخص سهام NIKKEI  نیز با عقب‌نشینی ۱۰۹واحدی کام تمام ژاپنی‌ها و سرمایه‌گذاران را تلخ کرد زیرا درج آمار مخفی مبنی وضعیت کرونایی صنعت این کشور و آمارهایی که بالاتر از پیش‌بینی‌ها بوده، همه معامله‌گران را در شوک فرو برد!

نمود جو خبرزدگی ایرانی در رمزارزها

رمزارزها گویا فرصت خروج می‌دهند و برخی‌ از معامله‌گران می‌روند و از طرف دیگر، خیلی‌ها با امواج بازار به زیست خود ادامه می‌دهند اما؛ اینکه برای بازار در بخش ارزهای دیجیتال تحلیلی را بخواهیم ارائه دهیم را نباید انتظار داشت زیرا تحریم رمزارزها از سوی برخی کشورها و البته حمایت‌ها از سوی کشورهای دیگر، کاملا تداعی‌کننده زمانی است که در بورس ایران دخالت‌هایی از سوی رئیس دفتر رئیس‌جمهور تا نمایندگان مجلس و ... کاملا کام بازار را تلخ کرده بود و بازارهای جهانی از چنین قضیه مستثنا نیست.


  • بیشتر بخوانید:

"نقدینگی" و کوچ به نرخ‌های ارزنده

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
به جای اینکه هر روز بگید صعودی شد یا نزولی...لطف کنیدپیگیری کنید چرا سود سهامداران دپرو به سجام نمیریزن چرا هنوز تو این اوضاع کرونا مردم رو روانه بانکها میکنن...مثلا میگن شاید خیلی ها نرن سودشونو بگیرن و به نفع شرکت ها تمام بشه...اخه درسته مردمی که اینقدر ضرر دادن سود هم نگیرن...سالهاست خیلی هو به دلیل نا اگاهی یا دسترسی نداشتن به بانکهای مورد نظر سودهاشون رو نگرفتن...سود سهامداران رو از اول تا همین الان باید بریزید به حساب سجامشون...